چگونه اقتصاد خرد را بخوانیم؟ تام آکادمی | easyemailmarketing

آموزش اقتصاد خرد به زبان ساده به ما می فهماند که مدیریت منابع و تصمیمات اتخاذ شده باید چگونه باشد تا یک سیستم در جهت بهره وری هر چه بیش تر حرکت کند. یکی دیگر از کاربردهای این شاخه علمی این است که می‌تواند توضیح دهد چرا یک شرکت در ازای دستمزد بیشتر کارمندان کمتری استخدام کند. توضیحات، نتیجه‌گیری‌ها و پیش‌بینی‌های اقتصاد مثبت نیز می‌تواند بررسی آنچه مردم، کسب‌وکارها و دولت‌ها برای دستیابی به با ارزش‌ترین یا سودمندترین الگوهای تولید، مبادله و مصرف در میان فعالان بازار انجام دهند، اعمال کنند. توسعه و گسترش پیامدهای علم اقتصاد خرد می‌تواند به معنای واقعی کسب و کارها را به سود واقعی برساند. برای ایجاد تغییر در مواردی مانند قیمت، روش‌های تولید و غیره از معیارهای متفاوتی مانند اقتصاد خرد استفاده می‌کنیم. خریداران، فروشندگان و برخی از صاحبان کسب و کار در زیر گروه‌های این اقتصاد قرار می‌گیرند.

به‌عنوان مثال، صنایعى که خصوصیات آن‌ها شبیه انحصار چند جانبه مى‌باشد عبارتند از صنایع سیمان، صنایع آلومینیوم و صنایع ذوب آهن در آمریکا. در اقتصاد، انحصار چندجانبه حالتی از ساختار بازار است که در آن تعداد کمی از تولیدکنندگان بر بازار یا صنعتی خاص تسلط دارند. Oligopoly در یونانی از جمع دو کلمه oligoi به معنای کم و polein به معنای فروختن تشکیل شده‌ است. چون تعداد کمی تولیدکننده مسلط بر بازار وجود دارد، هر کدام از آن‌ها از فعالیت‌های دیگر تولیدکننده‌ها آگاه است. تصمیم یکی از آن‌ها بر تصمیم دیگران تأثیرگذار است و از تصمیمات آن‌ها تأثیرپذیر است.

عرضه و تقاضا در اقتصاد خرد چیست؟

می خواهیم بدانیم که روابط و تعامل خریدار و فروشنده چگونه شکل می گیرد و تابع چه مولفه هایی است. همه این ها را با مدل های ریاضی، می توان اثبات، پیش بینی و بررسی و ارزیابی کرد. اگر چهار فرضیه بالا را بپذیریم می توانیم نقشه ترجیحات مصرف کننده را بدست آوریم . چنین نقشه ای ترجیحاتی از منحنی های بی تفاوتی بدست می آورد در نتیجه ابتداء بهتر است به تعریف منحنی های بی تفاوتی بپردازیم.

اقتصاد خرد به زبان ساده

یعنی، به علت تعداد کم عرضه‌کنندگان، خریداران موظفند دستگاه‌های اتومبیل را با قیمت‌های تعیین‌شده توسط این عرضه‌کنندگان تهیه یا از خرید اتومبیل صرف‌نظر کنند. برای مطالعه بازارها و نحوه مبادله، قیمت‌گذاری و سایر ویژگی‌ها، بازارها را به دسته‌های زیر تقسیم‌بندی می‌کنند. دو نوع بازار مهم در اقتصاد خرد، بازار رقابت کامل و بازار انحصار کامل هستند و سایر بازار‌ها با تغییر اندکی در مفاهیم این دو بازار، بوجود می‌آیند.

  • با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
  • اقتصاد خرد ، نگاه خرد به کسب و کار دارد و اقتصاد کلان، همه چیز کسب و کار و تجارت را در اشل و معیار بزرگ و کلان می بیند.
  • اگر قصد دارید، توانایی خوبی در تجزیه وتحلیل مسائل تجارت بین المللی، اقتصاد ریسک و اقتصاد راه داشته باشید، کتاب لیارد را توصیه می کنیم.
  • بازار رقابتی، بازاری است که در آن تعداد زیادی فروشنده، کالاهای مشابه را به تعداد زیادی از خریداران، عرضه می‌کنند.
  • کسب‌وکارها همچنین تصمیماتی می‌گیرند که به بهترین نتیجه برای کسب‌وکار منجر می‌شود، که ممکن است به حداکثر رساندن سود باشد.

جدا از تاثیراتی که مجله خبری ایمیل مارکتینگ آسان در زندگی فردی و اجتماعی ما دارد به عنوان یکی از دروس دانشگاهی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. به این منظور بهتر است با منابع اقتصاد خرد آشنا شوید و همچنین اهمیت و پیش نیاز های اساسی برای مطالعه و فرا گیری این درس را بدانید. در زمینه ریاضی لازم است تا با مباحثی مثل جبر و احتمال آشنایی داشته باشید و علاوه بر آن کلیات اقتصادی را هم تا حدودی بدانید. «تعادل» هنگامی اتفاق می‌افتد که مقدار عرضه ‌شده با مقدار تقاضا شده مساوی باشد؛ که همان نقطه تقاطع منحنی عرضه و منحنی تقاضا است.

http://agahi-free.ir