صفر تا صد تکنیک های بازاریابی در ۲۴ درس رایگان (+pdf)

کاربران اینترنت بسیار هوشمند شدهاند و بیشتر از قبل به دنبال اطلاعات ارزشمند هستند. هرکس که قصد پیشرفت دارد، باید بیشتر یاد بگیرد و همواره در حال یادگیری اطلاعات مرتبط با کار خود باشد. اما اگر شما به دنبال فعالیت حرفهای و اثربخش هستید، باید طریقه کار با این ابزاردیجیتال مارکتینگ را یاد بگیرید. در قرن ۲۱ بازارها پیچیدهتر و جهانیتر شده و بنابراین بازاریابی هم به عنوان یک اصل حرفهای دچار چنین تحولاتیی است که به عنوان یک حرفه جدیدتر، فاقد شفافیت جهانی، دسته بندی و شرح نقش ها و وظایف است. در دوره های مخصوص فروش و بازاریابی حرفه ای، مباحثی با عناوین درک نیاز مخاطبان، اجرای ایده های خلاق در زمینه بازاریابی و همچنین چگونگی معرفی محصولات و خدمات صحبت میشود.

بهعبارتدیگر بازاریابی محتوا همهچیز در مورد ایجاد محتوایی است که مخاطبان شما میخواهند ببینند، با هدف تأثیرگذاری بر تصمیمات خرید آنها؛ بنابراین محتوای خوب باید پایه و اساس استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما باشد. بنابراین تلوزیون، رادیو و تابلوهای دیجیتال نیز به نوعی جزئی از ابزارهای آفلاین دیجیتال مارکتینگ به حساب میآیند. به دلیل رشد اینترنت بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی شروع به کار کردهاند و برای حفظ جایگاه خود نیاز به بازاریابی اینترنتی دارند. اگر در نویسندگی خلاقیت دارید و میتوانید نوشتههای جذابی بنویسید، این مسیر را شروع کنید. اگر خودتان سایتی وردپرسی برای فروش محصول دارید میتوانید با استفاده از افزونههای همکاری در فروش وردپرس این بخش را به راحتی راهاندازی کنید. آمارهای SEM میتواند بازخوردهای بسیاری خوبی در خصوص اثربخشی تبلیغ شما ارائه دهد، آمارهایی همچون نرخ کلیک (click-through rate) (تعداد دفعات کلیک بر روی تبلیغ به ازای تعداد دفعاتی که صفحهای مشتمل بر تبلیغ به نمایش درمیآید).

داشتن شغل و کسب و کار، مهمترین مسئله در رسیدن به پول است. مهمترین ویژگی در کسبوکار اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ، صبر است. توجه داشته باشید که بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ، دورهای است که شما را درگیر مسائل عملی کرده و پروژه محور باشد. بازاریابی اینترنتی یا اینترنت مارکتینگ، فعالیتهایی را شامل میشود که ما با مقاصد بازاریابی و بر بستر اینترنت انجام میدهیم. می­ توانید ساعات کاری و کارهایی که می ­خواهید انجام دهید را خودتان انتخاب کنید. بنابراین هنگام تولید و بهینه سازی محتوا همیشه مخاطبانتان را در اولویت قرار داده، ارزش و خوانایی آن را فدای تکنیک های سئو نکنید. یکی دیگر از تکنیک های فروش در بازاریابی تکنیک ثانویه است. بازاریابی اینترنتی مؤثر، یک تجربه شخصی برای هر یک از کاربران ایجاد میکند.

