125 نکته برای بازاریابی تلفنی موفق

مشاوره دیجیتال مارکتینگ بازاریابی آنلاین اینترنتی سئو SEO و برندینگ مشاور بازاریابی اینترنتی و آنلاین سئو یا بهینهسازی وبسایت بخش اصلی از فعالیت در فضای دیجیتال سایت easyemailmarketing را شکل میدهد. همچنین مدیریت و نظارت مستمر بر شرکتهایی که از این روش برای کسبوکار خویش بهره میبرند میتواند ساختار فعلی آن را بهبود ببخشد و جلوی بسیاری از مشکلات ناشی از بیاعتباری و موقتی بودن این نوع بازاریابی را بگیرد. این روزها موضوع کسبوکار در ایران در مرحلهٔ گذار است. پس اینیک مفهوم دو سر سود برای دو طرف معامله است. در این میان ممکن است از دادن امتیازات ویژه به خریدار نیز برای جلب رضایت بیشتر او بهره ببرند که به نفع هر دو طرف است. با این که هر دو با اهمیت و اساسی هستند و تاثیر بالایی بر موفقیت تجارت شما دارند ولی مفاهیم متفاوتی از یکدیگر دارند. با توجه به تمام موارد مثبت ذکرشده در بخش قبل باید انتظار داشت که مدیران شرکتها و مؤسسات در ایران به حد کافی در مورد سرمایهگذاری در زمینهٔ ی بازاریابی اینترنتی قانع شده باشند و روزبهروز تلاش خود را برای معرفی هرچه بیشتر محصولشان در این بازار برای تسلط بر آن و پیش افتادن از رقبا بیشتر کنند، اما باید گفت متأسفانه اینطور نیست.

در شیوههای سنتی فروش ممکن است قیمت یک محصول از محلهای تا محلهای دیگر و حتی مغازه تا مغازهای دیگر بنا به دلایلی ازجمله موضوع مالیات و انبارداری و غیره متفاوت باشد که هزینهٔ آن از جیب مشتری پرداخت میشود؛ اما درج قیمت واقعی یک محصول درسایت فروش شرکتها میتواند درهای این قبیل سو استفادههای بازاری را ببندد و درنهایت موجب اعتماد مشتری و رضایت بیشتر او شود. فقط حدود ۵ درصد از شرکتها و سازمانها در ایران با مقولهٔ بازاریابی به شکل علمی و بهروز برخورد و از آن استفاده میکنند. موضوع مشکلات بازاریابی اینترنتی را باید از دو منظر دیدگاههای مشتری و شیوههای مدیریت صنایع و مشاغل بررسی کرد. در حقیقت مشکل از آنجایی ناشی میشود که مدیریت صنایع در ایران هنوز به شکل ۳۰ سال پیش صورت میگیرد. نزدیک به ۱۲ سال است در زمینه طراحی وب سایت و بازاریابی اینترنتی فعالم .

یکی از این کتابها، کتاب بمب گذاری در محتواست که سال گذشته این کتاب را خریداری و بررسی کردم، به جرات این بهترین کتاب فارسی زبانی بود که در زمینه تولید محتوا مطالعه کردم که هم مباحث تئوری در آن به خوبی بیان شده بود و هم مباحث عملی را به خوبی آموزش داده بودند. چند پیشقدم بزرگ این نوع از کسبوکار، شرکتهای تولیدکنندهٔ خودرو (سایپا و ایرانخودرو) و بانکها هستند که با توجه به استقبال خوب متقاضیان از امکانات بهروز و البته رقابتیشان حرکتهای خوبی در جهت آموزش این امکانات به کاربران کردهاند. ۴- تحلیل و شناخت کاربران و مشتریان سایت خود با آنالیز رفتار آنها در سایت. دیجیتال مارکتینگ با به کارگیری از تکنیکها و روشهای دیجیتالی گفته میشود که مشتریان شما میتوانند به صورت آنلاین با آنها ارتباط برقرار کنند.

