۵۲ شیوهی بازاریابی که یک کارآفرین باید بداند

به عبارت دیگر، بازاریابی تاثیرگذار به شما امکان میدهد روابط کارآمد با افراد مهم برای خودتان و کسب و کارتان ایجاد کنید تا بتواند مشتریان دائمی شما را سایت easyemailmarketing افزایش دهند. همواره باید بدون توجه به مقام و وظیفهی فردی که با او ارتباط برقرار میکنید، با هوشمندی و لحنی صمیمانه صحبت کنید. همچنین ویدئوهای جدیدی مانند موزیک ویدئوی شکیرا که با همکاری شرکت Activia و در حمایت از برنامه جهانی غذا و برنامه بهبود تغذیه در مدارس تهیه شده و ویدئوهایی که برای فعالیت های خیریه شرکت Ups تهیه شده اند، توجه تماشاگران را بسیار به خود جلب کرده اند. ویدئوی (la la la) در مراسم پایانی جام جهانی برزیل در یک هفته بیش از یک میلیون بازدید کننده داشته است. منتشر میکنید باید بتوانید یک میلیون تومان فروش ایجاد کنید به این دلیل که ما معیار را درآمد به ازای هر نفر گذاشتهایم که این معیار 1000 تومان است و 1000 عضو داریم که اگر بتوانیم به ازای هر عضو 1000 تومان درآمد ایجاد کنیم باید بتوانیم یک میلیون فروش ایجاد کنیم. یکی از نمونه های موفق در این زمینه همکاری گوگل و جانسون بود که پیشتر به آن اشاره کردیم. یکی از معتبرترین سایتهای دیجیتال مارکتینگ HubSpot است که برای تعریف دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال) به این نکته اشاره کرده که برای درک صحیح مفهوم آن، به جای آنکه یک تعریف مستقیم ارائه کنیم، بهتر است تکنیکها و ابزارهایی را بشناسیم که زیرشاخه بازاریابی دیجیتال قرار میگیرند.

با توجه به اینکه کسب و کار پر فروش و بازاریابی، امروزه هم در فضای آنلاین و در جامعه فیزیکی بسیار اهمیت دارد، در ادامه این مطلب با برخی از نکات کاربردی آشنا می شویم که هم در آموزش فروش نقش اساسی ایفا می کند و هم می تواند آموزش فروشندگی را برای علاقمندان به این حوزه ارائه دهد. حتما مطلب ویدیو مارکتینگ را مطالعه کنید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید. در بازاریابی اینترنتی بازخوردهای سریعتر نسبت به بازاریابی سنتی بدست می آید. بازاریابی اینترنتی ارزان نیست! درست است که بسیاری از ابزارهای دیجیتال و حتی تکنیکها و روش های بازاریابی ارزان هستند، اما این موضوع دلیل نمی شود که تصور کنیم بازاریابی اینترنتی یک روش بسیار ارزان است. بنابراین اینگونه نیست که بتوان کمپین های تاثیر گذار و قدرتمند بر بستر اینترنت را با هزینه کم و ارزان اجرایی کرد و نتیجه کامل هم گرفت.

دسترسی راحت و بازاریابی آسان: با استفاده از بازاریابی اینترنتی میتوانید به راحتی محصولات و خدماتی که ارائه میدهید را توضیح دهید و در هر ساعت از شبانه روز بدون هیچ محدودیتی اقدام به بازاریابی کنید که این مورد برای کاربران هم از مزایای بالایی برخوردار است چرا که بدون هیچ محدودیت زمانی و مکانی شما را جستجو کنند و اگر پرسشی دارند اقدام به مطرح پرسش خود کنند. به دلیل رقابت بالا در فضای اینترنت، شما مجبور هستید به طور مرتب پیشنهادات فروش خود را به بازار ارائه دهید. بیشتر تحلیلگران معتقدند که برند های تجاری طی چند ماه آینده مجبور خواهند بود که در مورد این روش بازاریابی بیشتر فکر کنند و آن را ارتقا دهند تا این که بتوانند پاسخگوی این نیاز باشند (به دلیل استفاده روز افزون از تلفن های همراه هوشمند).

در دنیای امروز، مرحله اول تولید محصول یا خدمات نیست، بلکه داستان خرید از تشخیص نیاز مشتری آغاز میشود، به جای اینکه محصولی را تولید کنید که شاید مخاطب و مشتری ما به آن نیاز ندارد و بخواهیم با تبلیغات فریبنده آن محصول را بفروشیم، محصولی را تولید میکنیم که مشتری به آن نیاز دارد و در چنین حالتی است که هزینه تبلیغات کاهش پیدا میکند، زیرا مشتریان خودشان محصول ما را تبلیغ خواهند کرد. با توجه به این که کاربران از ویدئوهایی که چنین محتواهای نو تازه ای دارند، استقبال می کنند احتمالا در سال 2015 بیشتر شاهد ویدئوهایی این چنینی خواهیم بود. امروزه بازاریاب ها بیش از گذشته بر رویnative ads هزینه می کنند و پیش بینی می شود که 4.3 میلیارد دلار برای چنین ساختار تبلیغاتی در سال 2015 هزینه شود. مولفههای زیادی وجود دارد که در برقراری یک بازاریابی تلفنی موفق موثر اند و تمرین کردن میزان موفقیت شما را افزایش میدهد.

بازاریابی تلفنی میتواند تقریبا بدون وقفهی زمانی، خود را با اطلاعات جدید وفق داده و به آن پاسخ دهد. اگر به نظر شما سال 2014 سالی پر از شگفتی بوده، منتظر باشید تا ببینید که درسال جدید چه چیزی پیش رو خواهیم داشت. انواع مختلفی ماسک وجود دارد که یکی از آنها ماسک سه لایه پارچهای است که قابلیت شستشو نیز دارد. یکی دیگر از انواع بازاریابی که امروزه با استقبال زیادی مواجه شده، بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین (Digital Marketing) می باشد. همین موضوع باعث می شود که هر چه زمان به جلوتر می رود، این اختلاف کمتر می شود. شاید در گذشته اختلاف قیمت بازاریابی اینترنتی و رسانه های سنتی بسیار زیاد بود اما این اختلاف روز به روز کمتر می شود و کسب و کارهای مختلف نیز به سمت استفاده از بازاریابی اینترنتی روی می آورند. در نظر داشته باشید که بازاریابی یک علم است، مثل بسیاری از علوم دیگر، ممکن است شما هرگز به خودتان اجازه ندهید که در مورد فیزیک یا شیمی نظر بدهید، چون می دانید که اطلاعات کمی در این مورد دارید، اما همه به خودشان اجازه می دهند در مورد بازاریابی نظر بدهند چون فکرمیکنند ساده است و آن را بلد هستند!

دلیل این موضوع این است که اصطلاحا ساحل امن و همیشگی که از طریق آن می توان به بازاریابی پرداخت سایت است و سایر رسانه ها مانند جزیره هایی هستند که امنیت بالایی برای ما ندارند (بخصوص در ایران) و ممکن است روزی نابود شوند. شناسایی و انتخاب تاکتیک­هایی که به کمک آن­ها می­توانید بهتر و سریع­تر به اهداف خود دست پیدا کنید بخشی از همه مراحل موٌثر بازاریابی است. استفاده از رسانههای اجتماعی بین مردم بسیار افزایش پیدا کرده است. فعالیت زیاد شما در این شبکههای اجتماعی باعث میشود تا افراد بی شماری جذب سایت شما شوند. اگر در هر زمینه ای که فعالیت می کنید می توانید با تولید ویدیو حرفه ای مخاطبان و کاربران زیادی را جذب کسب و کارتان کنید. گرچه همچنان روش هایی مانند بازاریابی ویروسی وجود دارند که میتوان آنها را با خلاقیت و برنامه ریزی حتی بدون هزینه بر بستر اینترنت اجرایی کرد و به نتایج فوق العاده ای دست یافت که شرکت های سنتی برای بدست آوردن آن باید میلیاردها تومان هزینه کنند! زیرا که بازاریابی اینترنتی معماری در صورت اجرای درست می تواند تحول آفرین باشد.

