کدام کشور ها از راه توسعه صنعت گردشگری در اقتصاد خود تحول ایجاد کرده اند؟ مطالعات اجتماعی هشتم شماره 102091 گاما | easyemailmarketing

اقتصاد ایرلند با پیش‌بینی رشد تولید ناخالص داخلی ۱۳ درصدی، توسط بزرگ‌ترین شرکت‌های چندملیتی در جهان پشتیبانی می‌شود. فیس‌بوک، تیک‌تاک، گوگل اپل و فایزر همگی دفترهای اروپایی خود را در این کشور مستقر کرده‌اند که نرخ مالیاتی ۱۲٫۵ درصدی یا تقریبا نصف میانگین جهانی برای شرکت‌ها دارد. اما این نرخ‌ها قرار است به‌زودی تغییر کنند زیرا ایرلند به توافقنامه‌ی حداقل نرخ مالیات شرکتی ۱۵ درصدی OECD پیوست که در اکتبر ۲۰۲۱ نهایی شد. اقتصاد چین با تولید ناخالص داخلی نزدیک به ۱۷ تریلیون دلار، از نظر ارزش‌گذاری اسمی در رتبه‌ی دوم قرار دارد. این کشور همچنان بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی سراسر جهان بر اساس خروجی با تولید گسترده‌ی فولاد، لوازم الکترونیکی و رباتیک باقی مانده است.

http://agahi-free.ir

به‌دلیل کاهش قیمت انرژی، کاهش توریسم، کاهش حجم تجارت و تعطیلی فروشگاه‌ها به دلیل قرنطینه، کشورها شاهد کاهش بی‌سابقه‌ای در تولید ناخالص داخلی بوده‌اند. اگرچه بسیاری از اقتصادها در سه‌ماهه سوم سال 2020 بهبودی پیدا کردند، بیشتر 25 کشور برتر رشد تولید ناخالص داخلی منفی را برای سال تجربه کردند. در بیشتر نقاط جهان، تولید ناخالص داخلی کشورها با شرایط مختلف اقتصادی در مقابل پس‌زمینه رشد اقتصادی بلندمدت در طول زمان در نوسان است.

  • بر طبق این پیش بینی ها و با توجه به اعتبارسنجی اشخاص حقیقی و حقوقی و رتبه بندی اعتباری این دسته از افراد در کشورهای چین و آمریکا در زمان همه گیری ویروس کرونا، در سال 2028 میلادی اقتصاد چین از اقتصاد آمریکا پیشی خواهد گرفت.
  • کشور روسیه با تولید ناخالص داخلی 1.48 تریلیون دلار تا سال 2020، یازدهمین قدرت اقتصادی در جهان بود؛ اگرچه این میزان رشد در مقایسه با سال 2019، 3 درصد کاهش یافته بود.
  • مهمترین و جالب ترین نتیجه این تحقیق ارتباط تکنولوژی کشورها 1500 سال بعد از میلاد مسیح با درآمد سرانه و تطبیق تکنولوژی در زمان حاضر است.
  • لوکزامبورگ در سال 1960 در صنعت تولید فلزات معروف بود و امروزه به دلیل ثبات اقتصادی و آمار پایین نرخ بیکاری، یکی از موفق‌ترین کشورها است.
سیاست‌گذاری‌های خوب ایرلند باعث شده است تا امروز ایرلند جزو 10 کشور ثروتمند دنیا باشد. این کشور مالیات را از 35 درصد به 12,5 درصد کاهش داده و میزبان شرکت های بزرگی مثل اپل، آمازون و … برزیل، روسیه، مکزیک، ژاپن، آلمان و در نهایت بریتانیا مجله خبری ایمیل مارکتینگ آسان نیز تا سال ۲۰۵۰ به ترتیب جایگاه پنجم تا دهم را در اقتصاد جهانی خواهند داشت. آخرین کشور این لیست، کاناداست که درست پیش از کشور روسیه قرار گرفته است. از سال1999 تا 2008، کانادا به طور متوسط سالیانه 2.9 درصد افزایش را تجربه کرد.

ایالات متحده آمریکا:

رابطه تجارت آزاد کانادا با ایالات‌متحده به این معناست که سالانه سه‌چهارم صادرات کانادا به بازار ایالات‌متحده تعلق می‌گیرد. روابط نزدیک کانادا با ایالات‌متحده نیز به این معناست که این کشور تا حد زیادی به موازات بزرگ‌ترین اقتصاد جهان توسعه یافته است. دیگو کومین، ویلیام ایسترلی و اریک گانگ در مقاله‌ای که با این پرسش ” آیا ثروت ملل در 1000 سال قبل از میلاد مسیح تعیین شده است؟” به بررسی تاثیر تلاش مردم کشورها در گذشته بر توسعه اقتصادی امروزه آن ها پرداخته‌اند. آلودگی و سایر عواقب زیست محیطی، اغلب با افزایش تولید یا افزایش رشد اقتصادی همراه می باشند. اقتصاددانان معمولاً تأثیر بر محیط زیست را با رشد سریع در اقتصادهای در حال توسعه مرتبط می دانند. بسیاری از اقتصاددانان ادعا می کنند که سازمان تجارت جهانی و سایر سیستم های تجاری، در برابر کشورهای در حال توسعه مغرضانه عمل می کنند.

برداشت کشورهاازاقتصاد

افزایش سرمایه گذاری در سرمایه های فیزیکی، مانند کارخانه ها، ماشین آلات و جاده ها، هزینه فعالیت اقتصادی را کاهش می دهد و در نتیجه کارخانه ها و ماشین آلات به بهره وری بیشتری می رسند. به عنوان مثال، داشتن یک سیستم بزرگراهی قوی می تواند باعث کاهش ناکارآمدی در انتقال مواد اولیه یا کالاها در سراسر کشور شود که می تواند تولید ناخالص داخلی آن را افزایش دهد. این کشور با اینکه هیچ منابع طبیعی شناخته شده با ارزشی ندارد اما امروزه به یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان تبدیل شده است.

۳.۳ – ارزش افزوده