رنگ روغنی ساختمانی خرید رنگ روغنی ساختمان برای رنگ آمیزی سطوح مختلف | alborzpainting

رنگ روغنی ساختمانی خرید رنگ روغنی ساختمان برای رنگ آمیزی سطوح مختلف | alborzpainting

در این مرحله سرتاسر دیوار باید سنباده 150 بخورد، تا بعدا نقاشی ساختمان ارزان دیوار سایه نیاندازد. بعد از سنباده زدن با یک پارچه سطح کار را تمیز کرده و شروع به رنگ زدن اولین رویه رنگ روغن (دست دوم رنگ) می‌زنیم. کلیه سطوح گچ باید خوب روغن الیف زده شود و از زدن روغن تکراری هم باید خودداری شود، زیرا روغن الیف زود خشک نمی‌شود. بعد از روغن‌کاری باید حداقل بمدت 7 ساعت صبر کنید تا روغن زیرکار خشک شود. روغن زیرکار را با تینر شل می‌کنند و با قلم مخصوص رنگ روغنی به دیوار می‌زنند. رنگ روغنی مات قابل شستشو نیست و به سختی روی دیوار نقاشی می‌شود؛ از اینرو رنگ روغن مات به تنهایی به‌کار نمی‌رود، و وجود آن در بازار بخاطر ساخت رنگ نیم مات است.

  • در این مرحله و در صورت لزوم می توان لایه دوم رنگ را نیز روی سطح مورد نظر پیاده کرد.
  • مجدداً با استفاده از مواد شوینده معمولی و آب سطح مورد نظر را بشویید و برای بار دوم صبر کنید تا خشک شود.
  • در این مرحله شما اصلی ترین و مهم ترین عملیات های ضروری را انجام داده اید و فقط اعمال رنگ روغنی شما باقی مانده است.
  • امروزه آلکیدها به عنوان مهم ترین و پرکاربردترین رزین ها در زمینه پوشش سطوح شناخته می شوند.
  • این اختلاف قیمت فقط ناشی از مدت زمانی است که نیروی کار ماهر مشغول به تعمیرات و رنگ آمیزی می باشد .

در گذشته برای مات كردن رنگهای روغنی براق، مقداری مل الك شده داخل آن ریخته و آن را خوب مخلوط می‌كردند كه این كار علاوه بر زبری رنگ باعث گرانروی آن می‌شد. برای از بین بردن زبری و گرانروی آن مقداری تینر روغنی و روغن الیف به آن اضافه می كردند. رنگ های براق از استحكام و بهداشت بیشتری نسبت به رنگهای روغنی مات دارد. این رنگها قابل استفاده با قلم مو، پارچه بدون پرز، پیستوله و غلطك می‌باشد. در صورت نبودن تینر روغنی از بنزین و نفت به عنوان رقیق كننده می‌توان استفاده نمود. اجرای رنگ روغنی و رنگ های پلاستیک و واتر بیس و… با غلطک بواسطه ایجاد ضخامت رنگ و کشاندن لعاب (کیلر) رنگ به سطح خارجی رنگ دوام و مرغوبیت زیادی به اجرا می دهد.

قیمت انواع رنگ روغنی ساختمانی

برای از بین بردن رنگ روغنی از روی پوست می توان از سایر محصولات موجود در خانه مانند پماد موضعی و سس مایونز و غیره نیز استفاده کرد. این ترکیب ها حاوی روغن بوده و برای تجزیه و حل رنگ روغنی مناسب خواهند بود. اما اگر رنگ آلکیل روی فرش یا لباس خشک شده باشد، ابتدا باید مقداری بخار را روی تکه پارچه ای که رنگ در آن قرار دارد، گرفت. سپس با کمک یک موچین یا سوزن، تا حد امکان، رنگ را از روی پارچه جدا کرد. باید رنگ را در بخش های کوچک از روی لباس یا پارچه پاک کرد و در صورت لزوم بخار مجددا از بخار استفاده کرد. هنگامی که فقط لکه های کوچک رنگ باقی مانده باشد، می توان پارچه دیگری را که با حلال رنگ مرطوب شده است روی لکه ها قرار داد تا هرگونه باقی مانده رنگ حذف شود.

کاربرد رنگ روغنی چیست؟

در غیر این صورت، بهتر است با کارشناس نقاشی ساختمان مشورت کرده تا رنگ موردنظر شما را اجرا کند. پس از پاسخ به این سؤال که رنگ روغنی چیست و چه مزایایی نسبت به سایر رنگ‌ها دارد، شما باید با توجه به محیطی که می‌خواهید رنگ را اجرا کنید و نیاز و سلیقۀ خود، هریک از رنگ‌ها را انتخاب کنید. علت این موضوع هم این است که این نوع رنگ‌ها برپایۀ حلال نفتی تولید شده‌اند؛ درنتیجه بوی بیشتری نسبت به سایر مدل‌ها دارند، به‌طوری که تا چندین هفته پس از رنگ‌کردن ساختمان، بوی رنگ در داخل محیط باقی می‌ماند. در گام بعد باید کابینت ها را با یک دستمال مرطوب پاک کرد تا گرد و غبار ناشی از سنباده زدن از روی آن پاک شود. در این مرحله و در صورت لزوم می توان لایه دوم رنگ را نیز روی سطح مورد نظر پیاده کرد.

مهم ترین قدم در پاک کردن رنگ های روغنی این است که مشخص شود درجه خشک شدن رنگ چه میزان است، زیرا روند از بین بردن رنگ روغنی خشک شده بسیار سخت تر از حذف رنگ روغنی مرطوب است. در نقاشی دیوار برای شروع کار از سنباده 120 که زبرتر است، استفاده می‌کنیم. همه جای دیوار باید خوب سنباده زده شود؛ مخصوصا حاشیه‌های بتونه باید با دقت و وسواس بیشتری کار شود. بعد از زدن سنباده با کشیدن دست روی سطح کار می‌توانید متوجه هموار بودن یا ناصاف بودن سطوح شوید. مادر رنگ ماده‌ای است که نقاشان ساختمان در ترکیب رنگ‌ها آنرا به‌کار می‌برند، مثلا برای ساخت رنگ کرم استخوانی کمی از مادر رنگ گل ماشی و مادر رنگ مشکی را با رنگ سفید مخلوط می‌کنند.