از فیلدهای نرم افزار به عنوان پارامترهای ارسال در فکس هوشمند می توان استفاده کرد، به این صورت که در هر فکس به طور مجزا اطلاعات خاصی از یک مخاطب خاص را در یک بخش خاص از متن بصورت خودکار وارد کرد و این کار برای تمام فکس ها با افراد مختلف اتفاق بیافتد. سه نفر به ترتیب به اتاقی که فیل داخل آن قرار داشت رفتند. در ایام پایان سال قرار داریم وبزودی لیست برترین های سال اعلام خواهد شد. همه آنچه درباره بازاریابی اینترنتی در سال ۲۰۲۰ گفتیم! بازاریابی اینترنتی هیچ محدودیت جغرافیایی ندارد و میتوانید در سطح بین الملل آن را نمایش دهید یعنی خدمات و محصولات خود را به افراد کشورهای دیگر معرفی کنید تا آنها از محصولات و خدمات شما بهرهمند شوند. به عنوان مثال شما می توانیم یک صفحه در اینستاگرام طراحی کنید و از طریق آن صفحه خود را به دیگران معرفی کنید یا یک پیج تلگرام داشته باشید و یا یک سایت اینترنتی راه اندازی کنید. بسیاری از انسانها زمان زیادی را در روز بر روی اینترنت سپری میکنند و در سال 2015 طبق آمار منتشر شده، آمریکائی ها بیش از اینکه به تلویزیون نگاه کنند به گوشی موبایل خود نگاه می کردند و در ایران نیز مردم بیش از اینکه تلویزیون ببینند، از تلگرام استفاده می کنند.

بر خلاف عقیده برخی افراد، اینفلوئنسر فقط محدود به اینستاگرام نمیباشد بلکه اینفوئنسلر وبلاگ نویس یا اینفلوئنسر تلگرام نیز وجود دارد. اینترنت دیگر محدود به کامیپوترها نیست و با ورود موبایل های هوشمند به بازار، استفاده کنندگان اینترنت گسترش زیادی پیدا کردند. معنا پیدا کرد (با خواندن این تعریف، میتوانید حس کنید که رقابت، در آن سالها به تدریج معنا پیدا کرده است). اصول بازاریابی یکسان است و تفاوتی نمیکند که در چه محیطی به بازاریابی میپردازید (اینترنت یا خارج از اینترنت). استفاده از این ابزارها شاید برای افراد باتجربه کار ساده ای نباشد و جوانتر ها استفاده از ابزارها را بهتر بلد هستند، اما نباید فراموش کنیم که بازاریابی مفاهیم خاص خودش را دارد و یک اصول مشخص دارد که هرگز تغییر نمیکند! یکی از مشکلات عمده ای که باعث می شود تماس سرد یا Cold calling در بازاریابی تلفنی outbound با شکست مواجه شود، این است که مشتری به محصول شما نیاز ندارد. بازاریابی اینترنتی یک اصطلاح بسیار گسترده است که طیف وسیعی از تاکتیک ها و استراتژی های بازاریابی را شامل می شود که از جمله آن ها می توان به محتوا، ایمیل، جستجو، رسانه های پرداخت شده و موارد دیگر اشاره کرد. به روز بودن در ایجاد محتوا و ارتباط با مشتریان از طریق وب سایت ، وبلاگ و رسانه ای اجتماعی.

بازاریابی علیرغم تصورات اکثر مردم فقط در تلاشهای کوتاه مدت برای فروش کالاهای نیمه ضروری و لوکس و تشریفاتی خلاصه نمی شود بلکه آن شامل مجموعه ای از فعالیت های تولیدی، توزیعی و تجاری است که کالاها را سریعتر و ساده تر به دست مصرف کننده نهایی برساند. شاید بتوان گفت در سال های گذشته هر کسی از هر روشی که توانسته مخاطب هدف خود را جذب کند، آن را به عنوان یکی از روش های بازاریابی قلمداد و معرفی کرده است و به احتمال زیاد در آینده نیز روش ها و متدهای جدید در حوزه بازاریابی کشف و پدید آیند!

فقط در سال جاری مایکروسافت چندین Brand story داشته است. در این زمان پیش بینی ها وپیش گویی ها بازار داغی دارد و بازاریاب ها برای سال آینده برنامه یزی می کنند و مصمم هستند که در سال پیش رو در کارشان تحولی ایجاد نمایند. ابزارهایی که در کمترین زمان به شما نرخ بازدید ، نرخ پاسخ و سایر موارد را در این نوع بازاریابی به شما می دهند بسیار سهل الوصول تر از بازاریابی سنتی هستند. در عین حال نرخ پاسخ پیام های بازاریابی را افزایش می دهد. در این روش مدام بازخوردهای خود را از تبلیغات و نرخ بازگشت سرمایه (Return of Investment) را بررسی کنید تا بتوانید متر و معیار درستتر و مفیدتری برای تبلیغاتتان پیدا کنید و هدفمندتر حرکت کنید.

اگر میتوانید با جستجوی زیاد هر چیزی را در اینترنت پیدا کنید، کار خانگی شما آماده است. این یک قانون است که همیشه مشاهدهی یک ویدئو یا شنیدن یک پادکست صوتی برای کاربران آسانتر و همچنین قابل اعتماد تر است، شما میتوانید با تولید محتوای ویدئویی و همچنین معرفی خدمات و محصولاتتان در قالب ویدئو برای کاربرانتان آن ها را به خرید محصولات و خدماتتان ترقیب کنید، مطمئنا هنگامی که مخاطبینتان شما را روبهروی خودشان در ویدئو میبینند خیلی بیشتر به شما اعتماد کرده و راحتتر از محصول یا خدماتی که ارائه میکنید استفاده میکنند. این روش بازاریابی که اخیرا بسیار مورد استفاده قرار میگیرد به این صورت است که افراد موثر و فرهیخته یا ورزشکاران اقدام به تبلیغ میکنند. لازم به ذکر است که شما می توانید تنها با چند کلیک، به آموزش جامع دیجیتال مارکتینگ و دیگر مفاهیم مربوط به آن مانند آموزش سئو، آموزش طراحی وب و…

دیجیتال مارکتینگ مفهومی جامع تر و کلی تر از بازاریابی اینترنتی است، زیرا شامل رسانه ها و کانال های دیگری خارج از بستر اینترنت نیز می شود، به عنوان مثال استفاده از ابزار SMS در دیجیتال مارکتینگ تعریف میشود، اما در بازاریابی اینترنتی مفهومی ندارد. اما ماجرا به همین جا ختم نمی شود، در دنیای امروز نه تنها ما میتوانیم به مشتریان نزدیک شویم، خودشان نیز میتوانند به هم نزدیکتر شوند! بازاریابی اینترنتی و معماری چه رابطه ای با هم دارند؟ تبلیغات جستجوی پولی یکی از بهترین راه ها برای هدف قرار دادن مشتریان بالقوه ای است که به طور فعال محصول یا خدماتی مانند شما را جستجو می کنند. اپل مجموعه ای پر بار از ویدئوهای نو و بکر را ساخته است و هر دو شرکت Net-a-Porter وAirbnb وب سایت خودشان را به شکل مجله طراحی کرده اند. شاید native ads در حال افزایش یافتن باشد، اما برندها دلیل محبوبیت خودشان را owned content می دانند.