کتاب نظریه اقتصاد خرد اثر گریگوری منکیو ترجمه حمیدرضا ارباب نشر نی فروشگاه بورس کتاب | easyemailmarketing

این در فصل‌های کوتاهی تنظیم شده است، مانکیو خود یک اقتصاددان بسیار محترم است، و حتی برای افراد عادی نقطه شروعی عالی است. این توضیحات، نتیجه‌گیری‌ها و پیش‌بینی‌های مجله خبری ایمیل مارکتینگ آسان مثبت نیز می‌تواند به صورت هنجاری برای تجویز آنچه مردم، کسب‌وکارها و دولت‌ها باید انجام دهند تا با ارزش‌ترین یا سودمندترین الگوهای تولید، مبادله، و مصرف در میان فعالان بازار انجام دهند، اعمال شود. این بسط پیامدهای اقتصاد خرد از آنچه هست به آنچه باید باشد یا آنچه مردم باید انجام دهند حداقل به کاربرد ضمنی نوعی نظریه یا اصول اخلاقی یا اخلاقی نیاز دارد که معمولاً به معنای نوعی از سودگرایی است. این روش‌ها تلاش می‌کنند رفتار انسان را به زبان ریاضی عملکردی نشان دهند، که به اقتصاددانان اجازه می‌دهد تا مدل‌های قابل آزمون ریاضی از بازارهای فردی را توسعه دهند. نئوکلاسیک ها معتقد به ساختن فرضیه های قابل اندازه گیری در مورد رویدادهای اقتصادی هستند، سپس از شواهد تجربی استفاده می کنند تا ببینند کدام فرضیه بهتر عمل می کند. به این ترتیب از شاخه «پوزیتیویسم منطقی» یا «تجربه گرایی منطقی» فلسفه پیروی می کنند.

مفهوم اقتصاد خرد

مطالعه اقتصاد خرد از نظر تاریخی بر اساس نظریه تعادل عمومی، توسعه یافته توسط لئون والراس در عناصر اقتصاد محض و نظریه تعادل جزئی، ارائه شده توسط آلفرد مارشال در اصول اقتصاد انجام شده است. اقتصاد نئوکلاسیک بر چگونگی انتخاب‌های منطقی مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برای به حداکثر رساندن رفاه اقتصادی خود، با توجه به محدودیت‌های درآمد و منابع در دسترس تمرکز می‌کند. اقتصاددانان نئوکلاسیک مفروضات ساده‌کننده‌ای درباره بازارها می‌کنند، مانند دانش کامل، تعداد بی‌نهایت خریداران و فروشندگان، کالاهای همگن یا روابط متغیر ثابت، به منظور ساخت مدل‌های ریاضی رفتار اقتصادی.

  • تکنولوژی عبارت است از روشهای شناخته شده برای ترکیب عوامل مختلف تولید به منظور تولید یک کالای خاص.در صورتی که در تکنولوژی موجود تغییراتی حاصل شود مثلاً پیشرفت تکنولوژی رخ دهد .
  • «تقاضا» بیانگر مقدار کالایی است که مشتریان قصد دارند با توجه به هر واحد قیمت کالا، آن را بخرند.
  • تفاوت کار با وانیکس این است که این شرکت بازرگانی برای گارانتی به مشتریان خود چک تضمین می هد.
  • اصول اقتصاد خرد را می‌توان برای درک تصمیمات رایج بودجه خانوار یا کسب و کار و موقعیت‌های مالی به کار برد.

انصاری و همکاران، درامدی به مبانی اقتصاد خرد با نگرش اسلامی، تهران، انتشارات سمت، ۱۳۷۸، چاپ اول، ص۱۳. انصاری و همکاران، درامدی به مبانی اقتصاد خرد با نگرش اسلامی، تهران، انتشارات سمت، ۱۳۷۸، چاپ اول، ص۱۲. حتی اگر تا آن لحظه مطالعه دروس را به شکل سطحی و سرسری انجام داده باشند در مدت زمان باقی مانده به آزمون می توانند با انتخاب منابع درست و برنامه ریزی دقیق که شامل افزایش ساعات مطالعه می شود به موفقیت برسند. در این دوره مطالعاتی ممکن است با مشکلی به نام فراموشی مطالب رو به رو شوید. در چنین شرایطی مشورت گرفتن از مشاور های متخصص و تنظیم یک برنامه متناسب با توانایی ها و سطح سواد علمی شما به موفقیت تان کمک می کند. اقتصاد کلان شاخه ای از علم اقتصاد است که تصویری اساسی را به تصویر می کشد.

بازیگران منفرد اغلب در زیر گروه‌های اقتصادی خرد، مانند خریداران، فروشندگان و صاحبان کسب‌وکار گروه‌بندی می‌شوند. این گروه‌ها با استفاده از پول و نرخ بهره به عنوان مکانیزم قیمت‌گذاری برای هماهنگی، عرضه و تقاضای منابع را ایجاد می‌کنند. در بازار رقابت کامل، به علت وجود تعداد زیاد خریداران و فروشندگان و شباهت بالای کالاهای تولیدشده به یکدیگر، امکان تعیین قیمت توسط هیچ‌کدام از طرفین وجود ندارد و قیمت تعادلی بوسیله نیروهای عرضه و تقاضا در بازار تعیین می‌شوند. برای مثال، امکان دارد در کشوری تولید‌کنندگان آب‌معدنی متعدد باشند و این بازار مصرف‌کنندگان بسیاری نیز داشته باشد. در این کشور، اگر یکی از تولیدکنندگان بخواهد قیمت آب‌معدنی تولید‌شده توسط خود را افزایش دهد، مصرف‌کنندگان به سایر تولیدکنندگان رجوع خواهند کرد. اقتصاد خرد مطالعه رفتار افراد، خانوارها و شرکت ها در تصمیم گیری و تخصیص منابع است.

http://agahi-free.ir

به این دسته از داوطلبان توصیه می شود تا در روند آماده سازی و مطالعه خود برای آزمون حتما زمان بیش تری برای مباحث ریاضی بگذارند و بعد از تسلط کافی می توانند مباحث اقتصاد را از منابع اقتصاد خرد مطالعه کنند. همچنین باید توجه داشته باشند که انتخاب منابع درست علاوه بر مقدار زمان و انرژی ای که صرف این درس می کنند تاثیر زیادی بر میزان تسلط آن ها خواهد داشت. افرادی که با هدف شرکت در آزمون کنکور کارشناسی ارشد اقتصاد اقدام به مطالعه منابع اقتصاد خرد می کنند احتمالا مطلع هستند که این درس درست مثل مبحث اقتصاد کلان ضریب چهار را دارد و همین ضریب هم نشان دهنده اهمیت بالای آن در تاثیر گذاری رتبه و نمره داوطلبان دارد.

اطلاعات دوره اقتصاد خرد- دوره فرعی