لیست قیمت مادربورد، ۱۲ مرداد ترب

شرکت ازراک از آوریل 2013 به صورت رسمی وارد عرصه تولید و ساخت مادربرد شد و در حال حاضر لقب سومین کمپانی بزرگ در عرصه تولید و ساخت مادربرد را از آن خود کرده است. از طرف دیگر چیپ پل جنوبی (Southbridge) برخی از دستگاه‌های توسعه و درایوهای ذخیره‌سازی حجیم مانند هارد درایوها را پشتیبانی می‌کند. بسیاری از چیپ‌های پل جنوبی نیازی به خنک‌کنندگی اضافی ندارند و این چیپ‌ها می‌توانند فقط توسط هیت سینک خنک شوند.

ترفندهای خرید کامپیوتر و لوازم جانبی

خوشبختانه نیازی نیست مشخصات چیپ‌ست را دقیقا بدانید تا بتوانید مادربرد مناسب‌تان را انتخاب کنید. حرف اول چیپ‌ست خود بیانگر آن است که آن چیپ‌ست یا بهتر بگوییم مادربردی که چنین چیپ‌ستی دارد بیشتر به درد چه نوع کاربری‌هایی می‌خورد. توجه داشته باشید که نوع چیپ‌ست به کار رفته در مادربرد همیشه در نام مادربرد می‌آید و نیازی نیست برای اطلاع از آن به صفحه مشخصات مادربرد مراجعه کنید هر چند که نوع چیپست حتما در صفحه مشخصات مادربرد هم ذکر می‌شود. بله مادربرد یا برد اصلی را می‌توان به‌عنوان مهم‌ترین قطعه‌ی یک سیستم رایانه معرفی کرد.

قیمت مادربرد با فرم فاکتور Mini-ITX معمولاً پایین است و این یکی از مزایای آن است. اما معایبی نیز در این مادربردها وجود دارد از جمله عدم پشتیبانی از چند کارت گرافیک و پشتیبانی از RAM با حافظه پایین. مادربردهای Mini-ITX شامل یک اسلات PCIe، ۴ پورت ساتا و ۲ اسلات برای RAM هستند. از جمله مادربردهای Mini-ITX، می‌توان به مادربرد Gigabyte Z690I Aorus Ultra اشاره کرد.

اجرای بازی‌های کامپیوتری با بالاترین تنظیمات، نیاز به سخت‌افزار قوی و بادوام دارد. از همین رو، مادربردهایی مخصوص کاربران گیمر ساخته شده‌اند که طول عمر بالایی داشته و از مواد درجه یک ساخته شده‌اند. امکان ارتقای این مادربردها برای نصب تجهیزات بیشتر و بالا بردن توانایی کامپیوتر وجود دارد. همچنین این مادربردها معمولاً از نظر بصری نیز زیباتر از مدل‌های معمولی هستند قطعات آن به صورت چشم‌نواز و با رنگ‌های زیبا در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

  • برندهای مختلف مادربردهایی مخصوص کاربری گیمینگ یا طراحی تولید کرده‌اند که به درد کاربری‌های دیگر هم می‌خورند.
  • وظیفه‌ی بیشتر پین‌ها برای ارسال و دریافت داده‌ها به ویژگی مهم بعدی این مقاله است.
  • تعداد درگاه‌های DRAM به پردازنده بستگی دارد؛ زیرا کنترلر حافظه درون پردازنده‌ی مرکزی قرار دارد.
  • تعداد اسلات‌های رم، یکی دیگر از مهم‌ترین فاکتورها هنگام انتخاب مادربورد برای خرید سیستم گیمینگ یا مهندسی است.
پس بهترین گزینه آن است که درایوهای SSD با رابط NVMe را در همان شیارهای PCI-E M۲ نصب کنید. ما در جالبو سعی کرده‌ایم تا بهترین مادربردها را از برندهای مطرح و باکیفیت بالا موجود و آماده ارائه به شما عزیزان نمائیم. همچنین می‌توانید از لیست فروش مادربردهای سایت ما این موضوع را مشاهده کنید که تمامی‌ مادربردهای ارائه شده توسط سایت ما از بهترین کیفیت برخوردار هستند. اگر نگران تقلبی بودن قطعه خریداری شده هستید، هیچ نگرانی از این بابت نداشته باشید زیرا که جالبو تمامی ‌محصولات خود را همراه با ضمانت اصالت کالا تقدیم شما عزیزان می‌کند.

راهنمای خرید

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار