کامل ترین راهنمای بازاریابی آنلاین ۲۰۲۱

«سئو برای من یعنی تلاش مستمر برای یافتن بهترین و سریعترین ابزارها و تکنیک ها و البته در کنار آن، اشتیاقی بی پایان برای یادگیری. سئو یعنی همان بازاریابی دیجیتالی. علاوه بر این، بخشی از کار این خواهد بود که همان تغییرات را در همکاری با افرادی که تجارب و تخصصهایی کاملا متفاوت دارند پیادهسازی کنید. سرعت بارگذاری از سال 2010 به عنوان یکی از فاکتورهای اصلی رتبهدهی گوگل در سایتهای دسکتاپ اعلام شد. برآورد هزینه سئو بر اساس وضعیت فعلی سایت و مقدار رقابت سایتهای مشابه روی کلمات کلیدی قابل بررسی و برآورد است.

در واقع برای پاسخ به این سوال که تبلیغات سئو چیست باید بگوییم این تبلیغات در انواع مختلف گوگل ادز، ریپورتاز، تبلیغات بنری، تبلیغات محتوایی و تبلیغات کلیکی میباشند که هرکدام مبحث جداگانه ای هستند و شما میتوانید از راه هایی غیر از سئو ارگانیک کاربران را به سایت تان هدایت کنید. باید بگوییم که هدف اصلی گوگل تنها تشخیص محتوا یا وب سایت ارزشمند نیست؛ گوگل به کمک الگوریتم هایی که دارد به راحتی می تواند کیفیت یک محتوا را اندازه گیری کند. اصلی ترین تکنیک مورد استفاده برای سئو Off-Page ایجاد بک لینک است زیرا لینک های با کیفیت به سایت شما از سایت های خارجی به موتورهای جستجو می گویند سایت شما با ارزش و با کیفیت است . در واقع زمانی شما می توانید از محتواهای با کیفیت سایت خود استفاده کنید که ساختار و بستر اصلی سایت نیز در شرایط خوبی قرار گرفته باشد.

میبینید که بیشتر شرکتها در استخدام کسی که بتواند ایمیلهای جاذب مشتری بنویسید، مشکلی ندارند. هدف از لینک سازی، افزایش اعتبار سایت در گوگل و اعتماد بیشتر آن به وب سایت است. در مطلب ” چگونه سئوکار حرفه ای شویم؟ ” به شما یاد داده ایم که چطور در کمترین زمان سئو را یاد بگیرید. چرا باید برای کسب رتبه بهتر در گوگل خودمان دست به کار شویم؟ چرا سئو و بهینه سازی سایت در میزان فروش موثر است؟ سئو داخلی یا On Page Seo همانطور که از نامش مشخص است، مربوط به محتواهای سایت و بهینه سازی صفحات داخلی سایت است. به این دسته از اقدامات، سئو خارجی یا off page seo گفته می شود. سپس تکنیک هایی که می تواند به شما کمک کند تا رتبه بهتری را کسب کنید نیز برایتان گفته می شود. برای افرادی که در دسته اول قرار می گیرند، پیشنهاد می کنیم از مشاوره سئو کمک بگیرند؛ در جلسات مشاوره سئو، سایت شما مورد بررسی قرار گرفته و ایرادات آن به شما گفته می شود.

بازاریابی محتوا

سئو از چندین عنصر مختلف تشکیل شده است و شما نیاز دارید که بدانید سئو چیست و چگونه کار می کنند و اصلا چرا SEO مهم است. جالب است بدانید که بیش از 80 درصد بازدید ماهانه وبلاگ وب سایت ها از پست هایی است که حداقل شش ماه قبل منتشر شده اند. اما باید بدانید که هدف اصلی گوگل، رفع نیاز کاربر و پاسخ به سوالات آنها است. مدتها پیش کلمات کلیدی به عنوان تنها تکنیک SEO اهمیت زیادی داشتند ، اما این به این معنی نیست که کلمات کلیدی اکنون مهم نیستند. هنگامی که شخصی خواست از باغبانی اطلاعات کسب کند و به دنبال آن رفت و در اینترنت جستجو کرد وبلاگ شما را پیدا می کند و شما می توانید با ارائه اطلاعات ارزشمند ، با کاربر رابطه برقرار کنید و وقتی زمان خرید گیاه پیش آمد ، شما اولین سایتی خواهید بود که به ذهن او خطور می کند.

لیت های خاصی هستند.

همانطور که گفتیم شما می توانید خودتان نیز برای بهینه سازی سایتتان اقدام کنید؛ اما پیش از آن لازم است تا سئو را به خوبی یاد بگیرید. اصطلاح بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) از دو دهه پیش تاکنون به عنوان زیرمجموعهای از مدیریت بازاریابی و نیز مدیریت تبلیغات مورد اشاره قرار میگیرد که در کسب و کار اینترنتی استفاده می شود. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم پیش از آنکه تکنیک های سئو را روی سایت اجرا کنید، از مشاوره سئو استفاده کنید. هدف از تبلیغات بنری این است که مخاطب از سایت نمایش دهنده به سایت تبلیغ کننده هدایت شود؛ وهمچنین پیام برند تبلیغ دهنده به خوبی به مخاطب منتقل شود. توانایی فنی برای طراحان مشخصه های ظاهری سایت ضروری است. موارد مهم و ضروری در سئوی محتوا چیست؟

همچنین تحقیق میکند که سایتهای رقیب از کجا لینک دریافت میکنند. یکی دیگر از مراحل سئو و بهینه سازی سایت، لینک سازی هدفمند است. اولین و اساسی ترین مراحل سئو یک سایت، تعیین استراتژی سئو است. بهتر است با یک مثال این مسئله را برای شما باز کنیم؛ در محتوا نویسی گام اول پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با آن زمینه است. در تعیین استراتژی سئو در گام اول باید هدف وب سایت را بدانیم و بر اساس آن برنامه ریزی کنیم؛ هر وب سایتی با توجه به زمینه ای که در آن فعالیت می کند، هدف متفاوتی نیز دارد. از دیگر روش های یادگیری سئو، می توان به شرکت در دوره های آموزشی اشاره کرد؛ شما می توانید با شرکت در دوره های آموزشی آنلاین و حضوری در زمینه سئو به صورت تخصصی فعالیت کنید. شما می توانید در صفحه ” تعرفه سئو سایت ” لیست کامل هزینه های سئو را مشاهده کنید.

کارشناس بازاریابی باید بتواند از طریق روش های مختلف از جمله : تماس صوتی، اس ام اس مارکتینگ و یا ایمیل مارکتینگ با مشتریان ارتباط برقرار کند. Local pack: مشاغلی که پس از جستجو کردن یک جمله مثل «نزدیکترین تعویض روغنی» یا «بستنی فروشی» در گوگل به شما نمایش داده میشود. دیجیتال مارکتینگ یک زمینه گسترده است ، از جمله جذب مشتری از طریق ایمیل ، بازاریابی محتوا ، موتورهای جستجو ، رسانه های اجتماعی و موارد دیگر. بازاریابی دیجیتال اصطلاحی گسترده است که انواع مختلفی از تاکتیک های بازاریابی آنلاین را در بر می گیرد و یک مدیر بازاریابی دیجیتال معمولاً تیمی را مدیریت می کند که شامل متخصصان مختلفی است که هر یک دارای نقش و مسئولیت های خاصی هستند. دیجیتال مارکتینگ دارای زیرشاخههای بسیاری است که همچنان در حال گسترده شدن هستند؛ اما سه بخش مهم و عمدهی آن سئو، بازاریابی محتوا، بازاریابی رسانههای اجتماعی و بازاریابی موتورهای جستجو است.

