معرفی و دانلود PDF کتاب اقتصاد خرد سعید کیان پور کتابراه | easyemailmarketing

در دوره‌های آموزش اقتصاد خرد چگونگی رفتار انسان‌ها و انتخاب‌هایشان را در سطح واحدهای کوچک اقتصادی مانند یک فرد، یک بنگاه، یک صنعت یا بازار یک کالای خاص بررسی می‌شوند. به علاوه اینکه درس آموزش اقتصاد خرد به چگونگی تعامل میان خریداران و مصرف‌کنندگان و عوامل مؤثر در انتخاب خریداران می‌پردازد. همچنین، اقتصاد خُرد به بررسی مسائلی جزئی‌تر مانند نحوه تصمیم‌گیری خانواده‌ها درباره کالایی که قصد دارند خریداری کنند و مبلغی که می‌خواهند پس‌انداز کنند نیز می‌پردازد. برای مقدار معین از کالای مصرفی، نقطه‌ای روی منحنی تقاضا نشان‌دهنده ارزش یا «مطلوبیت نهایی» برای مصرف‌کنندگان آن واحد است.

تاریخچه‌ی علم اقتصاد خرد

در اکثر کشورهای پیشرفته از دوران مدرسه به دانش‌آموزان اقتصاد خرد آموخته می‌شود. در اقتصاد خرد ، رفتار خرید گروه های انفرادی مورد بحث و بررسی است در حالی که در مبحث کلان، همه چیز را در سطح ملی و عظیم رصد می کند و کاری به عرضه و تقاضا در مقیاس خرد و بنگاه ها ندارد. در مبحث خرد ، رفتار تولید کننده و پشتیبان کننده کالا و خدمات در چرخه قیمت گذاری کالا و خدمات، تحلیل می شود. در حالی که اقتصاد کلان، به مباحثی چون بیکاری، اشتغال، رشد ناخالص ملی، سطح عمومی قیمت ها و درآمد ملی اشاره دارد. عرضه و تقاضا یک مدل اقتصادی تعیین قیمت در بازاری کاملاً رقابتی به شمار می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

اقتصاد اسلامی اکنون در مراحل اولیه خود است ولی محتوا و فلسفه آن جدید نیست و یک تفکر غنی و متنوع در پشت سر خود دارد . اندیشمندان مسلمان وقت بسیاری را صرف مباحث تجارت، مبادله ، بازار، چرخه های کسب و کار ، درآمد و هزینه های دولت ، نقش ،مسولیتها و وظایف دولت و سیاست اقتصادی و مقررات کرده اند.در این رابطه فقها ، اندیشمندان و فلاسفه و اهل عرفان سهیم بوده اند . در بالا گفتیم که مجله خبری ایمیل مارکتینگ آسان ، به عرضه و تقاضا کالا و خدمات در مقیاس کوچک و نه کلان کار دارد. این علم می خواهد بفهمد که چه الگویی در ذهن خریدار برای خرید و کالا و خدمات وجود دارد و چه مولفه هایی روی نگرش او تاثیر گذار است. از جنبه تولید کننده نیز، چه عناصری سبب می شود تا قیمت تمام شده کالا و خدمات، کاهش یا افزایش یابد. چه عواملی سبب می شود که تولید کالا و خدمات در یک بازار، مغلوب بازارهای دیگر شود.

دیدگاهها

در نمودار شماره منحنی عرضه شکر در یک ماه از وصل نقاطی مانند A و B وCوD و Eو F بدست آمده است شیب منحنی عرضه مثبت است چرا که در قیمتهای بالاتر مقدار عرضه بنگاه بیشتر می شود یعنی بین قیمت شکر و مقدار عرضه آن رابطه مثبت برقرار است . تقاضا و عرضه در این فصل در چارچوب بازار کالاها و خدمات بررسی می شود بدین منظور عوامل موثر بر تقاضای یک مصرف کننده و عرضه یک بنگاه و نیز منحنی های تقاضا و عرضه مربوط به هر یک از آنها معرفی خواهد شد . طبق جدول شماره هنگامی که تمامی کارگران در تولید غذا شرکت دارند 50 واحد غذا تولید می شود اما چون کارگری در تولید پوشاک شرکت ندارد ، پوشاکی بدست نمی آید . اسلام همچنین محدودیتهای اخلاقی برای استفاده از دارائیهای مسلمانان داده است و آنها را انزار می دهد که در روز قیامت از نحوه خرج کردن ثروت خود سوال می شوند .

  • ایشان در سمت‌هایی از جمله رئیس پژوهشکده پولی و بانکی کشور، استادیار دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه صنعتی شریف و مشاور رییس کل بانک مرکزی مشغول بودند.
  • منحنی که با i4 نشان داده می شود ترکیب های از x و y را نشان می دهد که بیشترین مطلوبیت را ایجاد می کنند .
  • تا زمانی که یک کالا مطلوبیت نهایی مثبت داشته باشد مطلوبیت کل افزایش خواهد یافت وقتی مطلوبیت نهایی صفر می شود مطلوبیت کل دیگر افزایش نمی یابد و در حداکثر مقدار خود می باشد .
  • در این کتاب برای اولین بار بسیاری از مسائل اقتصادی توضیح داده شده است.

این گروه‌ها از پول و نرخ بهره برای قیمت گذاری و ایجاد هماهنگی بین عرضه و تقاضا استفاده می‌کنند. اقتصاد خُرد و اقتصاد کلان روابط تنگاتنگی با هم دارند، چرا که تغییرات در سطح کلی اقتصاد از تصمیمات میلیون‌ها فرد سرچشمه می‌گیرد. در واقع، درک گسترش اقتصاد کلان بدون در نظر گرفتن تصمیماتِ اقتصاد خُرد، امکان‌پذیر نیست. برای نمونه، یک محقق اقتصاد کلان امکان دارد که به مطالعه بررسی کاهش مالیات بر درآمد بر تولید کل کالاها و خدمات بپردازد. در زمینه تحلیل این مسئله فرد باید بررسی کند که چگونه کاهش مالیات بر تصمیمات خانواده‌ها در رابطه با میزان پول در نظر گرفته شده برای مخارج کالاها و خدمات، تاثیرگذار خواهد شد. با توجه به ارتباط ذاتی میان اقتصاد کلان و اقتصاد خُرد ، این دو زمینه با یکدیگر تفاوت‌های زیادی دارند.

http://agahi-free.ir