معرفی و دانلود PDF کتاب اقتصاد خرد سعید کیان پور کتابراه | easyemailmarketing

خود را با اقتصاد در مقیاس گسترده بررسی می کند و چندین موضوع از یک اقتصاد در نظر گرفته می شود. مسائلی که یک اقتصاد با آن مواجه است و پیشرفتی که آن ایجاد می کند به عنوان بخشی از اقتصاد کلان سنجیده و درک می شود. افرادی که در درس ریاضی معلومات زیادی دارند به طبع نیازی به بازخوانی مبحث های آن ندارند و در نتیجه با توجه به این که پایه قوی در مبحث اقتصاد خرد دارند می توانند به سادگی از پس سوالاتی که با مباحث ریاضی به خصوص مشتق ترکیب می شوند بر آیند. تئوری تقاضای مصرف کننده ترجیح مصرف کالا و خدمات را به هزینه مصرف مرتبط می کند.

عرضه و تقاضا در اقتصاد خرد چیست؟

این گزارش، تلاش می کند تا شما را با موضوعاتی که در مباحث اقتصاد خرد مطرح است، آشنا کند. اگر نظری درباره این شاخه علوم انسانی دارید یا قصد ادامه تحصیل در رشته اکونومیک در داخل یا خارج از کشور با بورس دارید، نظرات خود را در بخش کامنت مطرح کنید تا توسط کارشناسان ما بررسی شود. از جمله موضوعات رایج در اقتصاد خرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. اغلب منابع اصلی مطالعه اقتصاد خرد در سطوح متفاوت به معرفی سرفصل‌های زیر پرداخته‌اند.

  • در چارچوب دستورالعمل های شرع مقدس روش های تولیدی باید اتخاذ شود که برای جامعه کنونی زیان بار نباشد.
  • در همین زمان، تولیدکنندگان نیز تمایل دارند سود خود را با توجه به محدودیت‌ها مانند میزان تقاضا برای کالای تولیدشده، فناوری و قیمت نهاده‌ها، حداکثر کنند.
  • جان مینارد کینز (۱۸۸۳-۱۹۴۵) که از دهه‌ی ۱۹۳۰ روی ایده‌های انقلابی‌اش در مورد چگونگی مدیریت اقتصاد توسط دولت کار می‌کرد، به تاثیرگذارترین اقتصاددان قرن بیستم تبدیل شد.
  • در اکثر موارد بنگاه ها برای کسب سود ایجاد می شوند آنها به تولید می پردازند چون می توانند تولیدات خود را به ارزش بیشتری از هزینه تولید بفروش برسانند اما در این میان بین بنگاه هایی که سود کسب می کنند نیز تفاوتهای مهمی وجود دارد .
  • اقتصاد خرد شاخه ای از علم اقتصاد است که به مطالعه منحصر به فرد اقتصاد تجزیه و تحلیل بازار رفتار مصرف کنندگان و خانوار ها و بنگاه ها می پردازد و اساس آن مدل های ریاضی است.

زمانی که قیمت هر کیلو گرم شکر به 2000 ریال و بالاتر افزایش یابد دیگر مصرف کننده شکر خریداری نمی کند . یعنی قیمت 2000 ریال به بالا برای مصرف کننده به حدی بالا است که وی حاضر به خرید شکر نمی باشد . ملاحظه می شود که با افزایش قیمت شکر میزان مصرف و یا مقدار تقاضای مصرف کننده کم تر و کم تر می شود یعنی رابطه منفی بین قیمت و مقدار تقاضای کالا وجود دارد که به این رابطه منفی قانون تقاضا می گویند. منحنی تقاضای مصرف کننده برای شکر در یک ماه در نمودار شماره رسم شده است. اقتصاد خرد، نگاهی خرد به کسب‌وکارها دارد و اقتصاد کلان کسب‌وکارها را در ابعاد بزرگ‌تر و کلان مشاهده می‌کند. در مباحث اقتصاد خُرد، عرضه و تقاضا در معرفی، خرید و فروش کالا و خدمات دارای اهمیت بالایی هستند و در اقتصاد کلان، رشد و پیشرفت ناخالص ملی، تورم و بیکاری، حجم گسترده نقدینگی، شاخص کل بورس و مسائلی از این قبیل مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

http://agahi-free.ir

اقتصاد کلان به مطالعه پدیده‌های اقتصادی در سطح کلان اقتصاد می‌پردازد. «عرضه» نشان‌دهنده قیمت یک کالا و مقدار در دسترس آن برای فروش، در آن قیمت است. امکان دارد عرضه را نیز به صورت مجله خبری ایمیل مارکتینگ آسان جدول یا نمودار نشان‌دهنده رابطه بین قیمت و مقدار کالای عرضه شده نشان دهند. تولید‌کنندگان، برای مثال شرکت‌های تجاری، به صورت مفروض، «حداکثرکننده سود» در نظر گرفته می‌شوند.

کتاب تعادل عمومی و اقتصاد رفاه

اقتصاد خرد همچنین می‌تواند توضیح دهد که چرا حداقل دستمزد بالاتر ممکن است شرکت وندی را مجبور کند کارگران کمتری استخدام کند. با مطالعه منابع اقتصاد خرد و فرا گیری علم اقتصاد در می یابیم که چگونه تصمیم ها و انتخاب های ما بر روند عرضه و تولید کالا، خدمات و در نتیجه قیمت و بهای محصولات تاثیر می گذارد. این علم به بررسی ریز ترین تصمیم گیری های فردی یا جمعی در خانواده ها می پردازد و میزان مخارج، پس انداز و یا نحوه انتخاب اعضا در رابطه با یک خرید را در جزئی ترین سطوح بررسی می کند. هر مصرف کننده و یا تولید کننده ای که شامل شرکت ها و کارخانه ها می شود با هر میزان از توانایی مالی و منابع، باز هم با مقدار محدودی از زمان و بودجه رو به رو هستند.

کتاب سنجش و بهبود محیط کسب و کار