سهم کشورها از اقتصاد 94 تریلیون دلاری جهان را در یک اینفوگرافیک ببینید دیجی‌کالا مگ | easyemailmarketing

این کشور سومین منابع گاز جهان را دارد و علاوه بر این از فروش نفت هم برای افزایش درآمد و رفاه شهروندان خود استفاده میکند. در واقع می‌توانیم بگوییم که قطر به قدری ثروتمند هست که شهروندان آن نیازی به پرداخت مالیات نداشته باشند و به همین دلیل قطر پایین‌ترین نرخ مالیات را دارد. اما منظور از یک کشور ثروتمند چیست و این کشورها بر اساس چه معیاری انتخاب می‌شوند؟ مجله خبری ایمیل مارکتینگ آسان رتبه بندی کشورها از نظر ثروت ممکن است بر اساس معیارهای مختلفی انجام شود اما معتبرترین شاخص، GDP است. GDP مخفف عبارت Gross Domestic Product است و به معنای تولید ناخالص یک کشور و ارزش تمام کالاها و خدمات تولید شده در آن در طول یک سال است. معیار دیگر GDP per capita است که به معنی میانگین مقدار پولی است که هر فرد ساکن در یک کشور در یک سال دریافت می‌کند.

http://agahi-free.irاقتصاد این کشور حدود 20 درصد از کل تولید ناخالص داخلی جهان را به خود اختصاص داده است. اقتصاد ایالات متحده دارای شاخص‌ها و تکنولوژی‌های بسیار پیشرفته است که تقریبا 80 درصد تولید جهانی را در دست دارد. اقتصاد این کشور تحت تاثیر شرکت‌های خدمات‌گرا در زمینه‌هایی همچون فناوری، خدمات مالی، خدمات بهداشتی و خرده‌فروشی قرار دارد. همچنین شرکت‌های بزرگ ایالات متحده، نقش بسزایی در سطح جهان ایفا می‌کنند. گفتنی است، شاخص تولید ناخالص داخلی یا GDP بر اساس معیار PPP ( قدرت برابری خرید)، مهم‌ترین معیار در رتبه بندی قدرت اقتصادی کشورها در جهان محسوب می‌شود. محاسبه GDP اساسا توسط نهادهای داخلی هر کشوری انجام می‌شود و به طور مثال در ایران بانک مرکزی و مرکز آمار سالانه این شاخص را محاسبه می‌کنند.

این معیار، ارزش کل بازار کالاها و خدمات نهایی تولید شده در یک کشور را در یک بازه‌ی زمانی خاص، مانند یک‌چهارم یا یک سال اندازه‌گیری می‌کند. در این محتوا به 25 اقتصاد برتر جهان اشاره کردیم که هریک تحت تأثیر همه‌گیری کرونا طی سه سال گذشته، نوسانات زیادی را تجربه کرده‌اند. از جمله مهم‌ترین چالش‌های قدرت‌ های اقتصادی جهان، افزایش سن نیروی کار است. تولید ناخالص داخلی برآوردی از ارزش کل کالاها و خدمات تولیدی و ارائه‌شده در داخل یک کشور در طول یک دوره مشخص، معمولاً یک سال است. تولید ناخالص داخلی معمولاً برای تخمین قدرت های اقتصادی جهان استفاده می‌شود. از آنجائی که این کارمزد احتسابی در روش ارزش افزوده (بعداً توضیح داده می‌شود) در محاسبه GNP درنظر گرفته می‌شود؛ اما در روش هزینه‌ای به دلیل آنکه صاحبان حساب‌ها، وجهی را بابت کارمزد احتسابی پرداخت نکرده‌اند جزء هزینه‌ها محسوب نمی‌شود.

تولید ناخالص داخلی – فهرست کشورها – ارزش فعلی، ارزش های قبلی، پیش بینی، آمار و نمودار.

با این وجود، بخش اولیه اقتصاد چین، روند نزولی را از زمانی که درهای اقتصادی آن رو به جهان باز شد، تجربه کرده است. در هرسطحی از درآمد ملی سرانه، هرچه توزیع درآمد ناعادلانه تر باشد میزان فقر بیشتر است . بر اساس گزارشات آماری تعداد افراد فقیر در کشورهای توسعه نیافته در هر سال نسبت به سالهای قبل افزایش یافته است که قسمت زیاد این افراد در دهات متمرکز اند و شغل اصلی شان زراعت است. آمارها نشان می دهد که دست کم یک سوم جمعیت ساکن در کشورهای در حال گذر از فقر رنج می برند. اعتبارسنجی بانکی که در شرکت های اعتبارسنجی مختلف ارائه می شود؛ نقش تعیین کننده ای در رتبه بندی اعتباری افراد حقیقی و حقوقی و در نتیجه رشد یا افت اقتصادی یک کشور دارد. وجود چک های برگشتی، تاخیر در پرداخت بدهی های خود به نظام بانکی و دیرکرد آن ها و سایر موارد و عوامل دیگر در نهایت سبب می شوند تا اقتصاد یک کشور رو به زوال رود.

  • مثلاً در کشوری که روش‌های سنتی متداول است، ممکن است بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی که در خانوارها انجام می‌گیرد چون در بازار مبادله نمی‌شوند در حساب‌های ملی نیز به حساب نیایند.
  • کشور برزیل در سال 2017 از یک رکود شدید خارج شد و در این مسیر به یک سری رسوایی‌های فساد در سطح بالا دچار شد.
  • ایالات متحده دارای یک اقتصاد نسبتاً باز است که سرمایه گذاری انعطاف پذیر تجاری و سرمایه گذاری مستقیم خارجی را در کشور تسهیل می کند ، این قدرت برتر ژئوپلیتیک جهان است و قادر به حفظ آن است.
  • دیولیو، یوجین، تئوری و مسائل اقتصاد کلان، حمیدرضا ارباب، تهران، نشر نی، ۱۳۹۲، چاپ اول، ص۲.
  • دیگو کومین، ویلیام ایسترلی و اریک گانگ در مقاله‌ای که با این پرسش ” آیا ثروت ملل در 1000 سال قبل از میلاد مسیح تعیین شده است؟” به بررسی تاثیر تلاش مردم کشورها در گذشته بر توسعه اقتصادی امروزه آن ها پرداخته‌اند.
طبق داده‌ها و بر مبنای تولید ناخالص داخلی اسمی تنها چهار کشور شامل ایالات متحده آمریکا، چین، ژاپن و آلمان بیش از نیمی از تولید اقتصادی جهان را تشکیل می‌دهند. در این بررسی دیده می‌شود که تولید ناخالص داخلی آمریکا به‌تنهایی از مجموع تولید ناخالص داخلی ۱۷۰ کشور بیشتر است. کشور هند با تولید ناخالص داخلی 2.66 تریلیون دلاری در سال 2020، ششمین قدرت اقتصادی در جهان است که بیش از 7 درصد کمتر از سال 2019 رشد داشته است. هند به‌دلیل جمعیت زیادش، کمترین تولید ناخالص داخلی سرانه را در فهرست ما دارد. اقتصاد ایالات‌متحده اولین و یکی از برترین قدرت های اقتصادی جهان است که با تولید ناخالص داخلی اسمی اندازه‌گیری می‌شود.

ثروتمندترین کشورهای جهان 2022 کدامند؟