متأسفانه به دلیل تحریم های کشور آمریکا، کاربران ایرانی و همچنین چند کشور دیگر، امکان استفاده از برخی پلتفرم های متاورسی را ندارند. در این زمینه آشنایی با روش های مختلف که می تواند هزینه هایی را در پی داشته باشد فرصتی است که افراد می توانند در نتیجه مشارکت در آن ها و انتخاب بهترین راهکارها به صورت کاملا تضمینی به افزایش فروش خود کمک نمایند. به طور مثال شما تنها زمانی به فردی ایمیلی ارسال میکنید که خود فرد ایمیلش را در اختیار شما قرار داده باشد و مطمئن هستید به موضوع مربوطه علاقمند است. این آژانسها مانند یکتانت و کلیک یاب، تبلیغات شما را با توجه به موضوع و میزان هزینه که کردهاید در سایتهای طرف قرارداد نمایش میدهند. بهترین نوع تبلیغات کلیکی در ایران تبلیغات در سایتها با موضوع مرتبط است. تفاوت در این است که تبلیغات کلیکی در سایتها و شبکههای اجتماعی انجام میشود. بهترین راه این است که با این افراد همکاری شود تا در قبال هر فروشی که انجام میدهند در صدی دریافت کنند. برخی از متداول ترین موضوعاتی که نویسندگان مختلف در مقاله های علمی خود به آن پرداخته اند ، به دلیل استقبال گسترده از اینترنت ، با تحول مخلوط بازاریابی مرتبط هستند .برتری کانالهای اینترنتی نسبت به کانالها و رسانه های سنتی ، ظهور کانالهای بازاریابی جدید و غیره علاوه بر این ، در این مقاله ، نویسندگان بر تجزیه و تحلیل کسب وکار اینترنتی از دیدگاه رفتار جدید مصرف کننده ، استراتژی کانال های بازاریابی اینترنتی تمرکز خواهند کرد.

مخفف Search Engine Optimization به معنای بازاریابی در موتورهای جستجو است. سئو داخلی: به معنای بهینهسازی صفحات سایت برای موتورهای جستجو است. فرآیند بهینهسازی موتورهای جستجو به این معناست که شما وبسایت خود را به طریقی بهبود ببخشید که جذابیت را در نظر موتورهای جستجو چه از نظر محتوا و کدنویسیِ درون سایتی و چه از نظر حضور برونسایتی تضمین نماید. هدف از بهینهسازی موتورهای جستجو افزایش قابلیت بازدید و ترافیک وبسایت شما با استفاده از دستیابی به بالاترین ردههای نتایج موتورهای جستجو است. میشود. SEO فرآیند تنظیم وبسایت است تا هنگامی که مشتریان بالقوه کلمهی مورد نظر خود را که منطبق با محصولات شما است وارد میکنند، وبسایت شما در لیست موتور جستجو در رتبههای بالاتری قرار بگیرد. تحقیقات بازار می تواند بسیار ساده باشد, فقط با گوش دادن به مشتریان.

ممکن است بارها به این شکل از تبلیغات و بازاریابی دیجیتال در شبکه های اجتماعی سایت easyemailmarketing برخورد کرده باشید. تماس های سرد غیر قابل پیش بینی هستند. این کار همچنین شما را قادر میسازد تا محتواتان را با اطلاعات تماس یک مخاطب تبادل کنید، مشتریان راغب برای شرکتتان جذب کنید و مردم را در مسیر خرید قرار دهید. پیشتر شیوه های کسب درآمد و بازاریابی در تلگرام و کسب درآمد از اینستاگرام را به شما آموزش داده ایم، و همچنین شیوه های افزایش فالورهای اینستاگرام و افزایش ممبرهای کانال در تلگرام را نیز بیان کرده ایم. این بسیار مهم است زیرا شخصیت های مختلف خریدار به تاکتیک های بازاریابی متفاوتی نیاز دارند. این مسئله برای مخاطبان ارزشمند است زیرا آنها میخواهند بدانند که نیازهای آنها برای شما اهمیت دارد. اگر جواب قسمت دوم باشد اینجاست که باید زنگ خطر برایتان به صدا درآید زیرا ممکن است که با یک سیستم هرمی (هرچند قانونی) طرف باشید. وردپرس یک سیستم و سایت ساز رایگان است که به کمک آن می توانید بدون علم برنامه نویسی و کدنویسی وب سایت پیشرفته با تمام امکانات برای خودتان راه اندازی کنید.

