قدرت های اقتصادی جهان کدامند؟ بررسی ۲۵ کشور برتر جهان در حوزه اقتصاد خانه سرمایه | easyemailmarketing

تا سال ۲۰۵۰، اندونزی از کشورهای انگلیس، آلمان و ژاپن پیشی خواهد گرفت که این موقعیت به دلیل دستاوردهای قابل توجه سال‌های اخیر این کشور در کاهش فقر و بیکاری خواهد بود و این موقعیت اندونزی را در مقام چهارمین کشور قدرتمند اقتصادی قرار خواهد داد. در حالی که در سال ۲۰۲۰ هند هفتمین اقتصاد بزرگ جهان است، اما تا سال ۲۰۵۰، این کشور به دومین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل خواهد شد که این رشد به دلیل افزایش جمعیت کار، بهبود زیرساخت‌های تولید و ارتقای سطح بهره وری بویژه در حوزه کامیپوتر و آی.تی خواهد بود. پس از یک دوره نتایج غیر مثبت QE، در اقتصاد، تدبیرات جدی‌تری در نظر گرفته شد که در نتیجه مجله خبری ایمیل مارکتینگ آسان در اواخر سال 2005، سرعت رشد اقتصادی ژاپن، از ایالات متحده و اتحادیه اروپا پیشی گرفت. بر اساس بررسی‌های انجام شده در خصوص قدرتمندترین اقتصادهای جهان، ایالات متحده آمریکا از سال ۱۸۷۱ تا کنون، در جایگاه نخست این لیست قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ٢٠١٩ نیز جایگاه خود را حفظ کند. آلمان با جمعیت 83.9 میلیون نفر (تقریباً 16 درصد از جمعیت 28 اتحادیه اروپا) یکی از بزرگ‌ترین بازارهای مصرفی ازنظر اندازه جمعیت و قدرت خرید در اروپا است. با توجه به اینکه اکثر کالاهای تولیدی متکی به مواد شیمیایی هستند، صنعت شیمیایی اروپا یک عنصر حیاتی و بخش مهمی از اقتصاد اروپا است.

http://agahi-free.irاز نظر شومپیتر توسعه در کشورهای در حال توسعه شامل تغییرات مداوم و خود به خودی استقلال سیاسی و تعادل اقتصادی میباشد. میردال میگوید توسعه اقتصادی عبارت است از حرکت یک سیستم یک دست اجتماعی به سمت جلو و همچنین به عقیده وی در توسعه نه تنها روش تولید و توزیع محصولات و حجم تولید مدنظر است بلکه تغییرات در سطح زندگی، نهادهای جامعه و سیاستها نیز مورد توجه است. به نظر فریدمن توسعه عبارت است ازیک روند خلاق و نوآور در جهت ایجاد تغییرات زیر بنایی در سیستم اجتماعی، بنابراین مفهوم توسعه از رشد گسترده تر است.

اقتصاد چین در طول چند دهه اخیر رشد چشمگیری را تجربه کرده که سبب قرار گرفتن نام این کشور در جایگاه دومین اقتصاد قدرتمند جهان شده است. زمانی که چین در سال 1978، برنامه اصلاحات اقتصادی خود را آغاز کرد، با تولید ناخالص داخلی اسمی 214 میلیارد دلار، در جایگاه نهم این رتبه بندی قرار داشت؛ 35 سال بعد با افزایش تولید ناخالص داخلی اسمی این کشور به 9.2 تریلیون دلار، به جایگاه دوم جهش پیدا کرد. بر اساس آمار بانک جهانی در سال 2021 تولید ناخالص داخلی این کشور به 3.84 تریلیون دلار رسید و در جایگاه چهارمین اقتصاد برتر جهان پس از ایالات‌متحده، چین و ژاپن قرار گرفت.

  • این معیار، ارزش کل بازار کالاها و خدمات نهایی تولید شده در یک کشور را در یک بازه‌ی زمانی خاص، مانند یک‌چهارم یا یک سال اندازه‌گیری می‌کند.
  • رحمانی، تیمور، اقتصاد کلان، تهران، انتشارات برادران، ۱۳۸۵، چاپ دهم، جلد اول، ص۲۸.
  • اما نکته مهم این است که اقتصاد ایران به لحاظ اندازه و حجم بر حسب هر دو معیار محاسبه تولید ناخالص تولید داخلی جزو کشورهای برتر جهان می‌باشد.
  • این آمار ثابت می‌کند که اقتصاد این کشور کمتر تحت تأثیر بحران‌های اقتصادی قرار می‌گیرد.

اتریش دارای یک اقتصاد بازار توسعه یافته با نیروی کار ماهر و استاندارد زندگی بالاست که دارای بخش وسیع در خدمات، صنعت و کشاورزی کوچک هر چند بسیار توسعه یافته است. این کشور دارای روابط نزدیک با سایر اقتصادهای اتحادیه اروپا و همچنین ایالات‌متحده، سومین شریک تجاری بزرگ آن است. چندان دور از انتظار نیست که ظرف 20 سال آینده فقر و ثروت کشورها تنها با این معیار قابل اندازه گیری خواهد بود. این مفهوم معمولاً با استفاده از برآوردهایی مانند تولید ناخالص داخلی، بر اساس افزایش ارزش بازار جمع شده کالاها و خدمات اضافی تولید شده، اندازه گیری می شود. امروزه این شاخص برای بررسی و مقایسه سطوح زندگی و یا میزان پیشرفت اقتصادی کشورهای مختلف بکار می‌رود.

موضوعات اقتصادی .تجارت .اداره . آموزش مدیریت .تجارت در اسلام

اگرچه در طول 35 سال گذشته رشد عظیمی را تجربه کرده است، کارشناسان اصطلاح جدیدی را با نام “نرمال جدید” در خصوص رشد اقتصادی این کشور به کار برده‌اند. پیش‌بینی می‌شود که اقتصاد چین تا پایان سال 2019، 6.3درصد رشد داشته باشد. تووالو با تولید ناخالص داخلی ۷۰ میلیون دلاری کوچک‌ترین اقتصاد جهان است. این کشور واقع در میان هاوایی و استرالیا، بزرگ‌ترین صنعت این مجمع‌الجزایر آتشفشانی به ماهیگیری سرزمینی متکی است.

چکیده ای از شرایط اقتصادی کشور چین