برند یکی از مهرهای تأییدی بر صنایع و اعتبار آنها است اما هنوز هم تعداد کمی از شرکتها بلافاصله بعد از پا گرفتن به ثبت آن میپردازند. هر چند که ممکن است شما اشاره شدن به نام کسب و کار خود را در یک مطلب کوتاه در یک مجله اقتصادی آن هم در حد چند کلمه را چیزی مهمی تلقی نکنید، اما بدانید که اشاره شدن به نام یا لوگو شما هر چند کوتاه باز هم ارزش بسیار زیادی برخوردار است و سنگ بنایی برای بنیان یک پوشش خبری قوی به حساب می آید. تعداد بسیار زیادی از متقاضیان ثبت نام در آموزشگاه که در شهرهای دیگر قرار دارند، اکنون از طریق بازاریابی، با شما آشنا شده اند. تفاوت بین بازاریابی یک استارتاپ و تأسیس یک نام تجاری این است که مشتریان و مصرفکنندگان همزمان با نام تجاری و محصول آشنا میشوند. ۳- هزینه بازاریابی اینترنتی تنها زمان و اینترنت است.

اما اگر با استراتژی موثر بودن و مفید بودن برای مخاطب بازاریابی پیامکی انجام دهید بعد از مدتی مشتری با ارسال پیامک شما به دیگران بدون آنکه هزینه پرداخت کنید، برای شما بازاریابی و تبلیغات را انجام میدهند. باید آموزشی مبنی بر غلط بودن این طرز فکر برای مدیران قدیمیتر صورت گیرد تا بدانند گرچه راهاندازی یک سایت همهچیزتمام هزینهبر است اما میتواند بهزودی سود حاصل از فروش آنلاین را به سود فروش سنتی پیشی دهد. درحالیکه در روشهای معمول فروش گاهی فروشنده اطلاعاتی را به خریدار میدهد که کاملاً غیرعلمی است و حتی نمیتواند آنها را اثبات کند و برخی از آنها از این روش صرفاً برای فریب مشتری استفاده میکنند. زمانی که تقاضای پنهان مطرح می شود منظور همان آرزوها و خواسته هایی است که مردم دارند ولی محصول یا خدمتی نتوانسته به آنها در این زمینه ارائه شود. در بازاریابی محتوا سعی میکنیم که از طریق سایت یا شبکههای اجتماعی، محتوای مفیدی برای مخاطبان تولید کنیم و آنها را با خدمات و محصولات خود آشنا کنیم. نگاه درست و علمی و البته بهروز به مفهوم بازاریابی اینترنتی میتواند محدودیتهای زمانی و مکانی معرفی یک محصول را از میان برداشته و تولیدکننده را به سود بالاتری برساند و مصرفکننده بازار بزرگتر با انتخابهای بیشتری در اختیار خواهد داشت.

چه به هنگام خرید کردن مشتریها و چه پیش از انجام فرایند خرید توسط آنها باید برای ارسال ایمیل به آنها اقداماتی را در نظر داشت. با تبلیغات اینترنتی میتوان امید داشت بیستوچهارساعته در کل جهاندیده شوید. با طراحی سایت و سئو شدن سایتتان در کلمه کلیدی مرتبط با حرفه تان در صفحه اول نتایج گوگل دیده شوید و به برندی معتبر تبدیل شوید. ما در اینجا فقط ۴۰ نوع از ۱۸۰ نوع بازاریابی را معرفی کرده ایم برای اطلاع از ۱۸۰ نوع بازاریابی می توانید مقاله انواع بازاریابی: با ۱۸۰ نوع بازاریابی آشنا شوید. داشتن سایتی اصولی مرتبط به نوع فعالیتتان از ولین قدم ها در این راستا می باشد .

اگر تمایل دارید درباره وایرال مارکتینگ بیشتر بدانید، می توانید مقاله تحت عنوان Viral marketing چیست را مطالعه نمایید. بنابراین با توجه به گسترش فضای وب و استفاده مردم از دنیای اینترنت، کسب وکارها و تجارت های مختلف لازم است تا از انواع بازاریابی دیجیتال یا اینترنتی جهت گسترش برند خود استفاده کنند تا از این طریق کاربران بسیاری را با محصول و خدمت خود آشنا نمایند، و در نتیجه با جذب و حفظ مشتریان وفادار به خود فروش خود را افزایش داده و به سودآوری هر چه بیشتر دست یابند. آمارها نشان میدهد نوپا بودن این نوع از بازاریابی در ایران باعث شده است که قشر کم و خاصی از آن استفاده کنند. دیدگاه هزینهبر بودن طراحی و پیادهسازی یک سایت نیز ازجمله مواردی است که مدیران از آن بهعنوان دلیلی موجه برای وارد نشدن به دیجیتال مارکتینگ یاد میکنند. خودشان وقت استفاده از اینترنت را ندارند. درواقع بیشترین استقبال توسط افرادی صورت میگیرد که در مورد خرید محصول دلخواهشان به نظر و اطلاعات دیگران که ممکن است چندان علمی نباشد اهمیتی نداده و خودشان به دنبال جنس موردنظر میگردند و از میان گزینههای موجود انتخاب و درنهایت خرید میکنند.

البته باید نظارت و مدیریت بر آن افزایش یابد تا سطح اعتماد همگان بالاتر برود و افراد جامعه بدون نیاز به تبلیغات خودشان به توصیه آن به یکدیگر بپردازند. بر اساس تحقیقات انجام شده، کاربرها حداکثر ۴۵ ثانیه منتظر بارگذاری سایت میمانند. این اهداف و برنامه ها می توانند وابسته به جذب حداکثر مقدار ممکن لایک (like) و اشتراک گذاری (share) برای افزایش ترافیک سایت باشند. 12- پیشه های سنتی وابسته به صنایع دستی: نخ ریسی سنتی، رنگرزی گیاهی. جدید بودن این شیوه از فروش در ایران باعث میشود افراد کمی از میان این جمعیت حدود هشتادمیلیونی تجربهٔ خرید آنلاین را داشته باشند، ضمن آنکه به دلیل اجتماعی بودن مردم ایران اغلب توصیههای خرید و معرفی محصول توسط افراد غیر وابسته به شرکتها بهصورت زبانی انجام میشود. شرکتها و قطبهای اقتصادی جهان روزبهروز بر سر تصاحب بازارهای جهانی با یکدیگر در رقابتی تنگاتنگ هستند و هریک میکوشند در این عرصه سهم بیشتری از بازار تولیدی را به دست بیاورند ولی پیشرفت فنآوری باعث شده که صاحبان قدرت بر کسب موقعیتهای موجود اکتفا نکرده و سعی در خلق موقعیتهای جدید دارند.

حال که با اهمیت بازاریابی از طریق ارسال پیامک آشنا شدید، از میان شرکتهای ارائهدهنده وب سرویس ارسال پیامک، استفاده از خدمات پنل وب وان اس ام اس پیشنهاد میشود. هدف این است که وقتی کاربر در حال مطالعه، خرید، جست و جو، چت در شبکه های اجتماعی در اینترنت است، با کمک بازاریابی اینترنتی توجه کاربر را جلب کرده و بازدید کننده وب سایت شما را به مشتری تبدیل کند. موضوع بازاریابی به دلیل تأثیر غیرقابلانکاری که بر رشد اقتصادی و بالا بردن سطح درآمد شرکتها و مؤسسات دارد، همواره موردتوجه بوده است و دیگر این مفهوم به دلیل نفوذ اینترنت در جهان و تأثیر فراگیرش روی تمام جنبههای زندگی فردی و اجتماعی انسانها، دستخوش تغییرات مهمی واقعشده است و در موضوع بازاریابی اینترنتی تنیده شده. آنجا که گفتیم افراد از عدم اعتبار شرکتها واهمه دارند که ترجیح میدهند حضوری خرید کنند درواقع باید به ضعف مدیریت مدرن که از نمودهای آن ضعف برندینگ است اشارهکنیم. یکی از جذابترین بخش های اموزشی فصل بازاریابی محتوایی ما، پلت فرمی است که گوگل درباره انواع محتوا تولید کرده است که متاسفانه هنوز در وب فارسی نمی توان مطالب زیادی راجع به آن پیدا کرد. کلید موفقیت در بازاریابی اینترنتی هدفمند بودن آن است.

