اقتصاد خرد و کلان مدرس:استاد علی صادقین دی وی دی آموزشی سنجش و دانش جامع ترین مرکز آموزش مکاتبه ای کشور ارشد-دکتری-وکالت | easyemailmarketing

این کتاب دومین جلد از مجموعه‌ای ۴ جلدی است که جلد نخست آن با نام مبانی علم اقتصاد، منتشر شده است. این کتاب برای دانشجویان رشته‌های اقتصاد، مدیریت، حسابداری و سایر رشته‌های علوم انسانی که باید واحدهای درسی مجله خبری ایمیل مارکتینگ آسان، اصول علم اقتصاد (۱) و یا مبانی علم اقتصاد را بگذرانند قابل استفاده است. هنگامی که تولید‌کننده قیمت کالایی را بالا می برد، معمولا مصرف‌کنندگان کم‌تر آن کالا را می‌خرند. در این شرایط، اقتصاد خرد به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا میزان ریسک و ارزش خطر کردن را ارزیابی کنند و چشم‌اندازی را از اتفاقات آینده به آن‌ها نشان می‌دهد.

چگونه برای پروژه های سنگین برنامه ریزی کنیم؟

اقتصاد شاخه های مختلفی داشته و بسیاری از فعالیت های تجاری را در زیرمجموعه خود قرار می دهد. با تمامی این تفاسیر اقتصاد کلان و خرد را به خوبی می شناسید و می توانید تعریفی جامع از آن ارائه دهید، بنابراین دو مقوله اقتصاد کلان و خرد از رویکردهای اقتصادی به شمار می روند. اگرچه در این دیدگاه، موضوع مورد مطالعه فرد یا افراد و بنگاه‌ها و گروه‌ها بوده است ولی چنین می‌پنداشتند که همین افراد و گروه‌ها و بنگاه‌ها در سطح خرد، کل جامعه را تشکیل می‌دهند. لذا اگر افراد به تعادل برسند، می‌توان نتیجه گرفت که کل جامعه نیز به تعادل دائمی می‌رسد.

http://agahi-free.ir

گرچه دانش بشری همواره با نواقص و مشکلات عدیده ای روبرو بوده است ولی در این حال حرکتی سراسر روبه جلو داشته است ، علم اقتصاد نیز از این موضوع مستثناء نبوده است . علم اقتصاد از زمان پیدایش تا کنون همواره با دنیایی از چراها ، و چگونه ها مواجه بوده و آنها را با خود در طول زمان حمل کرده است اما با نگاهی به گذشته آن به خوبی در می یابیم که چگونه مسیر خود را گاه از دل تاریکی ها و گاه از میان سخت ترین گذرگاه ها یافته و اکنون بدست ما رسیده است. موسسه تام آكادمی که زير نظر گروه آموزشی پژوهشی تام فعاليت می‌کند، فعالیت اصلی خود را در قالب یک شعار محوری، یعنی دسترسی سريع و آسان و بدون واسطه به محتواي آموزشی، مشاوره‌ای و پژوهشی در همه حوزه‌ها تعریف نموده است. در این مقاله قصد داریم به معرفی اقتصاد خرد و مواردی که در این زمینه به اقصاددانان کمک می‌کند اشاره کنیم. استاد خیلی مسائلی که راحت میتوانست آنهارا تعریف کند را با انواع فرمول های ریاضی و غیره ترکیب میکند و باعث پیچیدگی میشود در حالی که میتوانست از بسیاری مثال های راحت تر استفاده کند.

  • با نگاهی به سؤالات کنکورهای گذشته می‌توان دریافت که سؤالاتی که از مباحث درس اقتصاد خرد طرح شده ۱۰ سؤال و مابقی سؤالات (۱۰ سؤال) از درس اقتصاد کلان مطرح شده است.
  • در بازارهای اقتصادی، قیمت و میزان تولید کالا از جمله عواملی هستند که می‌توان آن‌ها را اندازه گیری کرد.
  • عبارت بازار مکانی را مجسم می کند که در آنجا متقاضیها و عرضه کنندگان اشتغال به مبادله کالاها و خدمات می پردازند مثال بارز این نوع سیستم اقتصادی کشور آمریکا می باشد.
  • کليه حقوق اين پایگاه اطلاع‌رسانی متعلق به « تحلیل اقتصادی »بوده و هرگونه استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.

نظریه اقتصاد خرد نیزبه طور مفصل به تقسیم بندی و تخصیص از منابع تولید کل می پردازد. برای مثال اقتصاد خرد توضیح می‌دهد که در چه شرایطی یک شرکت می‌تواند با بالابردن ظرفیت تولید و پایین آوردن هزینه‌های خود،‌ سودش را به حداکثر برساند و در نهایت توان رقابتی خود را بالا ببرد. نکته مهم این است که مثلا اگر شما هم برای خرید سهام شرکتی نسبت به دریافت کد بورسی اقدام کردید و قصد تحلیل وضعیت آن شرکت را داشتید،‌ می‌توانید با تحلیل صورت‌های مالی آن بنگاه،‌ اطلاعات زیادی را درباره وضعیت متغیرهای خرد آن دریافت کنید. در بازار انحصاری، همان‌طور که از اسم آن مشخص است، انحصار بازار در دست تولید‌کننده یا مصرف‌کننده قرار دارد. برای نمونه، اگر در کشوری فقط دو تولید‌کننده اتومبیل وجود داشته باشد، این دو تولیدکننده به عنوان تعیین کنندگان قیمت اتومیبل در آن بازار شناخته می‌شوند و قدرت بازار در دست آن‌ها خواهد بود. به عبارت دیگر، به دلیل تعداد بسیار کم عرضه‌کنندگان، خریداران ناچارند که اتومبیل را با قیمت‌هایی از قبل مشخص شده توسط این عرضه‌کنندگان بخرند.

در این مجموعه ضمن تدریس جامع و کامل از هر فصل، در پایان فصل نکات مهم بیان شده و به بررسی اینکه در سوالات کنکور سراسری کدام نکات بیشتر مطرح می‌شوند پرداخته شده است. چگونه با افراد سمی برخورد کنیم؟امروزه در دنیای مجازی و دیگر موارد اصطلاحی به نام… نحوه واکنش افراد به عنوان افراد یا شرکت ها به موقعیت هایی که با آنها مواجه می شوند.

بخش اول: آشنایی با علم اقتصاد