سیم و الکترود جوش فروشگاه جوشیار % | foulka

هنگام کار باید دقت داشته باشیم که دمای نقطه جوش بیشتر از حد نباشد. به منظور ساخت این الکترود از پوشش هیدروژن کم استفاده می‌شود. همین مسئله سبب می‌شود تا کاربرد اصلی آن در جوشکاری‌های فولادی باشد. همانطور که در مطالب فوق اشاره کردیم، این محصول بر اساس فاکتورهای مختلف، به دسته‌های متنوعی تقسیم می‌شود.

انواع الکترود جوشکاری از نظر پوشش

الکترود چدن دارای سیم هسته نیکل خالص برای جوشکاری چدن بدون یا با پیش گرمایش کم (حداکثر +300 درجه سانتیگراد). مناسب برای جوشکاری چدن با گرافیت لایه ای، چدن چکش خوار سفید و سیاه و چدن گره صنایع مفتولی ای. همچنین از گرید 402 الکترود نیکل چدن برای تعمیر قطعات چدن ترک خورده یا اتصال اجزای ساخته شده از فولاد، مس یا نیکل به چدن استفاده می شود. پس از فرایند جوشکاری قطعه یکپارچه چدنی قابل ماشینکاری است.

  • قطر سیم مغزی الکترود به مصرف کننده در کاربرد درست آن با دقت داشتن به ضخامت فلز، زاویه سیار، ترتیب پاس و….
  • از محبوب ترین انواع روکش می توان به بوراکس Borax ، اسید هیدروکلریک ، کلرید روی و کلرید آمونیوم اشاره نمود.
  • قطر الکترود ها بر دو مدل الکترود دائم و الکترود مقطعی انجام می گیرد که دارای قطر هایی از ۲.۵، ۳.۲۵، ۴ و ۵ میلیمتر هستند.
  • کاربری عمومی، استفاده از هر دو منبع تغذیه AC و DC، قابل استفاده در انواع پوزیشن ها (عمودی و افقی) و سرباره جوش قابل جدا شدن، سبب شده الکترود روتیلی به یکی از پر مصرف ترین ها تبدیل شود.
  • در این فرآیند به‌خاطر تماس بین الکترود و قطعه کار قوس الکتریکی ایجاد می‌شود.

سیم و الکترود جوش فروشگاه جوشیار % | foulka

الکترود های پایه مس مذکور بهترین الکترود مصرفی برای جوشکاری های لوازم مسی و برنزی می باشد که بر اساس استاندارد EL-Cu Sn-7/C در کشور سوئد ساخته می شوند. همچنین برای لایه دهی فولادها نیز از این مدل الکترودهای مصرفی استفاده می کنند. بهترین برند الکترود جوشکاری، برندهای سوپر نورین میکا، ، الکترود آما ، الکترود یزد ، الکترود چیتا و غیره که همگی تولید ایران هستند. ضمنا الکترود چینی ام MT12 نیز جزو برندهای محبوب لوله کشی گاز و آتش نشانی است.

همچنین شما می توانید تصاویر مربوط به انواع الکترود پایه مس را از سایت فیدساکو مشاهده کنیدو با توجه به نیاز خود، اقدامات مربوط به خرید این آلیاژهای مصرفی را از انجام دهید. الکترود پایه مس مناسب جوشکاری آلیاژهای مس و برنز می باشد. سیم‌‌ جوش قطعه‌ای است که در جوشکاری، فضاهای خالی را پر می‌کند. در انواع و قطرهای مختلفی عرضه می‌شود و در آن باید از سیم مناسب برای فلز پایه استفاده کرد.

در هنگام عملیات جوشکاری بخش غیرفلزی به جریان الکتریسیته وصل می‌شود. خود الکترود یک مفتول از جنس فلز است و بر روی این مفتول فلزی ، یک لایه قرار دارد که اصطلاحاً به آن پوشش فلاکس گفته می‌شود. در دسته‌بندی انواع الکترود از نظر پوشش، می‌بایست به نوع اکسیدی نیز اشاره کنیم. از مشخصات بارز این محصول نیز می‌توان به خاصت نفوذپذیری پایین و سرباره‌های ضخیم اشاره کرد. علاوه بر ایجاد قوس قوی، در جوشکاری سرباره کمی ایجاد می کنند که امکان استفاده در تمام موقعیت های جوشکاری را دارا هستند. از انواع  الکترودهای جوشکاری انجماد سریع می توان به کدهای E6010و  E6010 اشاره کرد.

استفاده از الکترود فولادی بجای الکترود چدن