سهم کشورها از اقتصاد 94 تریلیون دلاری جهان را در یک اینفوگرافیک ببینید دیجی‌کالا مگ | easyemailmarketing

کشورهای امریکای جنوبی و برخی افریقایی ها و برخی همسایگان چین و روسیه می توانند در جبهه شرقی عمل کنند و سنبه قوی غرب در برابر شرق را اندکی کند کنند. تخمین زده می‌شود که با ۱۲۳ مجله خبری ایمیل مارکتینگ آسان درصد رشد تولید ناخالص داخلی پیش‌بینی شده، اقتصاد لیبی بیشترین رشد را داشته باشد. نفت این کشور رشد اقتصاد آن را سرعت می‌دهد و روزانه ۱٫۲ میلیون بشکه نفت در کشور پمپاژ می‌شود.

http://agahi-free.ir

این پیش بینی ها به صورت احتمالی و حدس و گمان نبوده؛ بلکه با توجه به فاکتورها و نتایج اعتبارسنجی بانکی و رتبه بندی هر یک از افراد در نظام بانکی هر دو کشور ارائه شده است و می توان به آن ها استناد کرد. به همین منظور است که با توجه به همه گیر شدن ویروس کرونا و افت شدید اقتصادی آمریکا در این زمینه هیچ بعید نیست که دیر یا زود، اقتصاد چین جای آمریکا را گرفته و با پیش افتادن از این کشور، خود را به عنوان قدرت اول دنیا معرفی نماید. بنابراین به طور کلی رتبه اعتباری افراد و اعتبارسنجی شرکت ها نقش تعیین کننده ای در رشد و افت اقتصادی کشورها دارد که نتایج حاکی از پیشی گرفتن اقتصاد چین است.

تفاوت بین سرمایه گذاری و معامله گری

با این حال، بی‌ثباتی سیاسی توانایی دولت برای حفظ اصلاحات بیشتر اقتصادی را مختل کرده است. کشور چین دومین تولید ناخالص داخلی اسمی جهان را از نظر دلار فعلی و بزرگ‌ترین تولید ناخالص داخلی اسمی جهان را از نظر PPP دارد. با رشد سالانه‌ای که به‌طور مداوم از ایالات‌متحده پیشی می‌گیرد، چین ممکن است در مسیر تبدیل‌شدن به یکی از قدرت های اقتصادی جهان از نظر تولید ناخالص داخلی اسمی در سال‌های آینده باشد. چین به‌تدریج اقتصاد خود را در چهار دهه گذشته توسعه داده است و به‌دنبال آن توسعه اقتصادی و استانداردهای زندگی بسیار بهبود یافته است. با این حال چین با چالش‌های مهمی مانند پیرشدن سریع جمعیت و تخریب شدید محیط‌زیست مواجه است.

اقتصاد کشورها

اقتصاد بریتانیا توسط بخش بزرگ خدمات آن به‌ویژه در امور مالی، بیمه و خدمات تجاری هدایت می‌شود. روابط تجاری گسترده این کشور با قاره اروپا به دلیل قطعنامه برگزیت پس از رأی سال 2016 برای خروج از اتحادیه اروپا بسیار پیچیده شده است؛ از 31 ژانویه 2020، بریتانیا رسماً عضو اتحادیه اروپا نیست. کشور آلمان در رتبه چهارم در میان قدرت‌ های اقتصادی جهان قرار گرفته است و تولید ناخالص داخلی آن در سال 2020 برابر با 3.85 تریلیون دلار بوده است.

  • سیستم اقتصادی آلمان به صنایع پیشرفته خودروسازی، مهندسی مکانیک، صنایع شیمیایی و پزشکی که تولیدات بالایی دارند و همین‌طور صادرات متکی است.
  • بسیاری از کسب‌وکارهای بزرگ ژاپنی به‌عنوان شبکه‌ای از شرکت‌های به‌هم‌پیوسته به نام keiretsu سازمان‌دهی شده‌اند.
  • رشد اقتصادی بالاتر همچنین منجر به درآمد مالیاتی اضافی برای هزینه های دولت می شود که دولت می تواند از آن برای توسعه اقتصاد و یا برطرف کردن کسری بودجه استفاده کند.
  • در سال 2020 به علت همه‌گیری ویروس کرونا نرخ بیکاری افزایش قابل‌توجهی داشت و از 4.9 در سال 2019 به 6.4 درصد در سال 2020 درصد رسید؛ اما در سال 2021 نرخ بیکاری با 5.4 درصد کاهش یافت که علت آن افزایش تولیدات این کشور و برنامه‌های حمایتی از دستمزدها است.
  • اقتصاد روسیه به‌عنوان صادرکننده پیشرو نفت و گاز و همچنین سایر مواد معدنی و فلزات، به‌شدت به نوسانات قیمت کالاهای جهانی حساس است.

بر این اساس تولید ناخالص داخلی کشور در سال 2021 حدود 1000 میلیارد دلار برآورد شده است. یکی از مهمترین معیارها در این خصوص ، شاخص توسعه انسانی است که طبق گزارش سازمان ملل متحد، جمهوری اسلامی ایران طی 40 سال گذشته بالاترین نرخ رشد توسعه را در جهان داشته است. بین 105 کشور دنیا که از سال 1980 میلادی شاخص توسعه انسانی برای آنها محاسبه می‌شد، ایران با 0.337 درجه افزایش، طی این 4 دهه بالاترین رشد را در شاخص توسعه انسانی داشته است. با این وجود، برزیل هنوز هم توانسته جایگاه خود را در میان 10اقتصاد برتر جهان حفظ کند. بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، انتظار می‌رود این کشور در سال 2019، رشد 2.3 درصدی با تولید ناخالص داخلی 2تریلیون دلاری را داشته باشد. برزیل با تولید ناخالص داخلی 1.44 تریلیون دلار در سال 2020، دوازدهمین کشور در میان قدرت های اقتصادی جهان و بزرگ‌ترین اقتصاد آمریکای جنوبی است.

آیا آمریکا و چین در لیست ثروتمندترین کشورهای جهان قرار دارند؟