تنها راه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل، پیاده سازی اصول سئو در سایت است. کاربران سطح وب به خوبی می دانند که قرار گرفتن در صفحه اول گوگل چه تاثیری در میزان فروش آنها خواهد داشت. در این بین در هر صفحه از نتایج گوگل، شما تنها قادر به دیدن 10 سایت هستید؛ بنابراین رقابت برای قرار گرفتن در 10 سایت اول گوگل بسیار زیاد و دشوار است. به طور کلی هدف از سئو یک سایت، قرار گرفتن آن در 10 نتیجه اول گوگل است. به طور کلی سئو را می توان به دو طریق دسته بندی کرد؛ در دسته بندی اول، انواع سئو به سه روش سئو کلاه سفید، سئو کلاه سیاه و سئو کلاه خاکستری تقسیم میشود. 3. به دنبال یادگیری دیجیتال مارکتینگ برای داشتن شغل بهتری هستم؟ بنابراین می توان گفت یادگیری سئو به صورت خودآموز می تواند زمانبر بوده و هزینه زیادی را برای شما داشته باشد.

استراتژی یعنی مشخص کردن اقداماتی که برای رشد یک سایت لازم است. بلکه سئو یک پکیج است که برای هر سایتی با توجه به شرایطش مشخص می شود. بهتر است تگ تایتل را با کلمات کلیدی شروع کنید. همانطور که هایت در وبلاگ خود شرح داده است 4 دلیلی که شما برای شروع کردن پادکست خود باید درنظر بگیرید،”پادکست در دنیایی کاملا متفاوت – اغلب iTunes. از کلمات کلیدی خود در تایتل، زیرعنوان و شروع محتوای خود استفاده نمایید. مرتکب اشتباهاتی در دیجیتال مارکتینگ و درک درست دیجیتال مارکتینگ میشوند که همین موضوع در اغلب مواقع دلیل نتیجه نگرفتن آنهاست. کسب و کارها، اغلب به کوتاه ترین مسیر برای رسیدن به نتایج ایده آل و با کمترین تلاش نگاه می کنند. نرخ بالای Bounce rate به مرور زمان پتانسیل رتبه بندی شما را کاهش می دهد زیرا به موتور جستجو نشان می دهد که محتوای شما با هدف جستجوگر ارتباط ندارد.

دیجیتال مارکتینگ چیست

خب، طبیعی است که این مورد در ابتدا شما را شگفت زده نمی کند؛ چراکه شما برای فرار از شغل های یکنواخت به این صفحه دوره آموزش سئو ما آمده اید. چطور در صفحه اول گوگل قرار بگیریم؟ ما در تعیین استراتژی سئو، هدفمان را مشخص کرده و بر اساس میزان سرمایه ای که داریم، تلاش می کنیم تا در نتایج اولیه گوگل دیده شویم. مهارتهایی که در قسمت بعد با آنها آشنا میشوید، از آن دسته کارهایی است که به پیشرفت و توسعه کسب و کار کمک بسیاری کرده و اولین قدم برای تبدیل شدن به یک دیجیتال مارکتر حرفه ای میباشد. این ابزار آنلاین رایگان به شما نشان میدهد چطور بازاریابی محتوایی با کیفیت میتواند بازدیدکنندگان از سایت را تبدیل به مشتریانی کند که هزینه پرداخت میکنند. یعنی تکنیک های سئو کلاه سفید به راحتی توانایی تبدیل شدن به سئو کلاه سیاه را دارند؛ اگر به درستی و بر اساس اصول انجام نشوند!

هرچه در صفحه نتیجه موتور جستجو (SERP) رنک بالاتری داشته باشید ، احتمال بیشتری وجود دارد که بیشتردیده شود و سایتتان بازدید بیشتری داشته باشد. این فعالیت در راستای بهبود سئو داخلی صورت گرفته است. بهعنوان مثال اگر زمینه کاری شما طراحی وب باشد و با انجام تبلیغات در سایت های غیر مرتبط، کاربرانی جذب کنید که در زمینه کشاورزی فعالیت دارند، هیچ کار مفیدی انجام ندادهاید. به عنوان مثال اینکه به چه محتواهایی نیاز داریم، برای سرعت سایت چه اقداماتی انجام دهیم و … امروزه داشتن یک وب سایت برای معرفی کسب و کار یک امر ضروری به نظر می رسد. شاید به نظر ساده بیاید که یک تیم تولید محتوا را رهبری کرد و آن را به سمت هدف تجاری مربوطه سوق داد اما واقعیت بر خلاف این است، زیرا رهبر یک تیم بودن نیازمند برنامه ریزی مناسب و اطلاعات کافی است. بهترین کلمه کلیدی ،کلمه ایست که مربوط به موضوع اصلی محتوای صفحه وب سایت است.

