پرپشت شدن ابرو؛ 12 روش تقویت و ضخیم کردن ابروها

سپس دانه‌های نرم را له کنید تا تبدیل به یک خمیر ملایم شود. خمیر ایجاد شده را حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه روی ابروهای خود قرار دهید و سپس آن را با آب گرم بشویید. دانه شنبلیله همچنین به بازسازی فولیکول‌های مو کمک می‌کند و در نتیجه باعث رشد بیشتر موهای ابرو می‌شود. بانوان همواره در جستجوی راهی موثر برای رشد سریع ابرو و پرپشت کردن ابروهای خود هستند؛ به‌طوری که بسیاری از آن‌ها حتی به روش‌هایی مانند کاشت ابرو نیز پناه برده‌اند. _ برای صورت‌های استخوانی و گرد، خط ابرویی که کمی 8 باشد بهتر است و برعکس، صورت‌های کشیده با خط ابروی منحنی‌تر به دلیل ایجاد تضاد زیباتر می‌شوند.

فقط دقت داشته باشید هنگام کار، حتما رنگ را در قسمت‌های دیگر ابرو نیز بکشید تا ابرو حالتی طبیعی داشته باشد. _ اگر ابروهایی بی‌نهایت کوتاه دارید، باید برای آنها یک دنباله طراحی کنید. برای این کار بهتر است از ژل ابرو و یک قلموی اریب (شیبدار) کمک بگیرید و دنباله مورد نظر را بر اساس شکل اصلی ابرو ترسیم کنید. در ادامه برای تثبیت رنگ و شکل دنباله طراحی‌شده، از واکس ابرو یا یک برس آغشته به روغن جلا یا حتی از اسپری تثبیت‌کننده استفاده کنید. _ افرادی که ابروهای مشکی دارند، از سایه ابرو و مداد ابرو مشکی استفاده نکنند.

روغن کرچک سرشار از اسیدهای چرب، پروتئین ها و ویتامین E است که فواید زیادی برای مو و پوست شما دارد. وقتی صحبت از مو می شود، اغلب از روغن کرچک برای تقویت رشد آن استفاده می شود که البته می تواند برای تقویت ابروها هم به کار برده شود. این روغن به راحتی به پوست شما نفوذ می کند، بنابراین بهترین ماده برای پرپشت و متراکم کردن ابروهای شما است. امروزه ابروهای پیوندی طبیعی مانند زمان قدیم طرفدار ندارند، اما هنوز هم بیشتر مردم می خواهند ابروهایی پرپشت و ضخیم داشته باشند.

رعایت بهداشت پوست و مو و استفاده از انواع روغن‌های گیاهی باعث تقویت ابرو می‌شود. علاوه بر این تغذیه مناسب و سرشار از انواع ویتامین‌ها به فولیکول‌‌های مو کمک می‌کند که مواد لازم برای رشد موهای ابرو را تامین کنند. ویتامین E آنتی اکسیدان و آبرسان است و از ضعف تارهای ابرو و آسیب به آن‌ها پیشگیری می‌کند.

ماساژ درمانی گردش خون در اطراف ناحیه ابرو بهبود می بخشد. به مدت ۵ دقیقه ابروها را با آن ماساژ دهید و اجازه دهید تا خودش خشک شود. بعد از خشک شدن صورت را با آب سرد و پاک کننده صورت بشویید. آلوئه ورا برای افرادی که دارای پوست خیلی چرب هستند خوب است. آلوئه ورا چربی زیادی را می گیرد و منافذ فولیکولار را باز خواهد کرد، در نتیجه رشد مو را افزایش میدهد. داروها و لوسیون های شیمیایی را دوربریزید و به سراغ داروهای گیاهی برای پرپشت شدن ابرو بروید.

این روند را هر روز و به مدت چندین هفته تا مشاهده نتیجه ادامه دهید. روغن کرچک یک درمان عالی برای رشد سریع ابرو و پرپشت شدن آن می باشد. روغن کرچک حاوی ویتامین ها، پروتئین ها، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب است که با تغذیه فولیکول های مو و ابرو به رشد سریع آن کمک می کند. این یک روش قدیمی و یکی از موثرترین درمان ها برای رشد ابرو ها است. غنی از پروتئین ، اسیدهای چرب، آنتی اکسیدان ها و ویتامین است و به تغذیه کیسه های ترشحی مو کمک می کند.

فراموش نکنید قبل از استفاده از عصاره های گیاهی، مقدار کمی از آن را روی دستتان تست کنید تا مطمئن شوید به آن حساسیت ندارید. در صورت حساسیت داشتن به روغن کرچک، ممکن است دچار خارش یا جوش شوید. روغن کرچک یکی از موثرترین روش‌های خانگی برای پرپشت کردن ابرو است.

با استفاده از این ژل، روغن اضافی پوست حذف می‌شود و حفره‌های پوست پر می‌شوند. بارداری و زایمان باعث به هم ریختن تعادل هورمونی در بدن می‌شوند. این تغییرات و نوسان‌های شدید می‌تواند چرخه‌ی رشد موهای بدن را با اختلال مواجه کند که یکی از نشانه‌های آن ریزش مو و ابرو است. یکی از راه های پرپشت شدن مژه به خصوص برای کسانی که مژ‌ه‌های نازکی دارند، استفاده از چای سبز است. در واقع فلاوونوئیدهای موجود در چای سبز، رشد مژه را تقویت می‌کنند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار