دریچه داکت اسپلیت ویرگول

با تعبیه‌ی قفل های زیمنسی در سوراخ های مربوطه همزمان باید جای پیچ های نصبِ دریچه بازدید داکت اسپلیت بر روی بدنه فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت انجام شود. لازم به توضیح می‌باشد دریچه بازدید داکت اسپلیت به دو صورتِ پیچ ازرو و پیچ ازتو (پیچ مخفی) قابل نصب می‌باشد. اگر بخواهیم دریچه بازدید داکت اسپلیت را به صورت پیچ ازرو نصب نماییم باید قبل از عملیات رنگ کاری بر روی نمای فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت به تعداد مکفی به صورت پِرسی جای پیچ ایجاد می نماییم تا دریچه بازدید داکت اسپلیت به واسطه این پیچ ها در محل خود جانمایی و نصب شود. از جمله ویژگی های دریچه بازدید داکت اسپلیت ساده آلومینیومی لولایی، این است که درب، در حال باز بودن از ساختار دریچه بازدید داکت اسپلیت کاملاً جدا نمی‌گردد و همواره به واسطه لولا به ساختار فریم متصل می‌ماند. مهمترین مشخصه دریچه بازدید داکت اسپلیت مشبک لولایی اتصال درب به فریمِ این دریچه است.

با توجه به نوع تنوع قفل های کاربردی در ساخت دریچه بازدید داکت اسپلیت، این نوع دریچه بازدید داکت اسپلیت نیز از انواع لولایی با حالت قفل شونده محسوب می‌شود. البته بزرگترین محدودیت این مدل امکان ساخت دریچه بازدید داکت اسپلیت در ابعاد متوسط و پایین می‌باشد. در واقع قفل های مگنتی یا آهنربایی با توجه به توان نگهدارندگیِ خود می‌توانند تحمل ایستاییِ درب دریچه بازدید داکت اسپلیت را داشته باشند.

دریچه داکت اسپلیت ویرگول

حال در صورتی که شما هم از داکت اسپلیت به عنوان سیستم تهویه هوا در منزل، شرکت، اداره و … استفاده می‌ کنید؛ بهتر است در ادامه با انواع آن ها دریچه داکت اسپلیت آشنا شوید. هر کدام از انواع دریچه داکت اسپلیت امکان ساخت در ابعاد، اندازه و متریال خاص را در مدل‌های مختلف دارد. در ادامه برخی از این مدل‌ها را مورد بررسی قرار داده و جهت آشنایی بیشتر با آن‌ها همراه شرکت تهویه سان باشید. بهره‌مندی از سیستم کانال‌کشی ویژه به بخش‌های مورد نظر ساختمان و نصب دریچه‌های هوا در بخش پایانی موجب یک‌دست شدن، کاهش هزینه نصب اسلیت جداگانه برای هر قسمت و بهبود گردش هوا را در پی دارد. داکت اسپلیت متشکل از دو بخش اصلی کندانسور (بخش خارجی) و هواساز (بخش داخلی و توکار) است. از داکت اسپلیت علاوه بر تهویه مطبوع می‌توان جهت افزایش دمای هوا در ایام سرد سال و کاهش حرارت ساختمان در زمان گرمای هوا استفاده کرد.

دریچه اسپلیت آلومینیومی

اگر فاصله دستگاه فن کویل و دریچه بازدید داکت اسپلیت بسیار کم و ناچیز باشد به گونه‌ای که نتوان از درب وزنه‌ای برای دریچه بازدید داکت اسپلیت استفاده کرد، در نتیجه از دریچه بازدید داکت اسپلیت مشابه لولا کمک می‌گیریم. بدین صورت که به جای لولا در یک طول از فریم دریچه بازدید به‌یک نشیمنگاه از پروفیل سه پری تعبیه می‌گردد و درب دریچه بازدید داکت اسپلیت به صورت مشابه لولا روی این نشیمنگاه قرار می‌گیرد و در زمان نیاز درب دریچه بازدید داکت اسپلیت به صورت وزنه‌ای از این نشیمن جدا شده و باز می‌شود. نکته قابل توجه در مورد دریچه بازدید داکت اسپلیت مشابه لولا این است که درب دریچه بازدید به جای اینکه به سمت بالا و داخل سقف کاذب باز گردد، به طور کامل به سمت پایین هدایت شده و از فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت جدا می‌شود، که البته این یکی از مزیت های منحصر به فرد این دریچه بازدید داکت اسپلیت به حساب می‌آید.همچنین در سوی دیگر درب دریچه بازدید داکت اسپلیت مشابه لولا از قفل زیمنس برای بستن و بازی کردن درب آن استفاده شده که این قفل ها نگهداری درد برروی فریم را تضمین می‌نماید.

این دریچه که به دریچه بازدید داکت اسپلیت با شیار محیطی معروف می‌باشد به صورت تک شیار یا دو شیار قابل تولید می باشد. از دریچه بازدید داکت اسپلیت ساده با گریل، برای بازدید و تعمیرِ فنکویل هایی که باید هوای برگشت از طریق دریچه بازدید به دستگاه رسد استفاده می‌گردد. ساختارِ این دریچه به لحاظ شکلی بسیار شبیه به دریچه بازدید داکت اسپلیت ساده می‌باشد.

ویژگی های دریچه داکت اسپلیت

همچنین، هزینه نصب دریچه بازدید در ابعاد معمولی حدودا بین 50،000 تا 100،000 تومان می‌باشد. فریم این دریچه طراحی و برش داده شده و بعد از آن باید قطعات بهم مونتاژ و متصل شوند. تا اینجا با وظیفه، مزایا و انواع دریچه داکت اسپلیت آشنا شدید؛ اکنون در صورتی که قصد خرید داکت اسپلیت دارد و می‌ خواهید قبل از آن با یک کارشناس مشورت کنید، با با شرکت سهند هواساز تماس بگیرید تا تصمیم درستی در این باره بگیرید. قطعا تا به حال دریچه کولر های آبی را دیده اید؛ و می‌ دانید درست در مقابل خروجی کانال نصب می‌ شود؛ این دریچه ها هم دقیقا رو به روی کانال داکت اسپلیت نصب می‌ گردد؛ اما هدف از نصب آن کمی فرق دارد. همانطور که می‌ دانید؛ وظیفه دریچه کولر آبی، کنترل خروجی هوا ولی وظیفه دریچه داکت اسپلیت؛ علاوه بر این، دسترسی به داکت اسپلیت جهت چک و بازدید آن می‌ باشد. جهت بهبود زیبایی محیط داخلی امکان استفاده از رنگ‌های مختلف این درپوش داکت وجود داشته تا خاصیت دکوراتیو بودن آن نیز مورد مصرف قرار گیرد.

پس از باز کردن درب دریچه، فیلتر مناسب را بر روی آن تعبیه کرده و درپوش را در محل خود قرار دهید. از خصوصیات بارز مدل درب وزنه ای جدا شدن کامل درب در زمان بازدید و تعمیر دستگاه داکت اسپلیت می باشد. با استفاده از فروشگاه اینترنتی تهویه سان امکان خرید انواع دریچه بازدید تاسیسات با بهترین کیفیت و مرغوبیت بالا را خواهید داشت. دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی با درب لولایی نیز همچون انواع دیگر این دریچه ها دارای فریم و درب از جنس آلومینیوم می باشد. اگر کلاف زیرکار دریچه داکت اسپلیت ناگونیا و غیر استاندارد باشد، برای ایجاد ساختار مناسب و شکیل از فریم ۵ سانتی برای ساخت دریچه بازدید داکت اسپلیت استفاده می شود. زیرا اسپلیت ها در فصول سرد سال نیز گرما تولید می کنند و اگر دریچه مناسبی برای آن مورد استفاده قرار نگیرد، به حالت دگرشکلی در خواهد آمد و کارایی آن به حداقل خواهد رسید.

انواع داکت اسپلیت در دو نوع اینورتر (موتور الکتریکی دور متغیر که کمپرسور را به گردش در می آورد) و نوع معمولی (موتور الکتریکی با دور ثابت کار می کند) وجود دارند که نوع اینورتر باعث می شود که داکت اسپلیت همواره با حداکثر توان کار نکرده و تنها متناسب با نیاز درخواستی و با کم و زیاد شدن دور موتور محرک کمپرسور ، تهویه مطبوع مورد نظر را تامین می کند. جریان هوای سرد یا هوای گرم کاملا به طور متوازن به وسیله کانال‌های انتقال هوا در محیط‌های تهویه شونده پخش می‌شود. این امر باعث می‌شود تمامی فضای واحد مسکونی یا تجاری به طور کامل تحت پوشش هوای مطبوع داکت اسپلیت‌ها قرار بگیرند. جهت خرید اینترنتی دریچه هوا از داکتینو، با دپارتمان فروش تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان فروش داکتینو قیمت بروز دریچه‌ها را متناسب با ابعاد موردنظرتان به شما ارائه دهند.

  • کانال اسپیرال گالوانیزه به دلیل ظاهر زیبا و شکیل و مقاوم از کانال اسپیرال گالوانیزه در پروژه هایی که تاسیسات بصورت اکسپوز اجرا می شود.
  • نوع بازشوندگیِ درب های دریچه داکت اسپلیت پلاستیکی همچون انواع فلزی و چوبی می تواند بصورت وزنه ای و لولایی باشد.انتخاب مدل درب دریچه داکت اسپلیت هم به سلیقه کاربر و هم به الزامات محیطی بستگی دارد.
  • در صورت نیاز به کسب اطلاعات لازم جهت خرید یا استعلام قیمت انواع دریچه بازدید تا انتهای این مقاله با سایت تهویه نظری همراه باشید.
  • یعنی ابعادِ قسمت فرورونده‌ی فریمِ دریچه بازدید داکت اسپلیت به میزانِ نیم سانت از هرطرف باید در قیاس با ابعاد خودِ کلاف زیرکار کوچکتر طراحی گردد تا پس از ساختِ دریچه بازدید داکت اسپلیت ،نصابِ دریچه بازدید داکت اسپلیت در زمان اجرا و نصب دریچه بازدید داکت اسپلیت به سهولت بتواند مراحل نصب دریچه بازدید داکت اسپلیت را به انجام و پایان برساند.
  • ابعاد و سایز دریچه بازدید داکت اسپلیت بستگی به ابعاد دستگاه فن کویل یا دمنده و مکنده دارد.

دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی کله قندی دارای دو مدل درب به صورت لولایی و وزنه‌ای است. یکی دیگر از دریچه هایی که در دستۀ دریچه های بازدید قرار می‌گیرد، دریچه بازدید داکت اسپلیت می‌باشد. همچنین می‌توان جنس ورق آن را با توجه به مکان و متریال و نیاز خودتان تعیین نمایید.