جدول اصطلاحات حمل و نقل بین المللی کشتیرانی اتحاد دریای ایمن | transemartlogistics

جدول اصطلاحات حمل و نقل بین المللی کشتیرانی اتحاد دریای ایمن | transemartlogistics

بارنامه ی این شرکت ها یک بارنامه مجزا بوده که به مشتریان یا SHIPPER http://transemartlogistics.com ارسال می کنند. حمل کننده عمومی در مسیر پوششی خود خدمات حمل و نقل را به مشتریان ارائه می دهد. این حمل کننده کالای مشتریان را تا مقصد مورد نظر حمل کرده و مسئولیت حمل و نقل کالا و خود کالا را از زمان آغاز حمل تا تحویل در مقصد به عهده می گیرد. یکی دیگر از اصلاحات حمل دریایی پرکاربرد THROUGH CONTAINER SERVICE PORT می باشد که به بندر چند منظوره‌ی کانتینری گفته می شود .

  • دارا بودن طراحی که با پیش بینی بست هایی در گوشه ها باعث محفوظ و محکم نگاهداشتن و یا حمل و نقل آسان می گردد.
  • برای مواقعی که فرستنده، محموله‌هایی را برای تحویل به چند گیرنده در یک کشور مقصد در یک کانتینر بارگیری نموده و در مقصد آن‌ها را تفکیک و به گیرنده‌های مختلف تحویل می‌دهد.
  • کشتی های این شرکت ها در خطوط منظم و در یک مسیر معین و با برنامه‌ی زمانی از پیش تعیین‌شده، کالا یا مسافر را حمل می‌کنند.
  • خدماتی مربوط به حمل که طی انتقال کشتی های از خطوط فرعی به خطوط اصلی ارائه می شود.

هزينه‌هاي جاري خطوط كشتي‌راني، به‌مراتب، بيش‌تر از كشتي‌هاي اجاره‌ی سفري و زماني است. خطوط كشتي‌راني بزرگ، به‌منظور كاهش هزينه‌ها، سعي مي‌كنند تا، تعداد بنادر تحت پوشش خود را، كاهش دهند. در خطوط منظم، تمام فضاي بارگيري، به يك صاحب كالا، اختصاص نمي‌يابد، بلكه كالاهاي متفاوت، متعلق به صاحبان مختلف، فضاي انبارهاي كشتي را، پر مي‌كند. خطوط منظم كشتي‌راني، حمل‌كننده عمومي به‌ حساب مي‌آيند، و ممكن است عضو يك كنفرانس، يا اتحاديه‌ی كشتي‌راني باشند. یک ترمینال کانتینری، درون سرزمینی است که، به‌غیر از اسکله و دریا، تمام امکانات یک ترمینال بندری، از قبیل گمرک، محوطه‌ی کانتینری، و مکانی برای باربندی کانتینرها را؛ دارد. گیرنده‌ی کالا، می‌تواند خریدار، کارگزار، یا نماینده‌ی خریدار باشد.

مشاوره گمرکی و ترخیص کالا

به‌عنوان مثال مالکی که کشتی خود را به شخصی اجاره‌ سفری می‌دهد و در قرارداد خود را از برخی مسئولیت‌ها مبرا ‌می‌کند، حمل‌کننده‌ی خصوصی می‌باشد. حمل‌‌کنند‌گان بدون کشتی، به آن دسته از حمل‌کنندگانی گفته می‌شود که بدون اینکه مالک کشتی باشند خدمات کشتیرانی را ارائه می‌دهند. درواقع این حمل­‌کنندگان به عنوان فرستندۀ کالا قسمتی از فضای کشتی را از یک کشتیرانی می‌خرند و سپس به عنوان حمل کننده در اختیار سایر خدمات گیرندگان قرار داده و آن را اجاره می‌دهند. در ازای حمل صورت گرفته هزینۀ حمل از مشتری (تجار و بازرگانان) دریافت می‌کنند. کسی است که در بندر تخلیه، کالا را از حمل‌کننده‌ی دریایی، تحویل می‌گیرد. برخی از صاحبان کالا، این کار را، خود به‌عهده می‌گیرند، و برخی دیگر، یک بارفرابر را، به این کار می‌گمارند.

به علاوه مدت حمل شامل زمانی است که مسافر از طریق آب از خشکی به کشتی یا بالعکس حمل شود. مشروط بر آنکه قیمت این حمل در بلیط منظور شده باشد و یا وسیله به کار برده شده برای حمل اضافی از طرف متصدی حمل در اختیار مسافر قرار گرفته باشد. فاس به معنی تحویل کنار کشتی است و تحت این مقررات تعهده فروشنده با گذاردن کالا کنار کشتی روي اسکله یا بارج به پایان می‌رسد. بدین مفهوم که خریدار تمام هزینه‌ها و مسوولیتهاي خسارت یا فقدان را از زمان گذاشتن کالا کنار کشتی باید متحمل می­شوند. باید توجه داشت که برخلاف مقرارت فوب این مقررات خریدار را موظف می­کند تا تشریفات صادراتی کالا را انجام دهد. فعالیت­های فورواردی به فعالیت­هایی گفته می­شود که در آن دو طرف هماهنگی­هایی را برای انتقال کالا انجام می­دهند.

جدول اصطلاحات حمل و نقل بین المللی

بر روي چنین بارنامه­اي عبارت Shipped یا Board On قید می شود. دارای طراحی ویژه برای تسهیل حمل و نقل کالا از طریق یک نوع یا انواع حمل و نقل بدون بارگیری مجدد میان راهی باشد. ج) عرض اراضی ساحلی دریاچه رضاییه ۱۰۰۰ متر از آخرین حد پیشرفت آب در سال ۱۳۵۳ می باشد ، لجنزارهای متصل به این عرض و نمکزارها تا آخرین حد آنها جزو اراضی ساحلی مزبور محسوب می شود. به این معنا است که فرستنده‌ی محموله می‌بایست به جز کرایه‌ی حمل، هزینه‌های بارگیری در مبدا و تخلیه بار در مقصد، را عهده دار شود.

مدارک مورد نیاز ترخیص کالا