کتاب نظریه اقتصاد خرد اثر گریگوری منکیو ترجمه حمیدرضا ارباب نشر نی فروشگاه بورس کتاب | easyemailmarketing

مصرف کننده از مصرف کالاها و خدمات مختلف رضایت خاطری بدست می آورد که در اقتصاد آنرا مطلوبیت می نامیم . نتیجتاً با توجه به بودجه محدودش دست به انتخاب کالاها و خدمات می زند . بنابراین مصرف کننده سعی می کند بودجه محدودش را به گونه ای به کالاها و خدمات گوناگون اختصاص دهد که حداکثر رضایت خاطر یا مطلوبیت را بدست آورد . روشن است که مطلوبیت یا احساس رضایت خاطر مفهومی غیر قابل اندازه گیری است به عبارت دیگر یک مفهوم ذهنی است . بطور کلی رفتار مصرف کننده به دو روش بررسی می شود در یک روش که روش سنتی مطلوبیت نام دارد فرض می شود که مطلوبیت قابل اندازه گیری است روش دیگر ، روش منحنی های بی تفاوتی است که در آن نیاز به اندازه گیری مطلوبیت نیست . هر فرد با مطالعه کامل مباحث اقتصاد خرد توانایی این را به دست می آورد تا عملکرد مصرف کنندگان و تولید کنندگان را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و ساختار هایی مثل بازار رقابتی و انحصاری را از هم مجزا کند.

کتاب بازار فولاد

سازمان علمی و آموزشی «فرادرس» از قدیمی‌ترین وب‌سایت‌های یادگیری آنلاین است که توانسته طی بیش از ده سال فعالیت خود بالغ بر ۱۲۰۰۰ ساعت آموزش ویدیویی در قالب فراتر از ۲۰۰۰ عنوان علمی، مهارتی و کاربردی را منتشر کند و به بزرگترین پلتفرم آموزشی ایران مبدل شود. زیست‌شناسان مولکولی، ترکیبات شیمیایی تشکیل‌دهنده موجودات زنده را مطالعه می‌کنند. زیست‌شناسان سلولی به مطالعه سلول‌ها می‌پردازند که خود از ترکیبات شیمیایی متعددی تشکیل شده‌اند و خود واحدهای تشکیل‌دهنده موجودات زنده هستند. زیست‌شناسان تکاملی انواع متنوع گیاهان و حیوانات و تغییر تدریجی گونه‌ها در طی قرن‌ها را مطالعه می‌کنند. تاثیر تجارت الکترونیک بر اقتصاد اینترنت به عنوان ابزاری جهت تبادل اطلاعات بین افراد طراحی شده و موجب نزدیکی جوامع بشری به یکدیگر گشته است. اینترنت از سالیان قبل آغاز به کار کرده و تاکنون تحولات بزرگی را در سطح جهان به وجود آورده که از جمله آن باید به اقتصاد اشاره کرد.

نفع شخصی که پایه اساسی تفکر اقتصاد مدرن است نمی تواندتنها انگیزه انسان در فعالیتهای اقتصادی باشد . عقلانیت اسلام هم نفع شخصی را بعنوان یکی از مهمترین انگیزه های رفتاری انسان می شناسد ولی آزاد آنرا در ارتباط با مسولیتهای فردی و اجتماعی و با اخلاق می داند و در نتیجه این نفع شخصی باید در حوزه اخلاقی و قانونی عمل کند. ارزشها و نمادهای این قالب است که در تحلیل های اقتصادی وارد می شود . ارزشهای اقتصاد اسلامی به طور روشن سربر پایه منابع اسلامی قرار دارند و جزئی از سیستم اقتصاد اسلامی است .

http://agahi-free.irهمچنین به بررسی موارد شکست بازار (مواردی که بازار قادر به تولید نتیجهٔ مطلوب و درخور نبوده) می‌پردازد و تئوری‌هایی را برای داشتن یک بازار رقابتی شرح می‌دهد. بین تولید متوسط و تولید نهایی ارتباط وجود دارد به اینصورت که اگر تولید نهایی بیشتر از تولید متوسط باشد تولید متوسط افزایش می یابد و اگر تولید نهایی کمتر از تولید متوسط باشد ، تولید متوسط کاهش می یابد. که شکل زیر نمودار کلی از منحنی تولید کل را رسم کرده و در نمودار زیرین منحنی های تولید متوسط و تولید نهایی نشان مجله خبری ایمیل مارکتینگ آسان داده می شود که از منحنی تولید کل بدست آمده. وقتی که روابط بین نهاده ها و ستاده ها که همان تکنیک تولید است بر اساس روابط عددی و یا ریاضی بیان می شود آنرا تابع تولید می خوانیم . وقتی که نفر سوم اضافه شود دیگر نیاز به کمک نفر دوم به آشپز نیست بلکه او می تواند در کنار آشپز به کار کردن با اجاق بپردازدو در ضمن در تهیه مقدمات تولید ساندویچ کمک کند . نفر چهارم و پنجم که اضافه می شوند تا حدودی محیط کار شلوغ می شود آنها می توانند در پخت و قرار دادن گوجه فرنگی ، پیاز و …

  • Vohra همچنین از مثال‌های دنیای واقعی استفاده می‌کند تا مفاهیم را آسان‌تر درک کند، و این یک افزونه عالی برای کتابخانه اقتصاد خرد شما است.
  • در نظام اقتصاد اسلامی پاسخ سوالات اساسی اقتصاد در چارچوب شرع و دستورالعملهای موجود مشخص است.
  • این کتاب دومین جلد از مجموعه‌ای ۴ جلدی است که جلد نخست آن با نام مبانی علم اقتصاد، منتشر شده است.
  • لذا اگر افراد به تعادل برسند، می‌توان نتیجه گرفت که کل جامعه نیز به تعادل دائمی می‌رسد.

البته این مفهوم به خوبی از نام آنها مشخص است و جای بحثی باقی نمی گذارد. اثر حاضر محصول تدریس این کتاب است که به عنوان درسنامه اقتصاد خرد برای آشنایی دوستان اهل علم با مباحث اقتصاد خرد نوین تدوین شده است. توصیه می شود در زمان مطالعه اقتصاد خرد بر مطالبی مانند مفهوم انواع بازار ها و تفاوت های آن و همچنین مفهوم دقیق اصطلاحات اقتصاد خرد تسلط کافی داشته باشند تا به این شکل در جلسه آزمون با سرعت مناسبی به سوالات پاسخ دهند. در اقتصاد خرد به مسيله تصمیم گیری و انتخاب در سطح خرد اهمیت بسیاری داده شده با آموزش این مجموعه می توان تصمیمات اقتصادی فردی و خانوار و بنگاه های کوچکی که مالکیت آن را داریم بهبود ببخشیم. کلینیک اقتصاد از سوی دکترعلی سعدوندیبا هدف یاری رسانی به شرکت ها و کسب و کارها برای مقابله با بی ثباتی ها در عرصه اقتصاد کلان تشکیل شده است. سبدگردانی در بورس یا خرید سهام که وضعیت هر شرکت به تنهایی اهمیت پیدا می‌کند، اطلاع از شاخص‌های اقتصاد خرد،‌ نتیجه دقیق‌تری به سرمایه‌گذار خواهد داد.

منابع[ویرایش]