کدام کشور ها از راه توسعه صنعت گردشگری در اقتصاد خود تحول ایجاد کرده اند؟ مطالعات اجتماعی هشتم شماره 102091 گاما | easyemailmarketing

برزیل دارای اقتصاد پایدار و قویی است و سرمایه گذاران بین المللی برزیل را به جهت داشتن منابع طبیعی و کشاورزی غنی تحسین می کنند ، کشورهای ایالات متحده ، چین و آرژانتین از ذی نفعان اقتصادی برزیل هستند. روش های سرمایه گذاری در ایالات متحده آمریکا برای ملیت های مختلف تفاوت دارد ، در مورد متقاضیان ایرانی مهم ترین روش سرمایه گذاری ، سرمایه گذاری EB5 می باشد. پس از دهه 1990 و تأثیر رکود بزرگ جهانی، ژاپن در سال‌های اخیر تحت سیاست‌های نخست‌وزیر سابق شینزو آبه شاهد رشد صعودی صنعت اقتصاد خود بوده است. با این حال، ژاپن از نظر منابع طبیعی فقیر است و به واردات انرژی وابسته است؛ به‌ویژه پس از تعطیلی عمومی صنعت انرژی هسته‌ای پس از فاجعه فوکوشیما در سال 2011. این کشور همچنین با جمعیتی که به‌سرعت در حال پیر شدن است در حال دست و پنجه نرم کردن است.

http://agahi-free.ir

به لطف منابع بزرگ نفت و گاز و مدیریت دولت امارات، طی 40 سال گذشته ارزش شاخص GDP امارات 3 برابر رشد کرده است. ایرلند یک جزیره کوچک در اروپاست که ارزش شاخص GDP آن 124,596 دلار است و بازار اقتصادی آزادی دارد. ایرلند 6 بار متوالی به عنوان بهترین کشور برای سرمایه‌گذاران و شرکت‌های خارجی شناخته شده است و به خاطر وجود این شرکت‌ها و سیاست‌های دولت، اقتصاد ایرلند جایگاه خوبی پیدا کرده است.

عمده‌ترین و مهم‌ترین صنایع آلمان

در این فهرست ایران هم با تولید ناخالص داخلی ۱٫۱ تریلیون دلار در رده‌ی هفدهم قرار دارد. آنچه که شواهد نشان می دهد، این است که کاهش مالیات، به ویژه برای افراد با درآمد بالا، راهی غیر موثر برای تحریک رشد اقتصادی است و اگر به کسری افزوده شود یا با کاهش سرمایه گذاری های حامی مالی همراه باشد، احتمالاً به اقتصاد آسیب می رساند. مثلاً در کشوری که روش‌های سنتی متداول است، ممکن است بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی که در خانوارها انجام می‌گیرد چون در بازار مبادله نمی‌شوند در حساب‌های ملی نیز به حساب نیایند. اما در جوامع پیشرفته‌تر که این‌گونه فعالیت‌ها از طریق بازار انجام می‌شود و بنابراین در تولید ناخالص ملی آنها لحاظ می‌شود. با توجه به اینکه سیستم‌های حکومتی هم اکنون بار حمایتی بیشتری را دربردارند، دولت‌ها در اعلام تولید ناخالص ملی مایلند از تولید ناخالص ملی به قیمت بازار که بزرگتر به نظر می‌رسد بهره ببرند. بعضی از شهرهای معروف و بزرگ سوئیس مانند زوریخ، ژنو و بازل از کیفیت زندگی بالایی برخوردار هستند.

افزایش نابرابری درآمد

افرادی که به خدمات بهداشتی یا درمانی دسترسی ندارند، از بهره وری پایین تری برخوردار هستند. این عدم دسترسی به معنای آن است که نمی توان از تمام پتانسیل های نیروی کار موجود استفاده کرد. افزایش جمعیت به معنای افزایش در دسترس بودن کارگران یا کارمندان است که به معنی نیروی کار بالاتر می باشد. البته یکی از نقاط ضعف داشتن جمعیت زیاد این است که می تواند منجر به سطح بالای بیکاری شود. فرجی، یوسف، اقتصاد کلان، تهران، انتشارات بین المللی المهدی، ۱۳۷۲، چاپ اول، ص۲۸-۲۹. کارگاه نجاری این درختان را قطع کرده و آنها را تبدیل به چوب‌ها برای ساخت صنایع دستی می‌نماید و آنها را به ارزش ۲۰۰۰ ریال به مغازه‌دار لوازم چوبی می‌فروشد.

  • یکی از مهمترین معیارها در این خصوص ، شاخص توسعه انسانی است که طبق گزارش سازمان ملل متحد، جمهوری اسلامی ایران طی 40 سال گذشته بالاترین نرخ رشد توسعه را در جهان داشته است.
  • با رشد سالانه‌ای که به‌طور مداوم از ایالات‌متحده پیشی می‌گیرد، چین ممکن است در مسیر تبدیل‌شدن به یکی از قدرت های اقتصادی جهان از نظر تولید ناخالص داخلی اسمی در سال‌های آینده باشد.
  • نیازمندی برای استخدام در مشاغل مختلف در ایالات متحده سالانه رو به رشد است و فرصت های شغلی زیادی در آمریکا موجود است که افرادی که توانایی مدیریت ، سابقه کار خوب و استعداد بالا داشته باشند ، در آن پذیرفته می شوند.
  • پیوندهای موجود در ردیف «کشور/منطقه» جدول زیر به مقاله مربوط به تولید ناخالص داخلی یا اقتصاد کشور یا قلمرو مربوط بدان پیوند دارند.
  • ولی در گزارش های جهانی برای مقایسه کشورها، تولید ناخالص داخلی بر اساس نرخ دلار و قدرت برابری خرید محاسبه می شود.
  • در پایان سال 2019، انتظار می‌رود اقتصاد این کشور، رشد 1.8 درصدی داشته باشد.
در واقع نرخ بهره وری ارتباط مستقیمی با ابتکارات علمی و نورآوری‌ها دارد و کشورهایی که طی دو دهه گذشته دستاوردهای زیاد و قابل توجهی در رقابت‌های علمی نداشته‌اند، به طور طبیعی از نظر بهره وری دچار افول شده‌اند. همچنین مجله خبری ایمیل مارکتینگ آسان کشورهای توسعه یافته دیگری نیز همچون آلمان، ژاپن، فرانسه، ایتالیا و کانادا تا سال ۲۰۵۰ شاهد تغییرات عمده در جایگاه جهانی خود خواهند بود. امروزه، شاهد قرار گرفتن چین در جایگاه دوم قدرتمندترین اقتصاد جهان هستیم.

پیش بینی شرایط اقتصادی ژاپن تا سال ۲۰۲۴