دودکش مهم ترین عامل مرگ خاموش است از کلاهک H استفاده کنید تا ایمن بمانید

قسمت بالای دیگ دودکش نباید خیلی باریکتر از خود دودکش باشد – “خفه کردن” قطر می تواند باعث مشکلات دودکشی شود. یک تاج خوب و جامد باید 5 سانتی متر ضخامت داشته باشد (در نازک ترین نقطه). هر چیزی کمتر در کمترین زمان در اثر آب و هوا فرسوده و نشتی خواهد داشت. باران و برف می تواند باعث ترک خوردن و خرد شدن تاج دودکش شود و سوراخ ها و شکاف هایی را برای نفوذ آب ایجاد کند.

بزرگترین مرکز تولید لوله ایرانیتی

این دودکش باید با دقت کافی ساخته شود تا عملکرد صحیحی داشته باشد. همانند موارد قبل، پره های این دستگاه نیز از نفوذ گرد و خاک، آب و برف نیز به داخل خانه جلوگیری می کند. لازم به ذکر است که می توان این نوع دودکش را با هر جنس و قطری تولید کرد و محدودیتی در مواد اولیه آن وجود ندارد. این مدل از انواع ورق از قبیل روغنی، سیاه، گالوانیزه، رنگی و حتی استیل قابل ساخت می باشد.

دودکش مهم ترین عامل مرگ خاموش است از کلاهک H استفاده کنید تا ایمن بمانید

لوله سیمانی دودکش به همراه کلاهک سیمانی با کیفیت عالی و تضمینی کلاهک کلبه ای بفروش میرسد . قیمت دودکش سیمانی و کلاهک سیمانی ساخته شده از بهترین متریال را از ما بخواهید. در صورت استفاده از ورق روغنی، سیاه و حتی گالوانیزه در ساخت کلاهک برای جلوگیری از اکسیده شدن و زنگ زدگی و استهلاک زودرس، بر روی سطح آن از پوشش رنگ کوره ای استفاده میشود و با توجه به فشار هوای خروجی، تعداد پره های آن مشخص میشود. همانطور که اشاره گردید انواع کلاهک دودکش از گذشته تا زمان حال جهت تخلیه دود و آلاینده در بام ساختمان ها مورد استفاده قرار می گرفته که به تفصیل در مورد تمامی مدل های متنوعِ کلاهک دودکش خواهیم پرداخت.

  • این نوع از دودکش‌ها از نوع لوله‌های خرطومی PVC بوده و دارای مقاومت مناسبی در برابر سایش و خوردگی هستند.
  • لوله خرطومی نسوز برای مکش یا تخلیه هوا با دمای بالا استفاده می شود.
  • این کلاهک به لحاظ ساختار نیز به دو صورت گرد و چهارگوش بنا به سفارش کارفرما تولید و عرضه می گردد.
  • ساختار این کلاهک دودکش بصورت حرف H لاتین اما با مقطع چهارگوش می باشد که با استفاده از پایه مکعبی هوای داخل کانال چهارگوش دودکش را به سمت بیرون هدایت می کند.
جهت نصب کلاهک دودکش H چهارگوش رعایت حداقل ارتفاع یک و نیم متری از کف یا سطح بام الزامی است تا عملیات مکش دود با تمام ظرفیت انجام شود. این مدل کلاهک دودکش، از یک پایه استوانه‌ای و تعدادی پره گریلی گرد در بالای پایه و یک کلاه مخروطی شکل ساخته شده و بر اساس محاسبات استاندارد و دقیق تولید می‌شود. مساله‌ای که در هنگام نصب کلاهک دودکش باید به آن توجه گردد این است که کلاهک باید حداقل با ارتفاع یک متر و نیم از سطح بام نصب شود تا قدرت مکش کلاهک دودکش را به بیشترین میزان برساند. از کلاهک گردان بیشتر در تهویه جریان هوای نامطبوع انبار، فروشگاه، سرویس بهداشتی و کارخانه استفاده خواهد شد. این کلاهک با ساختار ویژه خود، از یک صفحه مدور با تعداد زیادی پره تشکیل شده و با وزش باد به گردش در خواهد آمد. بدین‌ترتیب علاوه بر حفاظت از ورود هرگونه شی و جاندار خارجی به مسیر دودکش و سیستم هوارسانی به جابجایی هوا نیز کمک خواهد کرد.

دریچه گرد

کلاهک های طرح اچ از قدیمی ترین نمونه های بازار می باشند که هم به صورت گرد و هم چهارگوش ساخته و در بازار موجود است. گروه صنعتی تهویه سان با کادری مجرب و حرفه ای در راستای خدمات بهتربا قیمت بسیار عادلانه و مناسب به شما مشتریان عزیز دست به طراحی سایت خدماتی تهویه سان زده تا با شیوع کرونا شما عزیزان بتوانید از خدمات اینترنتی ما بهره‌مند شوید. تهویه سان از سال 1382 کار خود را با امید به خدا و توانایی خود شروع کرده و رفته افراد متخصص این صنعت را جذب نموده و گروه بسیار مقتدر و قوی در ایران تشکیل داده است.

تعداد پره های این کلاهک نیز در حالت معمولی ۴ عدد در نطر گرفته می شود، اما این تعداد نیز بنا به سفارش کارفرما قابل افزایش می باشد. در واقع این محصول بصورت کاملا سفارشی و بدون محدودیت در ابعاد، سایز و تعداد پره، ساخته و عرضه می شود. تمام قسمت‌های این کلاهک گرد و استوانه‌ای بوده و بسیار مهم است که قطر تمامی ‌لوله‌ها و اجزای این دودکش با قطر لوله اصلی دودکش یکسان باشد تا دود را به خوبی تخلیه کند. در غیر این صورت، با وجود هرگونه کاهش قطر، خفگی و اختلال در جریان مکش دود از کلاهک، ایجاد کرده و دود بطور کامل خارج نخواهد شد. پایه دیگ دودکش یا کلاهک اغلب بالای دودکش قرار می گیرد، اما هرگز نباید کوچکتر از دودکش باشد.