پادکست «بهترین خودت شو»؛ گفت‌وگویی پیرامون ساده‌زیستی مینیمالیسم و مصرف‌گرایی قدم زدن در باغ عدن | mey

پادکست «بهترین خودت شو»؛ گفت‌وگویی پیرامون ساده‌زیستی مینیمالیسم و مصرف‌گرایی قدم زدن در باغ عدن | mey

اگر هم دوست داشتید می‌تونید توی خود پادکست فوربو به یک قسمت ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه‌ای در خصوص تولید چگونه فلسفه زندگی من را تغییر داد پادکست گوش کنید. چون در واقع شما از کست باکس فید نگرفتید و فقط آپلود کردید. اگر برید روی انکر فید برای شما ساخته میشه و بعد از اینکه در آیتونر (اپل پادکست) پادکستتون منتشر بشه، مجدد صفحه کست باکس برای شما ساخته میشه. با یک ایمیل به کست باکس خیلی راحت میتونید صفحه قدیمی تون رو به صفجه جدید منتقل کنید و فقط یکی داشته باشید.

  • زمانی که بزرگ‌نمایی کامل انجام دهید، می‌توانید به‌راحتی کوچک‌ترین تغییرات را بر روی نوار صوتی مشاهده کنید.
  • برای اینکه در ابتدای فایل تنها موسیقی پخش شود باید از ابزاری که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، استفاده کنید.
  • ولی مثلا ایرانسل و همراه اول و بعضی ADSLهای دیگه موردی نیست.
  • در بین سرویس‌های دیگری مانند کست باکس ، استیتچر ، اورکست و… نیز راه گوش دادن به این مدل محتوا را آسان کرده‌اند.

بعد فایل رو که در تلگرام فرستادید باز هم چک کنید که درست ارسال و آپلود شده و اصلا قبل از وارد کردن به نرم افزار، با پلیر سیستم باز کنید ببینید مشکلی داره یا نه. اگر همه چیز درست بود یک بار هم یک فایل دیگه که مشکلی نداره رو در ادسیتی ایمپورت کنید. بلافاصله پادکست شما – به‌شرطی که پیش‌تر منتشر نشده‌ باشد – در استپاتیفای منتشر خواهد شد و می‌توانید لینک صفحه را مشاهده کنید.

قدم ششم تولید پادکست | انتشار در سرویس‌های پخش پادکست

زمانی که فایل MP3 قسمت تدوین شده را تدوین کردید، دو مرحله دیگر را باید انجام دهید تا فایل نهایی پادکست شما استانداردترین ویژگی‌ها را داشته باشد. برای اینکه فایل نهایی شما دارای کمترین نویز و صدای اضافی باشد، می‌توانید از منوی Effect بر روی گزینه Noise Reduction کلیک کنید. بهتر ابتدای قسمتی از فایل خود را تست کنید تا ببینید چه میزان حساسیت برای نویز مناسب فایل شماست و سپس بر روی همه فایل، تغییرات را اعمال کنید.

پادکست تک‌نفره – یک میزبان

مدلی که در این بخش به‌شما معرفی خواهیم کرد، میکروفون‌های کندانسر یو‌اس‌بی است. این دسته از میکروفون‌ها با قیمت مناسب‌تری نسبت به میکروفون‌های استودیویی در دسترس عموم هستند. با خرید این دسته از میکروفون‌ها، می‌توانید آن‌ها را به‌راحتی به لپ‌تاپ و کامپیوتر شخصی خود وصل کنید. برای رشد پادکست و رشد شنونده‌ها می‌توانید مقاله۲۰ راه افزایش شنونده پادکست را هم در سایت مطالعه کنید. پادکست میزگرد یا پنل گفتگو –Panel Show or Round Table Podcastگونه‌ای از فرم‌های پادکست است. در این مدل ممکن است میزبان‌ بیشتر از یک نفر و طبیعتا مهمان‌ها هم بیشتر از یک نفر باشند.

همچنین فعالیت مستمر در هر حوزه‌ای ازتولید محتوا اهمیت زیادی دارد، و داشتن یک برنامه‌ی مشخص برای ساخت پادکست می‌تواند به استمرار شما در این مسیر کمک کند. پادکست تک‌نفره یاSolo Podcast ساده‌ترین و همچنین مرسوم‌ترین مدل است که امروزه شاهد آن‌ هستیم. این نوع پادکست‌ها که به One Man Show نیز معروف‌اند، شامل ارائه محتوا توسط یک شخص (میزبان – Host) جلوی میکروفون است. چه از روی متن و چه از روی داده‌های از پیش تعیین شده، شخصی به‌شما اطلاعاتی را – در هر موضوع- منتقل می‌کند. اگر محتوای با کیفیت و ارزشمندی در هر موضوعی که به‌آن علاقه دارید، آماده کردید، بهترین مدل ارائه برای شما همین پادکست تک‌نفره است. این فرم را شاید بتوان ساده‌ترین فرم ساخت و تولید پادکست دانست.