طبق تحقیقات انجام شده توسط State of Inbound، تولید محتوا اولویت اصلی 53 درصد از بازاریابان می باشد. تبلیغات گوگل باید هدفمند انجام شود و به صرف تبلیغ و ورود ترافیک نمیتواند برای شما درآمدی داشته باشد. کاربران با استفاده از اپلیکیشن موبایل دسترسی بیشتری به کالاهای شما خواهند داشت و بدون نیاز به گشت و گذار در موتورهای جستجو و مشاهده سایتهای رقیب، به طور مستقیم با کالاها و خدمات شما مواجه میشوند. موتورهای جستجو از الگوریتمهای پیچیده برای تعیین ترتیب نتایج جستجو بر اساس عبارت جستجو شده استفاده میکنند. تصور کنید در حال بالا رفتن از اورس هستید و یا اینکه در دریا شنا می کنید بدون اینکه اتاق خود را ترک کرده باشید! با آنلاین مارکتینگ میتوانید نتایج آماری کارآمدی داشته باشید بدون اینکه هزینه اضافهای به شما تحمیل شود. مهمترین قسمتهای سئو خارجی، بکلینک سازی و کمپینهای ایمیل مارکتینگ و فعالیت در شبکههای اجتماعی است.

امروزه و با رشد فزاینده تلفن های هوشمند، میتوان از طریق وای فای یا بلوتوث، جهت ارسال یک پیام تبلیغاتی مشخص، یا ارسال کوپن تخفیف برای کسانی که از محدوده وای فای یا بلوتوث ما عبور می کنند، استفاده کرد. اما SEM بازاریابی اینترنتیِ پولی است که مثلا برای هزینهی پرداخت از طریق کلیک (pay-per-click)، هنگامی که کاربر یکی از کلمات کلیدی شما را در موتورهای جستجو مثل گوگل وارد میکند، تبلیغ شما به نمایش درخواهد آمد. انتخاب کلمات کلیدی مناسب، محتوا سئو شده، لینکسازی داخلی، عناوین جذاب، رعایت خوانایی متن در دسته سئو داخلی قرار میگیرند. موارد زیادی هستند که در سئو سایت باید رعایت شوند اما تولید محتوا، انتخاب کلمات کلیدی، بکلینکسازی، سرعت سایت از مهمترین موارد هستند. باید بدانید در کجا تبلیغی را انجام دهید که بیشتر کلیک را داشته باشد، چه محتوایی تولید کنید که نیاز مخاطب را پاسخ دهد، مخاطبان هدف شما بیشتر در چه شبکههای اجتماعی فعالیت دارند و سوالات زیادی که باید به آنها پاسخ دهید. کمی چاشنیِ بازاریابی اینترنتی را به وبسایتها اضافه کنید و بیشتر پول دریافت کنید؛ به همین راحتی! تفاوب sem و seo در این است که سئو اگرچه نیاز به زمان طولانی دارد اما نتایج ورودی به سایت، ارگانیک هستند.

هدف از بازاریابی اینترنتی از طریق شبکه های اجتماعی اغلب برندینگ و شناساندن کسب و کار خود به مخاطب می باشد. گزارش های نوشته شده (Written Material): گزارش هایی که در آخر سال از شرکت منتشرشده است که راجع به مثلا محیط زیست، اقتصاد و… نرخ استاندارد حداکثر ۳ ثانیه برای جذب مخاطب به وب سایت نشانگر همین کم حوصله بودن کاربران مجازی است. با توجه به تجربیات و تحقیقات به عمل آمده در این زمینه، قطعاً در کوتاهترین زمان ممکن مخاطب زیادی جذب خواهید کرد. اگر مخاطب شما سوالی داشته باشد، چه اتفاقی می افتد؟ اگر وب سایتی بیش از یک نتیجه در نتایج یک صفحه از گوگل داشته باشد ، شانس انتخاب شدن آن 50% افزایش میابد. توانمند سازی مشتریان برای آگاهی دادن ، گفتن یا نوشتن مستقیم آنچه را که آنها می خواهند و آنچه را که نمی خواهند ، به معنای مطالبه بیش از آنچه شرکتی در ابتدا برنامه ریزی کرده بود ، می دهد.

