لیست قیمت مادربورد، ۱۰ مرداد ترب

بی .ام و اپل با ایجاد تغییرات اساسی، بردهائی را طراحی نمودند که امکان اضافه کرد پتانسیل های دلخواه و جدید در هر زمان میسر بوده و تولید کنندگان متعدد بتوانند محصولات خود را بر اساس استانداردهای فوق طراحی و به بازار عرضه نمایند. در صورتیکه قصد استفاده از فلاپی درایو و یا یک پورت موازی و … وجود داشت، می بایست یک برد جداگانه تهیه و آن را از طریق یکی از اسلات های موجود، به برد اصلی متصل کرد. وضعیت فوق سرگذشت اولین بردهای اصلی استفاده شده در کامپیوترهای شخصی بود. شرکت Jetway یک شرکت فناوری آمریکایی است که از سال 1998 با هدف ساخت مادربردهای صنعتی و تجاری شروع به کار نمود. از جمله محصولات این شرکت می توان به مادربردهای همراه با پردازنده، رایانه های صنعتی، سرورهای رک مونت و رایانه های پنل اشاره نمود. برند ازراک یکی دیگر از برندهای شناخته شده در عرصه تولید و ساخت کامپیوتر و تجهیزات آن به شمار می آید که در حال حاضر تمام تمرکز خود را بر روی تولید مادربرد، سینماهای خانگی و کامپیوترهای صنعتی گذاشته است.

اسلات کارت گرافیک AGP  یا PCI Express

به طور کلی می توان گفت که با توجه به کارایی، مادربردهای ایسوس انتخاب های مناسب تر و با قیمت های اقتصادی تری را در اختیار مشتریان قرار می دهد. سی پی یو یا همان پردازنده مرکزی بدون شک مهم ترین قسمت کامپیوتر شما محسوب می شود. وظیفه سی پی یو پردازش تمامی اطلاعاتی است که شما با آن ها سروکار دارید. به طور کلی انتخاب یک پردازنده ارزان قیمت کار خیلی سختی نیست، اما زمانی کار سخت خواهد شد که بخواهید یک پردازنده ارزان قیمت با عملکرد عالی برای خود تهیه کنید. بنابراین اگر به دنبال خرید مادربرد و یا سی پی یو با کیفیت ولی در عین حال با قیمت مناسب می باشید، می توانید خرید مادربرد از بروزکالا را تجربه کنید. و یا اگر بخواهیم یک کامپیوتر خفن اسمبل کنیم برای خرید قطعات مناسب، لازمه شماره سریال مادربرد خودمان را بدونیم.

  • اما جلوی برخی از سرعت‌های حافظه رم در صفحه مشخصات مادربرد ممکن است کلمه OC را داخل پرانتز ببینید.
  • در ادامه به عوامل دخیل در تفاوت قیمت مادربرد و انواع مختلف آن خواهیم پرداخت.
  • خوشبختانه نیازی نیست مشخصات چیپ‌ست را دقیقا بدانید تا بتوانید مادربرد مناسب‌تان را انتخاب کنید.
  • برند های محبوب مادربرد MotherBoard به ترتیب الویت عبارتند از ایسوس,گیگابایت,پرایم,اینتل, …
  • در این مطلب از انزل وب به آموزش ۷ روش فهمیدن مدل مادربرد کامپیوتر و لپ تاپ در ویندوز می‌پردازیم.

همانطور که از نام مادربردهای گیمینگ مشخص است، این مادربردها برای گیمرها طراحی شده اند و مناسب سیستم هایی هستند که پردازنده، کارت گرافیک و رم بالاتری دارند. اما مادربردهایی که برای سیستم های کامپیوتری معمولی طراحی شده اند، به طور معمول قدرت کمتری به نسبت مادربرد گیمینگ دارند و همچنین هزینه آن ها نیز به نسبت کمتر خواهدبود. مادربرد یک تخته مداری الکتریکی می باشد که به پایگاه ارتباطات رایانه نیز شهرت دارد. وظیفه اصلی مادربرد ایجاد ارتباط بین بخش های مختلف رایانه و تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز سایر قطعات است. انتخاب و خرید مادربرد بستگی زیادی به تعیین پردازشگر سیستم شما دارد.

مجموعه مقداد آی تی در نظر دارد با استفاده از همفکری هموطنان گرامی در سرتاسر ایران امکانات منحصر به فردی را در سایت راه‌اندازی و اجرا نماید، لذا نظرات، ایده‌ها و ابزارهای مورد نظر خود را به ایمیل ارسال نمایید. لطفا ایمیل و مشخصات خود را کامل کنید تا در صورت موجود شدن کالا سریعا شما را مطلع سازیم. آیا می‌دانید بازار جهانی مادربرد چقدر بزرگ است؟ ارزش بازار جهانی مادربرد در سال ۲۰۲۰ برابر با ۱۲.۹۰۰ میلیون دلار بوده و انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۲۶ به ۱۴.۲۳۰ میلیون دلار برسد.

VRM مخفف عبارت Voltage Regulator Module است که وظیفه‌ی تنظیم ولتاژ از منبع تغذیه برای ارائه ولتاژ صحیح به CPU را برعهده دارد. منبع تغذیه دارای یک کانکتور برق ۱۲ ولت VDC EPS است که وظیفه‌ی تامین ولتاژ VRM را برعهده دارد و VRM ولتاژ ۱۲ ولت را به ولتاژی از ۱.۱ تا ۱.۴ ولت تبدیل می‌کند که به عوامل مختلفی بستگی خواهد داشت. VRM از سه جز تشکیل شده است که می‌توانیم به خازن‌ها، چوک‌ها و ماسفت‌ها اشاره کنیم که می‌توانند برای اطمینان از ثبات و کنترل منبع تغذیه کمک کنند.

MSI PRO B760-P WIFI DDR4 1700 Motherboard

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار