اقتصاد خرد با تأکید بر مفاهیم و مبانی نظری با رویکرد آموزشی و تحلیلی سایت رسمی انتشارات کتاب کتیبه نوین | easyemailmarketing

اقتصاد خرد علمی اجتماعی است که به مطالعه پیامدهای تصمیم ها و انگیزه ها می پردازد و نشان می دهد چرا و چگونه کالاهای مختلف قیمت های متفاوتی دارند. اگر قیمت چای افزایش یابد تقاضا برای خرید آن از سوی مصرف کنندگان کاهش می‌یابد و قند نیز چون کالای مکمل چای است با کاهش تقاضا روبرو می‌شود. به عنوان مثال قند کالای مکمل چای است و این دو کالا با هم مصرف می‌شوند. تغییر قیمت چای موجب تاثیر بر قیمت قند در بازار خواهد شد به شرطی که در آن مقطع زمانی فقط قیمت تغییر کند و سایر عوامل ثابت باشند. امیدواریم مجموعه اطلاعات و لینک هایی که در این گفتار ارائه شد، درک حداقلی به شما درباره مفاهیم و حوزه عمل و اقدام این شاخه علوم انسانی ارائه کرده باشد. حتی اگر در زمینه کسب و کار، محقق نیستید، فهم موضوعات ماکرواکونومی، می‌تواند اشراف اطلاعاتی و قدرت تحلیل شما را از اقتصاد خرد ، ارتقا دهد.

قیمت‌ها و مقادیر: مبانی اقتصاد خرد – Rakesh V. Vohra

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند. هر گونه بهره‌گیری از مطالب مجله فرادرس به معنی پذیرش شرایط استفاده از آن بوده و کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب، تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

راهنمای مطالعه کتاب اقتصاد خرد

بر اساس پایه‌های اقتصاد آزاد، جامعه همیشه در تعادل است و نیاز به دخالت هیچ عامل بیرونی حتی دولت نیست؛ اگر هر سیاستی از طرف دولت یا عامل بیرونی اعمال شود اگر چه در کوتاه مدت ممکن است بر روی برخی متغیرها تاثیرگذار باشد، اما در بلندمدت بی‌تاثیر است. لذا بر طبق این اصول، اقتصاد همیشه در تعادل دائمی و اشتغال کامل است. لذا اقتصاددانان قبل از رکود ۱۹۲۹ با نگاهی به مباحث خردی و با استفاده از مکانیسم قیمت به تبیین رفتار مصرف‌کننده و تولیدکننده و بازار می‌پرداختند. تقریباً مانند کتاب دوتایی در مورد اقتصاد کلان، کتاب کروگمن و ولز که مبانی اقتصاد خرد را توضیح می دهد، در دسترس است، به زیبایی نوشته شده است و بیشتر هر چیزی را که باید در مورد این رشته بدانید را پوشش می دهد. بهترین تلاش خود را می کند که هنگام توضیح مفاهیم خود از اصطلاحات تخصصی استفاده نکند و از مثال های واقعی زیادی استفاده می کند تا درک آنها را تا حد امکان آسان کند.

  • در دوره آموزشی اقتصاد خرد گروه کاریمو آکادمی ابتدا مفاهیم اصلی اقتصاد توضیح داده می شوند و سپس به تقسیم بندی اقتصاد در سطح کلان و خرد می پردازیم و مباحث اقتصاد خرد و نظریات آنها تدریس میشوند که سرفصل های آن و تعداد جلسات در ادامه آورده شده.
  • آن‌ها نمی‌توانند هر کاری را که می‌خواهند بخرند یا انجام دهند، بنابراین تصمیمات خرد اقتصادی حساب شده در مورد نحوه استفاده از منابع محدود خود برای به حداکثر رساندن رضایت شخصی می‌گیرند.
  • اگر دانشجوی رشته‌های اقتصاد، مدیریت، حسابداری یا مهندسی صنایع باشید، امکان دارد در سرفصل‌های درسی خود، با اقتصاد خرد برخورد کنید.
  • اگر 3000 ریال به ما بدهند ممکن است با آن یک کتاب بخریم ، به سینما یا برای شام برویم .
  • اگر کشش برای یک کالایی صفر باشد با تغییر قیمت آن کالا، تقاضا برای آن تغییری پیدا نمی‌کند.
این نوع اقتصاد توصیف می‌کند که که در صورت تغییر شرایط باید انتظار چه رفتاری را داشته باشیم. اگر یک تولیدکننده قیمت خودروها را افزایش دهد، بازار خرد مثبت می‌گوید مجله خبری ایمیل مارکتینگ آسان مصرف کنندگان نسبت به قبل تمایل کمتری برای خرید خواهند داشت. اگر یک معدن بزرگ مس فرو بریزد، قیمت مس افزایش خواهد یافت؛ زیرا میزان عرضه آن محدود می‌شود.

به علاوه اینکه این درس تخصیص منابع را بررسی می‌کند؛ زیرا افراد از حجم محدودی از زمان و پول(سرمایه) برخوردار هستند. اقتصاد خرد شاخه‌ای از علم اقتصاد است که به مطالعه منحصر به فرد اقتصاد، تجزیه و تحلیل بازار، رفتار مصرف‌کنندگان و خانوارها و بنگاه‌ها می‌پردازد و اساس آن مدل‌های ریاضی است. یعنی این رویکرد به تصمیماتی می‌پردازد که افراد معمولی مثل ما و شما و همین‌طور شرکت‌ها می‌گیرند. اقتصاد خرد توضیح می‌دهد که انسان‌ها هنگام تصمیم‌گیری برای خرید یک کالا یا سرمایه‌گذاری پول پس‌انداز شده خود، چطور رفتار می‌کنند. اقتصاد خرد شاخه ای از علم اقتصاد است که به مطالعه منحصر به فرد اقتصاد تجزیه و تحلیل بازار رفتار مصرف کنندگان و خانوار ها و بنگاه ها می پردازد و اساس آن مدل های ریاضی است. اقتصاد خرد رفتار و انتخاب افراد در سطوح خرد را مانند یک فرد یا یک بنگاه یا صنعت و کالای خاص بررسی می کند و به چگونگی تعامل میان خریداران و مصرف کنندگان و عوامل موثر در انتخاب خریداران می پردازد.

http://agahi-free.ir