بازاریابی رسانه ای چیست

فرض کنید در فروشگاه شما محصولات ورزشی به فروش می رسد بنابراین بهترین مکان برای انتخاب همکاری در فروش، شبکه های اجتماعی محبوب در زمینه ورزش است. به صورت کلی، یک مورد مطالعاتی نگاهی پرجزئیات به یک سری از اعمالی است که برند یا بیزینس شما انجام داده است که نتایج قابل ارزیابی موفقی در پی داشته اند. به این مثال فوق العاده از یک اینفوگرافیک در مورد پخت نان توسط RJ Zaworski نگاه کنید. اینفوگرافیک ها شیوه ای سرگرم کننده و تصویری برای ارائه اطلاعات با ارزش هستند. ویراستاری شغلی بسیار مناسب و پردرآمد برای آقایان است که نیازی به سرمایه اولیه و ابزار خاص ندارد و می تواند شامل ویراستاری صرفاً ادبی، ویراستاری علمی یا هر دو مورد باشد . ۹۱ درصد از بیزینس ها در مورد قدرت بازاریابی اینترنتی متقاعد شده اند و با آن به عنوان یک تاکتیک بازاریابی حیاتی وفق پیدا کرده اند. با توجه به اهمیت آشنایی با بازاریابی الکترونیکی، «فرادرس» اقدام به انتشار فیلم آموزش بازاریابی الکترونیک (E-Marketing) کرده که لینک آن در زیر آورده شده است. استراتژی بازاریابی محتوای واقعی اغلب نیازمند هدفگیری جمعیت خاصی است.

بازاریابی فقط یک استراتژی واحد نیست، بلکه ترکیبی از تکنیک ها و تاکتیک های مختلف است. مهمترین قابلیت Email، استفاده از آن برای بازاریابی یک به یک است. یکی از مهمترین سوالات برای هر مدیری این است که چگونه از بازاریابی محتوا بهترین نتیجه را بگیرد. امروز بازاریابی، تبلیغات و برندینگ با استفاده از تمام پتانسیل های فضای اینترنت برای اغلب کسب و کار ها تبدیل به یک امر بدیهی شده است، اما درواقع نکته مهم همیشه خلاقیت و دانش استفاده از بهترین روش ها بوده است. خیلی از مردم در اینترنت به دنبال کالاهای مورد نظر خود میگردند و به صورت آنلاین خرید خود را انجام میدهند.

کاربران می توانند شاخه های شما را پیدا کرده و آن ها را تا رسیدن به سایت اصلی شما دنبال کنند. به کاربران کمک کنید، به آن ها ارزش ارائه دهید و آن ها نیز در عوض به شما پاداش خواهند داد. علم دیجیتال مارکتینگ با سرعت خوبی در حال رشد است و بازاریابی اینترنتی نیز بر روی همین موج سوار است. همچنین، کنترل مشخص و سریعی بر اجرای مبارزات در حال انجام وجود ندارد. تعریف استراتژی ها: می بایست مشخص کنید که هر بخش از سرمایه برای چه دستهای فعالیتها هدفگیری شود! در انجام این نوع از بازاریابی باید اهداف را مشخص کرد و سپس وب سایتی یا اپلیکیشنی مناسب از جهات مختلف مانند نحوه طراحی و برنامه نویسی مطابق با این اهداف تهیه کرد. «بازاریابی شبکه های اجتماعی، پروسه تولید محتوا، متناسب با فضا و نحوه کارکرد رسانه های اجتماعی مختلف، به منظور ایجاد علاقه و همرسانی ارگانیک (Engagement & Sharing) و هدایت ترافیک به سمت محصول/خدمات است». امروزه شبکههای اجتماعی اصلیترین رسانههایی هستند که برای توسعه کسبوکارها میتوانید از آنها استفاده کنید. مدیا پلنر بر اساس شناختی که از شبکههای اجتماعی دارد و براساس تجربه ی کمپینهایی که اجرا کرده است در خصوص اینکه تبلیغات چگونه در چه زمانی و در چه پلتفرمهایی در دیجیتال انجام شود به استراتژیست پیشنهاداتی میدهد و در نهایت مدیاهایی که باید استفاده شود معرفی میکند و همچنین مسئول هماهنگی با پیمانکاران و پخش کنندگان محتوا مدیا پلنر است.

در ازای یک کتاب رایگان، محتوای مناسب و یا pop-up، می توانید ایمیل مخاطبان سایتتان را در اختیار داشته باشد. با این تعریف، بسیاری از افراد نمیدانند که چه تعداد دارایی بازاریابی دیجیتال در اختیار دارند. در اینفلوئنسر مارکتینگ، به جای بازاریابی مستقیم برای گروه بزرگی از مصرفکنندگان، یک برند الهامبخش اینفلوئنسرها (که میتواند شامل افراد مشهور، تولیدکنندگان محتوا، حامیان مشتری و کارمندان باشد) میتواند برای شرکت شما سوددهی داشته باشد. علاوه بر صرف وقت برای یادگیری مهارت ها و ابزارهای تولید محتوا از طریق منابع رایگان، در یک دوره آموزش بازاریابی محتوا و تولید محتوا شرکت کنید تا از تجربه و دانش افراد خبره و متخصص این حوزه استفاده کنید و پیشرفت خود را تسریع بخشید.

