معرفی انواع کیبورد کامپیوتر ویرگول

اولین کیبوردهای تولید شده توسط شرکت IBM ، از پورت DIN استفاده می کردند. این کیبورد به صورتی طراحی شده است که برای امور مختلفی اعم از تایپ ، اینترنت گردی ، پخش رسانه و دیگر امور روزانه کاربرد داشته باشد. کیبورد کامپیوتر ، در مجموع ، برای تعامل انسان با کامپیوتر ساخته شده است. اولین کیبوردهای تولید شده توسط شرکت آی‌بی‌ام، از پورت دی‌آی‌ان استفاده می‌کردند. بر روی کیبورد دو کلید Page up و Page down درج شده اند که شما می توانید در صفحات مختلفی مانند مرورگرها، ورد و… اقدام به بالا و پایین کردن صفحات کنید که این می توانید در زمان شما موثر واقع شود و در اصلی یکی از ترفند های استفاده از کیبورد کامپیوتر می باشد.

معرفی انواع کیبورد کامپیوتر ویرگول

از ویژگی‌های معمول صفحه‌کلیدها داشتن دکمه‌هایی است که روی آن پوسته صفحه کلید باشد، بدین‌ترتیب نویسه‌ها یا کاراکترها حکاکی یا چاپ شده‌اند و هر کدام از این دکمه‌ها مربوط به یک نماد نوشتاری است. با این حال، برای تولید برخی از نمادها نیاز به فشار دادن هم‌زمان چند کلید یا به صورت دنباله‌ای از آن ها می باشد. در حالی که اکثر کلیدهای صفحه کلید حروف، اعداد یا نشانه را تولید می‌کنند کلیدهای دیگر یا فشار کلید به‌طور هم‌زمان می‌تواند اقدامات تولید یا اجرای دستورهای رایانه تولید کند. قیمت کیبورد کامپیوتر اداری عموما کمتر از نمونه های مکانیکال و گیمینگ است.

کیبورد ارگونومیک

نحوه اتصال کیبورد گوشی به کامپیوتر در ویندوز 10 در این برنامه با استفاده از وای فای می باشد. با پرداخت و ارتقای نسخه برنامه می توانید کلید های اضافه تری برای کنترل داشته باشید همچنین امکان شخصی سازی برنامه و فرمان صوتی برای شما فراهم خواهد شد. کیبورد یکی از مهمترین ابزار برای ارتباط کاربر با کامپیوتر محسوب می‌شود. عملکرد خوب لوازم جانبی کامپیوتر مانند کیبورد و موس می تواند تاثیر زیادی در راحتی و برطرف کردن نیاز کاربران داشته باشد.

میان‌بر صفحه‌کلید[ویرایش]

مهمترین مزیت کیبورد انعطاف پذیر این است به راحتی قابل جمع شدنه و شما میتوانید پس از انجام کارتان آن را لوله کرده و در کشو بگذارید بدون آن که جایی بگیرد. برای استفاده راحت تر از کیبورد و برای ان که بتوانید سریع تر تایپ کنید پیشنهاد میکنیم دوره آموزش ICDL آریاتهران را فراموش نکنید. در برخی از برنامه‌های قدیمی، با فشار دادن این کلید، برنامه متوقف می‌شود یا در ترکیب با Ctrl، اجرای آن متوقف می‌شود. زیرا از طرفی پورت کمتری را اشغال می کنند و از نظر قیمت نیز مقرون به صرفه تر می باشد. در حال حاضر ، همچنان پورت PS/2 بر روی برخی مادربردها قرار گرفته است.

  • مکان‌نما یا مورد انتخاب شده را یک فاصله یا خط، در جهت فلش حرکت میدهند یا یک صفحه وب را در جهت فلش پیمایش می‌کنند.
  • توصیه می‌کنیم در اولین فرصت، یک آنتی ویروس قدرتمند روی سیستم خود نصب کرده و آن را ویروس کشی کنید.
  • ابتدا صفحه کلید را به سیستم وصل کرده و منتظر بمانید تا ویندوز، آن را شناسایی کنید.
  • اما برای فعال کردن مجدد آن، همیشه می‌توانید روی ابزار Device Manager حساب کنید.

گروه چهارم نیز کیبوردهای گیمینگ هستند که به طور تخصصی برای پیسی گیمرها یا همان افرادی که به صورت حرفه‌ای بازی‌های کامپیوتری انجام می‌دهند، طراحی شده‌اند. امروزه کیبوردهای بی سیم به دلیل کاربرد همه جانبه آن محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. صفحه‌کلیدهای بی‌سیم می‌توانند از طریق بلوتوث برای اتصال به رایانه‌ها بدون سیم استفاده کنند. برخی از این کیبوردها برای اتصال به کامپیوتر نیاز به دانگل بلوتوث دارند. کیبورد بیسیم از طریق دانگل به درگاه USB لپ تاپ یا رایانه وصل می‌شود.

کیبورد مکانیکال گیمینگ ردراگون Redradon Draconic K530 RGB Black