تولید ناخالص ملی ویکی فقه | easyemailmarketing

تا سال ۲۰۵۰ چین نه فقط از آمریکا پیشی خواهد گرفت که دارای اقتصادی بسیار بزرگتر از آمریکا نیز خواهد بود. تغییر فصل، ساختار اقتصادی و رها کردن شغل جهت یافتن شغل جدید از دلایل بیکاری هستند. دلایل ساختاری مثل تمایز در دستمزدها و رقابت بازارها در تجارت بین‌المللی و سودآوری کم نیز از علت بیکاری در این کشور محسوب می‌شوند.

فرانسه

تا پیش از انقلاب دات کام در سال ۲۰۰۰، آمریکا از نظر بهره وری اشتغال و سرمایه در میان کشورهای توسعه یافته در بالاترین جایگاه قرار داشت، اما طی دو دهه گذشته روند بهره وری آمریکا به تدریج تغییر کرد و مسیری کاهشی را طی کرد. طی دهه‌های گذشته، ایالات متحده آمریکا همواره قدرت بزرگ اقتصادی به شمار می آمده، اما طی چند سال گذشته اقتصاد چین به سرعت در حال نزدیک شدن به آمریکاست. حتی با وجود آن که رشد اقتصادی چین طی چند سال گذشته تا حدودی کند و کم شتاب شده است، اما بسیاری از اقتصاددانان پیش بینی کرده‌اند که چین با شرایط فعلی نیز خواهد توانست آمریکا را در آینده نه چندان دور پشت سر گذارد.

اقتصاد آلمان بر اساس آمار و ارقام

بعد از جدایی از انگلستان، از سال 1999 تا 2008 میلادی، شاخص GDP برونی 56 درصد افزایش پیدا کرد و الان ارزش این شاخص در کشور برونی برابر با 74,953 دلار است. بیشتر موفقیت کشور برونی در اقتصاد، به دلیل منابع نفت خام این کشور است. با این مجله خبری ایمیل مارکتینگ آسان وجود، همان‌طور که اشاره شد، مشکلات متعدد ساختاری از قبیل رکود اقتصادی، نرخ مالیات بالا، افزایش پرداخت وام‌های غیر فعال و بدهی عمومی بالا، باعث کاهش پتانسیل رشد اقتصادی کشور و کاهش چشم‌انداز رشد، نسبت به کشورهای همتای خود شده است.

  • در حال حاضر، بخش خدمات‌رسانی، با اختصاص دادن بیش از 70درصد تولید ناخالص داخلی به خود، مهم‌ترین بخش برای این کشور محسوب می‌شود.
  • پیش از بحران مالی در سال 2008، این کشور از سال 2003 تا 2007، رشد تولید ناخالص داخلی بالای 9 درصد را تجربه کرد؛ اما در سال‌های بعد، روند رشد آهسته‌تری را پیش گرفت.
  • فیس‌بوک، تیک‌تاک، گوگل اپل و فایزر همگی دفترهای اروپایی خود را در این کشور مستقر کرده‌اند که نرخ مالیاتی ۱۲٫۵ درصدی یا تقریبا نصف میانگین جهانی برای شرکت‌ها دارد.
  • در پی بحران اقتصادی جهان، از سال 2008 اقتصاد ژاپن، به ندرت رکود خود را نشان داد اما با این حال پیش‌بینی می‌شود اقتصاد این کشور، باری دیگر در سال 2019، مثبت خواهد بود، هر چند انتظار می‌رود در طی سال‌های 2020 تا 2023، رشد اقتصادی کمتر از یک درصد باشد.
وجود قوانین مناسب که از تولید کنندگان به نحو مطلوبی حمایت کند (مانند قوانین مربوط به مالیات و…) و موانع آن ها را برطرف سازد، می تواند باعث رشد اقتصادی شود. رحمانی، تیمور، اقتصاد کلان، تهران، انتشارات برادران، ۱۳۸۵، چاپ دهم، جلد اول، ص۳۹. فرجی، یوسف، اقتصاد کلان، تهران، انتشارات بین‌المللی المهدی، ۱۳۷۲، چاپ اول، ص۳۳-۳۷. رحمانی، تیمور، اقتصاد کلان، تهران، انتشارات برادران، ۱۳۸۵، چاپ دهم، جلد اول، ص۲۸-۳۰. رحمانی، تیمور، اقتصاد کلان، تهران، انتشارات برادران، ۱۳۸۵، چاپ دهم، جلد اول، ص۲۸. با توجه به نکات گفته شده، در ادامه به معرفی ثروتمندترین و پولدارترین کشورهای جهان خواهیم پرداخت.

بورس

آزادسازی اقتصاد هند از دهه 1990 رشد اقتصادی را تقویت کرده است، اما مقررات تجاری غیرقابل انعطاف، فساد گسترده و فقر مداوم چالش‌هایی را برای توسعه مداوم ایجاد می‌کند. مهمترین و جالب ترین نتیجه این تحقیق ارتباط تکنولوژی کشورها 1500 سال بعد از میلاد مسیح با درآمد سرانه و تطبیق تکنولوژی در زمان حاضر است. افزایش کالاهای سرمایه ای، نیروی کار، فناوری و سرمایه انسانی همگی می توانند به این فرآیند کمک کنند. عوامل مختلفی در رشد اقتصادی تاثیرگذار هستند که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

http://agahi-free.ir