با استفاده از چند ترفند مفید، اهداف می توانند محتوای روی وب را بدون این که به اجبار به سمت آن ها هل داده شوند پیدا کنند. چند ثانیه در وبسایت شما یا برگهی مشخصی ماندند؟ هر چند وقت یکبار قرار است پست بگذارید؟ مخاطبان این پیج ها، اغلب افرادی هستند که علاقه مند به ورزش می باشند بنابراین به خوبی تاثیر گذار است. طبق این تفکر، رپورتاژ علاوه بر اینکه تاثیر گذار ترین تکنیک سئو سایت است، همچنین راهکار فوق العاده ای برای بازاریابی محتوا و برندینگ است. در بازاریابی اینترنتی روش های زیادی برای هدایت ترافیک به وب سایت مورد نظر شما وجود دارد؛اما هدایت ترافیک به سوی وب سایت از یک سو، و عناصر دخیل در وب سایت شما از سوی دیگر بر تاثیر گذاری برنامه بازاریابی شما تاثیر گذار هستند. مخاطبان شما، درصورتی که محتوای مورد نظرشان را در سایت شما پیدا کنند، برای بازگشت تشویق می شوند به ویژه در صورتی که رقیب های شما این محتواها را نداشته باشند و یا در ازای آن پولی دریافت کنند. ما این را می دانیم، شما این را می دانید، همه این را می دانند.

ویرلن از تولید محتوای خبری و تبلیغاتی تا انتشار رپورتاژ آگهی در خبرگزاری ها و پربازدید ترین سایت های خبری ایران، همراه برند های مشهور است. یکی از رایج ترین مدل های محتوا پست های بلاگ و مقالات هستند. پست های بلاگ جداگانه شما شاخه هایی هستند که به قسمت های مختلف اینترنت و موتورهای جستجو دسترسی پیدا می کنند. در این قسمت مثال های برتر از مدل های مختلف محتوا از برندهایی که تولید محتوا را یک سطح بالاتر برده اند با هم می بینیم. آن ها مشابه برنامه های داستان سرایی یا رادیویی هستند با این تفاوت که مردم می توانند آن ها را دانلود کرده و هر طور که می خواهند و هر زمان که می خواهند به قسمت های آن گوش دهند. تبلیغات مدت زمان خیلی زیادی است که وجود دارند، همان طور که می توانید این تبلیغ قهوه Honest to Goodness را از دهه ۵۰ میلادی مشاهده کنید. بازاریابی اینترنتی در طول زمان بارها و بارها موفقیت را ثابت کرده است. ارزانترین روش برای دستیابی به میلیون ها نفر مخاطب در بازار هدف است و امکان دسترسی سریع و هدفمند به مخاطب شما را فراهم می دهد.

به عنوان مثال، Search Engine Nerds مربوط به وب سایت Search Engine Journal را جستجو کنید که در مورد سئو، تبلیغات پرداختی، شبکه های اجتماعی و بازاریابی محتوا صحبت می سایت easyemailmarketing کند. به طور کلی بازاریابی دیجیتال یکی از روشهای مدرن محسوب میشود که توسط آن محصولات و یا خدمات مورد نظر به وسیلهی یک آژانس دیجیتال مارکتینگ با روشهای گوناگون مانند تبلیغات در شبکههای مجازی، تبلیغات در موتورهای جست و جو (SEM)، تبلیغات کلیکی (PPC) و… روش های زیادی برای طراحی و بهبود یک وب سایت وجود دارد که می توانید با جست و جو دربارهی وب مارکتینگ، از آن ها آگاه شوید. این مورد نیز بیشتر تجربی است و باید وارد آن شوید و در ابتدا با دقت، سعی و خطا آن را یاد بگیرید.

بازاریابی وابسته اساساً به این معنی است که شما به دیگری (شخص یا شرکت) هزینه ای پرداخت می کنید تا محصولات و خدمات شما را در وب سایت خود تبلیغ کند. برای این منظور نیاز نیست که هزینه سنگینی بپردازیدو وب سایت شما باید ساده ولی در عین حال کارا باشد. البته اینکار به این راحتی نیست؛ اصولی دارد که در دوره جامع شما را با اصول گیمیفیکیشن آشنا می کنیم. اعتبار در این زمینه با برند شخصی شما یک ارتباط متقابل دارد. یعنی شما فکر می کنید که تحقیقات زیادی بر مشتریان داشته و بر مخاطبینی خاصی تمرکز می کنید، می دانید چطور مشتریانتان فکر می کنند. با فناوریهای تلفن همراه مانند کدهای QR (پاسخ سریع)، مشتریان میتوانند آنها را اسکن کنند تا به وبسایت شما بروند، به جزئیات کسبوکارتان دسترسی داشته باشند یا آنها را ذخیره کنند، هزینه خریدشان را بپردازند و هر چیزی که تعامل بین شما و مشتریانتان را فوریتر کند. این وبسایت نیز دورههای رایگان بازاریابی اینترنتی ایجاد کرده است که محتوای آن را از طریق ایمیل به ثبت نام کنندگان ارسال میکند. این ماجرا در مورد توییتر، وبسایت و حتی ایمیلهایی که به ما ارسال میشوند هم اتفاق میافتد.

