کدام کشور ها از راه توسعه صنعت گردشگری در اقتصاد خود تحول ایجاد کرده اند؟ مطالعات اجتماعی هشتم شماره 102091 گاما | easyemailmarketing

کانادا همچنین دارای بخش‌های تولید و خدمات موفقی است که عمدتاً در مناطق شهری نزدیک مرز ایالات‌متحده مستقر هستند. مراحل مختلف چرخه‌های اقتصادی، به طور مداوم باعث تغییر و تحول اقتصاد سراسر جهان می‌شود. اما جالب توجه است که اقتصادهای قدرتمند جهان، به همین سادگی جایگاه خود را از دست نمی‌دهند. با نگاهی به لیست 10 اقتصاد برتر جهان از سال1980 تا کنون، شاهد ثابت بودن نام 17کشور مجله خبری ایمیل مارکتینگ آسان در این رتبه‌بندی سالیانه هستیم؛ به این معنا که تنها 3کشور جدید به آن‌ها اضافه شده‌اند. علاوه بر این، تجزیه و تحلیل‌ها گواه بر آن است که این کشورها، موتور رشد اقتصاد و هدایتگر ثروت جهان هستند. تولید ناخالص داخلی اسمی 10کشور برتر جهان، حدود 67درصد از کل اقتصاد جهان را در برمی‌گیرد، در حالی که GDP20 اقتصاد برتر جهان حدود 81درصد از کل اقتصاد جهان را شامل می‌شود.

http://agahi-free.ir

همکاری قوی بین دولت و صنعت و دانش فنی پیشرفته، اقتصاد تولیدی و صادرات محور ژاپن را ساخته است. بسیاری از کسب‌وکارهای بزرگ ژاپنی به‌عنوان شبکه‌ای از شرکت‌های به‌هم‌پیوسته به نام keiretsu سازمان‌دهی شده‌اند. بررسی آمارهای صندوق بین المللی پول نشان می دهد، ایران بر حسب تولید ناخالص داخلی با (معیار برابری قدرت خرید) در رتبه بیست و دوم قرار دارد.

قدرت های اقتصادی جهان؛ بررسی ۲۵ کشور برتر جهان در اقتصاد

ده سال قبل از رکود جهانی، از سال 1999 تا 2008، میزان رشد نرخ تولید ناخالص داخلی سالیانه آلمان به طور متوسط، 1.6 درصد بوده است. با توجه به وابستگی آلمان به صادرات کالاهای سرمایه‌ای، اقتصاد این کشور در سال 2009 به میزان 5.2 درصد کاهش پیدا کرد؛ زیرا شرکت‎‌های سراسر جهان پروژه‌های سرمایه‌گذاری خود را پس از بحران مالی کاهش دادند. در سال‌های بعدی، تحت تاثیر بحران‌های منطقه یورو قرار گرفت که همین مسئله سبب کاهش تقاضا در کشورهای جنوب اروپا شد. در نتیجه، سرعت رشد اقتصادی آلمان در طول سال‌های 2011 تا 2013، بی رمق بود. از زمانی که شرایط ناحیه یورو بهبود پیدا کرد، کشور آلمان در جایگاه چهارم لیست اقتصادهای قدرتمند با بالاترین نرخ تولید ناخالص داخلی اسمی قرار گرفت. در پایان سال 2019، انتظار می‌رود اقتصاد این کشور، رشد 1.8 درصدی داشته باشد.

  • به‌طور کلی، زمانی که تولید ناخالص داخلی در یک کشور در حال افزایش است، این نشانه‌ی فعالیت اقتصادی بیشتر و در نتیجه به نفع کارگران و مشاغل گوناگون است.
  • سرمایه گذاری در کانادا بهترین راه مهاجرت برای کارآفرینان و صاحبان کسب و کار است اما باید متذکر شویم که در روش مهاجرت به کانادا از طریق اخذ ویزای سرمایه گذاری پیچیدگی هایی وجود دارد که باید بتوانید با موفقیت از آنها عبور کنید.
  • حال که با معیارهای مختلف آشنا شدید، باید بدانید که در سراسر این مقاله، اصطلاح تولید ناخالص داخلی به تولید ناخالص داخلی اسمی به دلار آمریکا اشاره دارد، مگر اینکه خلاف آن بیان شود.
  • کره جنوبی که به دلیل استراتژی رشد مبتنی بر صادرات و تسلط شرکت‌های بزرگ تجاری خود شناخته می‌شود، در دهه‌های اخیر شبکه‌ای از توافق‌نامه‌های تجارت آزاد ایجاد کرده است که ۵۸ کشور را پوشش می‌دهد که بیش از سه‌چهارم تولید ناخالص داخلی جهان را تشکیل می‌دهند.
  • در این فهرست ایران هم با تولید ناخالص داخلی ۱٫۱ تریلیون دلار در رده‌ی هفدهم قرار دارد.
بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا هم آلمان است که تقریبا ۲۰ درصد وسایل نقلیه‌ی موتوری جهان را صادر می‌کند. در سال ۲۰۱۹ تجارت کلی صنایع موتوری، نزدیک به ۹۰ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می‌داد. علاوه بر این، تولید ناخالص داخلی، خروجی خدمات ارائه شده توسط دولت، مانند پولی که برای دفاع، مراقبت‌های بهداشتی یا آموزش هزینه می‌شود را درنظر می‌گیرد. به‌طور کلی، زمانی که تولید ناخالص داخلی در یک کشور در حال افزایش است، این نشانه‌ی فعالیت اقتصادی بیشتر و در نتیجه به نفع کارگران و مشاغل گوناگون است. تولید ناخالص داخلی به‌عنوان یک شاخص کلی برای بیان میزان تولید اقتصادی یک کشور عمل می‌کند.

جایگاه برزیل در لیست ۲۰ اقتصاد برتر جهان

مثلا کشور کوچکی مثل لوکزامبورگ از نظر اقتصادی با کشوری مثل آمریکا برابری می‌کند و دلیل این مسأله هم سیاست‌های مالیاتی آن و جذب شرکت‌های معروف خارجی برای سرمایه‌گذاری است. در ادامه به صورت موردی به معرفی این کشورها بر اساس شاخص GDP میپردازیم. ثروتمندترین کشورهای جهان در سال 2022 کدامند؟ اگر قصد سرمایه‌گذاری و یا راه‌اندازی یک کسب و کار در خارج از کشور را داشته باشید، احتمالاً این سوال یکی از سوالاتی است که در ذهن شما وجود دارد. همانطور که اطلاع دارید یکی از راه‌های مهاجرت به خارج از کشور و اخذ اقامت، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری است و اطلاع داشتن از وضعیت اقتصادی کشورهای مختلف می‌تواند در انتخاب مقصد مهاجرتی مناسب به شما کمک زیادی کند.

ایالات‌متحده آمریکا؛ برترین کشور در میان قدرت های اقتصادی در جهان