فهرست کشورها بر پایه تولید ناخالص داخلی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | easyemailmarketing

سن مارینو کشور کوچکی در اروپاست که ادعا دارد قدیمی‌ترین جمهوری را دارد. اقتصاد سن مارینو در سال‌های گذشته بسیار پیشرفت کرده و شاخص GDP آن به 70,132 دلار رسیده است. سن مارینو این پیشرفت را مدیون صنعت گردشگری، بانکداری، صادرات و سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی به دلیل پایین بودن مالیات در این کشور است.

۷.۲ – اسمی

کشورها اکثراً بجای تلاش جهت دستیابی به رفاه عمومی در جوامع شان بیشتر تلاش در انکشاف اقتصادی مینمایند. رقم تولید ناخالص داخلی جهان با ۹۴ تریلیون دلار ممکن است امروز برای ما بزرگ به‌نظر برسد اما چنین رقمی در کل می‌تواند در آینده کم درنظر مجله خبری ایمیل مارکتینگ آسان گرفته شود. بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ این کشور سالانه ۵ میلیون دلار از شرکت‌ها، ازجمله توییچ متعلق به آمازون برای مجوز دامنه‌ی توییچ (Twitch.tv) برای این پسوند دامنه درآمد کسب کرده که معادل تقریبا ۷ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور است.

  • کشور چین دومین تولید ناخالص داخلی اسمی جهان را از نظر دلار فعلی و بزرگ‌ترین تولید ناخالص داخلی اسمی جهان را از نظر PPP دارد.
  • اکثر مردم تصور می‌کنند که ثروتمندترین کشورهای دنیا جمعیت و مساحت زیادی دارند اما شاید برایتان عجیب باشد اگر بدانید که اتفاقاً در لیست منتشر شده توسط مجله global finance از کشورهای ثروتمند، کشور کوچکی مثل لوکزامبورگ در جایگاه اول قرار دارد.
  • این استراتژی اقتصادی تا حد زیادی به منابع طبیعی فراوان استرالیا و صنایع صادراتی کشاورزی وابسته است.
  • بیشترین سهم در تولید ناخالص داخلی، بخش خدمات اقتصادی است که شامل امور مالی، املاک، بیمه، خدمات حرفه‌ای و تجاری و مراقبت‌های بهداشتی می‌شود.
با توجه به روابط اقتصادی نزدیک کانادا با ایالات متحده آمریکا، اقتصاد این کشور در سال 2009 به دلیل وقوع بحران مالی، در مقایسه با سال قبل، 2.7 درصد کاهش پیدا کرد. اقتصاد فرانسه در طول دوره بحران مالی، نسبت به همتایانش، وضعیت اقتصادی بهتری را تجربه کرد. در سال 2009، با کاهش وابستگی به تجارت خارجی و کاهش نرخ ثابت مصرف خصوصی، تولید ناخالص داخلی این کشور کاهش پیدا کرد. ۵۰ سال پیش و در سال ۱۹۷۰ میلادی اقتصاد جهان تنها حدود ۳ تریلیون دلار در تولید ناخالص داخلی یا ۳۰ برابر کمتر از امروز بود. انتظار می‌رود که طی ۳۰ سال آینده، اقتصاد جهانی دوباره کم‌وبیش دو برابر شود و تا سال ۲۰۵۰ تولید ناخالص داخلی جهانی می‌تواند به نزدیکی ۱۸۰ تریلیون دلار برسد. در سوی دیگر این رده‌بندی، کوچک‌ترین اقتصادهای جهان از نظر تولید ناخالص داخلی و عمدتا کشورهای در حال توسعه و جزیره‌ای قرار دارند.

درس‌های اقتصاد سیاسی برای توسعه

قابل ذکر است که بر اساس پیش‌بینی‌ها، بریتانیا تا سال 2020، با تولید ناخالص داخلی 3.2 تریلیون دلار، در میان 5 اقتصاد قدرتمند جهان باقی خواهد ماند. طبق تخمین هیئت مشاوران، میزان رشد تولید ناخالص داخلی این کشور تا پایان سال 2019، 1.5 درصد خواهد بود. با ۲۲٫۹ تریلیون دلار، تولید ناخالص داخلی آمریکا تقریبا ۲۵ درصد از اقتصاد جهانی را تشکیل می‌دهد، سهمی که در طول ۶۰ سال گذشته تغییر کرده است. صنایع مالی، بیمه و املاک و مستغلات (۴٫۷ تریلیون دلار) باعث بیشترین رشد در اقتصاد این کشور هستند و پس از آن خدمات حرفه‌ای و تجاری (۲٫۷ تریلیون دلار) و دولت (۲٫۶ تریلیون دلار) قرار دارند.

http://agahi-free.ir

اما در کشور ایران به جهت عدم‌اطلاعات کافی در مورد درآمدهای افراد جامعه، روش درآمدی قابل استفاده نیست. باتوجه به قدرت پاسپورت لوکزامبورگ که همیشه در بخش بهترین‎‌ها قرار داشته و برای مثال در سال 2022 دارای رتبه چهارم دنیا بوده است و هم به علت کیفیت بالای زندگی در این کشور، افراد زیادی هستند که برای مهاجرت به لوکزامبورگ اقدام می‌کنند. اکثر مردم تصور می‌کنند که ثروتمندترین کشورهای دنیا جمعیت و مساحت زیادی دارند اما شاید برایتان عجیب باشد اگر بدانید که اتفاقاً در لیست منتشر شده توسط مجله global finance از کشورهای ثروتمند، کشور کوچکی مثل لوکزامبورگ در جایگاه اول قرار دارد. همچنین در این لیست کشورهای کوچک دیگری مثل سنگاپور، قطر، سوئیس و ایرلند هم به چشم می‌خورند.

مهم‌ترین شرکای تجاری آلمان