تبلیغات آزاردهنده هستند و آن ها شیوه ای نیستند که مشتریان بخواهند با استفاده از آن ها در مورد محصولات اطلاعات کسب کنند. بازاریابی مستقیم یا همانطور که از معنای آن پیداست Direct Marketing، علاوه بر خریداران دارای منافع و مزایای بسیاری برای فروشندگان نیز است. به همین دلیل، باید محتواهای جذاب و مفیدی تهیه کنید که به خوبی محصول شما را معرفی کرده و مزایای آن را بیان میکند. زیرا بازاریابی اینترنتی مزایای زیادی دارد. علاوه بر این، برنامه ریزی برای نحوه تولید محتوای ارزشمند ، به گروه هدف ” target group ” بستگی دارد. اولویتها شامل تخفیف در قیمت محصولات، نحوه بازآفرینی نام تجاری، موقعیتیابی بوسیله جایزه دادن، محصولات با ارزش و… «سنتیترین نوعِ بازاریابی شامل ابزاری است که یک سازمان بوسیله آن ارتباط برقرار میکند و بوسیله آن با هدفش مشارکت میکند تا ارزشهایش را منتقل کند و محصولاتش را بفروش برساند.

اگر شرکتی گروه هدفش را خوب بشناسد، می تواند به آسانی تعیین کند که نیازهای اطلاعاتی کابران چه هستند. اولین قدم در ایجاد استراتژی بازاریابی محتوا، تعیین اهداف سازمانی است. در این کتاب نویسنده به ۶ ستون دیجیتال مارکتینگ که عبارت است از دادهها، تکنولوژی، رسانهها، اتربیوشن یا تخصیص، قیمتگذاری و بررسی عملکرد گذشته فعالیتهای بازاریابی، میپردازد. به عبارت دیگر، فعالیت های بازاریابی که کسب و کار ها صرفاً از طریق اینترنت انجام می دهند. بازاریابی اینترنتی به روش های جذب مشتری از طریق اینترنت گفته می شود که در این مقاله بیشتر با آن آشنا خواهیم شد. نباید با مشتری بحث کنید. اضافه کردن موقعیت : با این کار حدود 50% بازدید آن افزایش می یابد.

شرکت دیجیتال مارکتینگ ویرلن در زمینه رپورتاژ آگهی مورد انتخاب موفق ترین برند ها و استارتآپ های ایران است و به عنوان برند برتر در حوزه رپورتاژ آگهی در ایران شناخته شده است. برای مثال یکی از شرکتهای موفق لبنیات ایران در تابستان ۹۸ در حدود ۱۰ میلیارد تومان هزینهی بازاریابی برای یکی از کمپینهای خود کرد که شاید این میزان از دارایی کل بسیاری از شرکتهای دیگر بیشتر باشد اما هدف از این مثال این بود که بدانید هزینههای بازاریابی به هیچ وجه کم نیستند و شما به عنوان مدیر یک کسب و کار فقط میتوانید در بهینه کردن این هزینهها نقش داشته باشید.

همه شرکت ها باید مانند شرکت های رسانه ای، در شبکه های اجتماعی فعالیت کنند، به اخبار به لحظه پاسخ دهند (واکنش نشان دهند) و از بحث های موجود در اطراف آگاه باشند. حالا زمان آن است که از این سوالات مطرح شده (که احتمالا سوال بقیه هم هستند) استفاده کنید و مقالاتی را در وبلاگتان بنویسید که مستقیماً به مشکلات سر نخهای شما پاسخ میدهند. اما دریافت یک صفحه برای رتبه بندی معمولا به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد. این دسته بندی یه ماهیت بازاریابی و نوع جذب مشتری اشاره دارد. با این توضیحات این دو مقوله شرح داده شد یقینا نوع جذب مشتری و یا کاربر اینترنت بر روی وب سایت های گردشگری هم متفاوت است و از نظر ساختار و انتخاب سلیقه ای این دو موضوع یعنی توریست فرهنگی و اکوتوریست کاملا مجزا می باشد و هر کدام ساختار تولید محتوای مختص به خود و معرفی و ارائه خدمات مجزایی را بسته به سلیقه مشتری خود را دارند . تا سال ۲۰۲۱، ویدیوها ۸۲ درصد از کل ترافیک اینترنت را به خود اختصاص خواهند داد.