کتاب نظریه اقتصاد خرد اثر گریگوری منکیو ترجمه حمیدرضا ارباب نشر نی فروشگاه بورس کتاب | easyemailmarketing

البته کاربرد اقتصاد خرد در جامعه ضروری بوده و اقتصاد کلان نیز در سطح ملی کاربری بیشتری می تواند داشته باشد. اگرچه در برخی منظرها اقتصاد خرد و کلان یکسان هستند اما تفاوت هایی را باید شاهد بود. به طور کلی اقتصاد شاخه های مختلفی داشته که رویکردهای کلان و خرد بخشی از آن محسوب شده و نقش موثری در گسترش و پیشرفت اقتصاد دارند. در سوی دیگر اقتصاد خرد قرار داشته و بالعکس اقتصاد کلان نگاه دقیق و جزئی به مسئله اقتصاد دارد.

آشنایی با کاپیتالیسم و سرمایه داری و کتابشناسی از مارکس تا شومپیتر

در واقع آموزش مبانی اقتصاد خُرد ، به آموزش تحلیل بازارهای مالی، تحلیل رفتار مصرف کننده، بررسی شرایط سرمایه گذاری و برنامه ریزی تقاضای خانوار‌ها در خرید کالا و خدمات می‌پردازد. در مبحث اقتصاد خرد ، نقش بنگاه‌های اقتصادی به عنوان موتور محرک اقتصاد نیز بررسی می‌شود. برای این که اقتصاد خُرد را بهتر متوجه شویم، باید مدل‌های ریاضی را یاد بگیریم و آن‌ها را درک کنیم. آموزش اقتصاد خرد، ترکیب یا تخصیص دادن را در سطح فردی، خرد یا میکرو، بررسی می‌کند. به زبان ساده، اقتصاد خُرد به مطالعه تصمیم‌ها و رفتار مصرف‌کنندگان و شرکت‌ها (تولیدکنندگان) می‌پردازد.

  • به مثال عددی زیر برای روشن تر کردن مفهوم نزولی بودن مطلوبیت نهایی توجه شود .
  • مانند چای و قهوه که افزایش قیمت چای سبب افزایش مصرف یا تقاضای کالای جانشین( قهوه) می شود و برعکس .
  • انصاری و همکاران، درامدی به مبانی اقتصاد خرد با نگرش اسلامی، تهران، انتشارات سمت، ۱۳۷۸، چاپ اول، ص۱۲.
  • همین پارک را ممکن است با 10 نفر کارگر و با استفاده از بیل مکانیکی و تراکتور ساخت در آن صورت تکنیک تولید سرمایه برمورد استفاده قرار گرفته است .
  • اگرچه عوامل مختلفی در تولید به کار می‌روند اما هر کالایی می‌تواند به روش‌های مختلفی تولید شود.

اقتصاد خرد به بررسی مسائلی همچون بازار، قیمت تعادلی ، مطلوبیت، کشش و سایر بحث‌های خرد اقتصادی می پردازد. در واقع می توان گفت تمرکز اصلی اقتصاد خرد بر نحوه‌ی رفتار اقتصادی فرد و بنگاه‌های اقتصادی در بازار است. مطابق جدول شماره اگر قیمت شکر در بازار 500 ریال و کمتر باشد بنگاه مورد نظر شکر عرضه نمی کند. طبق تعریف ، تقاضا برای یک کالا عبارت است از مقادیر مختلفی از آن کالا را که مصرف کننده در قیمتهای مختلف در یک دوره زمانی معین حاضر به خرید است به شرط آنکه سایر عوامل ثابت و بدون تغییر بماند .

زبان روانشناسی

می‌توان آن‌را تعمیم داد و برای تشریح متغیرهای کلان اقتصادی مانند تولید کل (gdp حقیقی) و سطح کلی قیمت‌ها از آن، بهره گرفت. در مباحث مجله خبری ایمیل مارکتینگ آسان رقابت، مقدار تولید و بهای کالا در بازار توسط قانون عرضه و تقاضا تعیین می شود. در این جا تقاضا به معنای میزان نیاز خریداران برای خرید کالا می باشد و عرضه همان قیمت و میزان در دسترس بودن کالا را نشان می دهد. تصور علم اقتصاد خرد بر این است که بازارها، رقابتی است و خریداران و فروشندگان زیادی در بازار هستند و هیچ کدام نمی توانند روی قیمت تاثیرگذار باشند. اما همواره این گونه نیست و سندیکا ها و اصناف و وارد کنندگان و صادر کنندگان عمده، معمولا الگوی عرضه و تقاضا را دستحوش تغییر می کنند.

مباحث مهم اقتصاد خرد

شما با استفاده از کتابراه همیشه و همه جا به کتاب‌ها و کتابخانه خود دسترسی دارید و می‌توانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید. در کتابراه برای همه سلیقه‌ها از داستان، رمان و شعر تا روانشناسی، تاریخی، علمی، موفقیت و… اپلیکیشن کتابخوان کتابراه برای اندروید، IOS و ویندوز در دسترس است.

http://agahi-free.ir