در حقیقت به دلیل نوپا بودن این شیوه از بازاریابی و عدم نظارت دقیق بر آن، کاربران اینترنت در ایران هنوز اعتماد کافی به میزان اعتبار این نوع از تبلیغات ندارند. البته نمیتوان تمام علت کم رونق بودن این بازار را در دیدگاه و فرهنگ و سواد مردم ایران جستجو کرد. گرچه در سالهای اخیر رشد اینترنت در ایران بسیار چشمگیر بوده است اما هنوز قشر عظیمی از افراد جامعه سواد موردنیاز پیش از آنکه بهکارگیری کامپیوتر و گوشیهای هوشمند به شکل صحیح و کاربردی است را ندارند به همین دلیل سطح دادوستد آنلاین بسیار پایین است. گرچه این شکل از بازاریابی بهشدت در سایر نقاط جهان موردتوجه است اما در ایران هنوز چندان به آن پرداخته نشده است. در نهایت، اجرای این استراتژی از بازاریابی اینترنتی ترافیک بسیاری را به سایت شما سرازیر خواهد کرد. چراکه آنها دائماً در میدان مقایسه با رقبای خود قرارگرفته و قطعاً سعی در بالا بردن سطح کیفی خود خواهند کرد.

با سرعت رشد استفاده از اینترنت در اغلب کشورهای اروپایی و آمریکا مفهوم قدیمی تجارت و تبلیغات بهطور کامل کنار گذاشتهشده و هر روز بر تعداد صنایع و مشاغلی که صرفاً از طریق اینترنت به کسب درآمد میپردازند روبه فزونی است، چراکه این روش باصرفه جویی در زمان، هزینهها و نیروی انسانی شاخصهای بهرهوری را افزایش داده است؛ اما در ایران این نوع از بازاریابی هنوز جایگاه اصلی خود را نیافته و چنانکه باید موردتوجه مدیران نیست. چراکه معرفی یک محصول برای جلب اعتماد مشتری باید خالی از هرگونه اغراق و بزرگنمایی و کاملاً علمی صورت گیرد تا بتواند او را قانع به خرید کند. اینها نشان میدهد باید یک حرکت سازمانیافته و درست توسط صاحبان صنایع، اساتید بازاریابی، مراکز آموزشی و البته دانشآموختگان صورت گیرد تا از این رکود خارج شود.

اشاره نمود. چنانچه شما هم قصد شرکت در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ را دارید، این دوره آموزشی میتواند برایتان مناسب باشد. شما باید لیست ایمیل مخاطبان خود را بر اساس نیازهای آموزشی مختلف آن ها دسته بندی کنید و برای هر دسته، ایمیل هایی با محتوای راهکارهای آموزشی مناسب آن ها ارسال کنید. علاوه بر وظایف مذکور، ایجاد تقاضا برای محصول و خدمات ارائه شده نیز جزو وظایف مدیریت بازار میباشد. موضوع تقاضا و عرضه است. درواقع بازاریابی در حال گذر از شیوههای قدیمی و سنتی به روشهای مدرن آن یعنی بازاریابی الکترونیکی یا بازاریابی اینترنتی است؛ اما در کشور ما این شیوه از بازاریابی با مشکلات بسیاری روبرو است.