اما از آنجایی که گوگل آنالیتیکس در نسخه رایگان خود گزارشهای فراوانی را در اختیار کاربران قرار میدهد، خیلی از کسب و کارهای کوچک و متوسط به اطلاعات و گزارشهای بیشتر نیاز پیدا نمیکنند و در نتیجه از نسخه رایگان گوگل آنالیتیکس استفاده میکنند. این روش رایگان و آغاز آن آسان است. این مورد یکی از وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ است. اگر بخشی از فعالیت بازاریابی اینترنتی خود را بر روی ویدئو مارکتینگ بگذارید میتوانید سرعت بیشتری به رشد کسب و کار خود بدهید. اگر بتوانید روش های بازاریابی اینترنتی را به خوبی پیاده سازی کنید قطعا میتوانید کاربران خود را در یک بازه زمانی قابل توجه، در وب سایت خود نگه دارید، که به سئو سایت وردپرس شما کمک فوق العاده ای خواهد کرد و همانطور که گفتیم یکی از کم هزینه ترین و پربازده ترین تکنیک های بازاریابی اینترنتی ، تولید محتوای ویدئویی است و اگر برای تولید محتوای ویدئویی خود، از نرم افزارهای افترافکت و پریمیر استفاده کنید، تاثیرات روانی فوق العاده مثبتی را میتوانید روی کاربران خود بگذارید.

شما برای سئو هزینهای پرداخت نمیکنید بلکه نیاز به زمان دارید تا با رعایت اصول سئو در نتایج به مرور بالا بیایید. به هیچ عنوان تنها تمرکزتان بر روی شبکهها نباشد بلکه تنها آن را به عنوان یک کانال برای هدایت به سمت سایت استفاده کنید. شما راهی برای ارتباط با خود به مشتریان میدهید و خود نیز از طریق چندین کانال به مشتریان دسترسی دارید. وقتی ارتباط دو طرفه دارید، مخاطبان احساس نمیکنند که سعی میکنید به آنها چیزی بفروشید. است که در تصویر مشاهده میکنید. این الگوریتمها صدها عامل مختلف از نحوهی کدنویسی وبسایت گرفته تا ارتباط محتوای وبسایت با عبارت مورد جستجو و تعداد لینکهای ربایشی در وبسایت را مورد توجه قرار میدهند. ما برای ارتباط با این افراد از طریق کانالهای مربوط و گاهی دانشگاه اقدام کردیم و یکی از خلاقیتهای جذب ما استفاده از تبلیغات اینفلوئنسری این حوزه بود که موفقیت آمیز بود».

بر این اساس ، در سال های پیش رو ، کل رشته بازاریابی باید با فضای جدید کسب و کار سازگار شود. این مورد نیز راهی برای تولید محتوا است که بازدهی مناسبی دارد. تولید انبوه باعث میشد که محصولات بیشتری در اختیار مردم قرار بگیرد و رقابت هم برای فروش بیشتر شود. برای موفقیت بیشتر نیاز به درک محیطی می باشد. سئو داخلی به اندازه سئو خارجی مهم است و بدون آن نمیتوان رتبه خوبی در نتایج به دست آورد. باید توجه داشت در دنیای واقع این دو گام دارای اشتراکاتی هستند و نمیتوان آنها را کاملاً جدا در نظر گرفت. برای مثال یک مرکز خرید لیستی را تهیه کرده است که در آن تعداد دفعاتی که مشتریان به خرید از این فروشگاه میپردازند ثبت میشود. درعوض، آنها شما را به عنوان یک منبع با ارزش از اطلاعات میبینند که به آنها در فرآیند خرید کمک می کند.