همانطور که گفتیم به تکنیک هایی که به سایت شما کمک می کند تا رتبه بهتری در موتورهای جستجو کسب کند را سئو سایت می گویند. به صورت خلاصه یک دیجیتال مارکتر در کنار دیگر افراد متخصص تمام تلاش خود را میکند که فروش محصولات و خدمات در دنیای آنلاین به بهترین شکل ممکن صورت بگیرند! در دیجیتال مارکتینگ هدف اصلی رسیدن به فروش بیشتر است، واضح است که هر کسب وکار اینترنتی احتیاج به بازاریابی اینترنتی نیز دارد و بدون کمک گرفتن از آن مسلماً به موفقیت دست پیدا نمی کند تنها بودجه ای که فرد برای استفاده از بازاریابی اینترنتی استفاده می کند بسته به روشی که بر می گزیند متفاوت است. هدف اصلی هر فروشگاه اینترنتی یا فیزیکی، جذب بیشتر مشتری و تجربه فروش بیشتر است. زمانی که یک فروشگاه فیزیکی راه اندازی می کنید، اولین موردی که به خوبی آن را مورد بررسی قرار می دهید، مکان و موقعیت جغرافیایی فروشگاه است.

بازاریابی محتوا در واقع یک نیروگاه برای کاهش هزینه هاست. حال اگر از کلمات کلیدی بیش از اندازه در محتوا استفاده کنید، شما در واقع کیورد استافینگ کرده اید. در این روش تلاش می شود از ضعف موتورهای جستجو استفاده کرده و به نحوی آنها را دور بزنیم. بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) به تلاشهای بازاریابی پولی اشاره دارد و مواردی مانند تبلیغات Google AdWords ، تبلیغات شبکه های اجتماعی ، پرداخت در ازای هر کلیک و موارد دیگر را در بر می گیرد. سئو خارجی اقداماتی است که از خارج صفحات سایت و به منظور ارتقا رتبه آن در موتورهای جستجو انجام می شود. سئو کلاه سیاه برخلاف سئو کلاه سفید به اقداماتی گفته میشود که برخلاف الگوریتم و قوانین گوگل روی سایت انجام میشود. سئو و بهینه سازی سایت به فرایندی گفته میشود که در طی آن، رتبه سایت در گوگل یا بینگ افزایش پیدا می کند. چرا موتورهای جستجو به سئو و بهینه سازی نیاز دارند؟

دیجیتال مارکتینگ وقتی از طریق نشانی ایمیلتان وارد شوید رایگان خواهد بود – که همیشه یک استراتژی زیرکانه از نسل پیشتاز امروز به شمار میرود. بنابراین شما یک قدم جلوتر از سیستمهای مدیریت محتوای اختصاصی در حرکت هستید. در نتیجه تعداد بازدید کننده ها افزایش یافته و میزان فروش نیز بیشتر می شود. همین مسئله در فروش اینترنتی نیز صدق می کند؛ زمانی می توانید فروش بیشتری را تجربه کنید که بازدید کننده بیشتری نیز داشته باشید. به عنوان مثال، می توانید از call to action های دینامیک استفاده کنید که به هر مشتری پیشنهادهایی متناسب با نیازهای او نشان داده شود. بازاریابی محتوا فرآیند ایجاد محتوای با ارزش و مرتبط برای جذب و درگیر کردن مخاطب با خدمات یا محصولات است. در اینجا رتبه سایت در صفحه نمایش نتایج موتور جستجو اهمیت زیادی دارد، ولی در نهایت، مسئله اصلی، توجه به محصولات و خدمات شماست. البته در مطلب ” چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم؟ ” با جزئیات بیشتر در این باره صحبت کرده ایم.

به زبان ساده سئو تکنیکال یعنی بهینهسازی ساختار فنی سایت به نحوی که فرایند خزش و ایندکس صفحات وب سایت توسط موتور جستجو بدون کلیک کنید دردسر انجام شود. سئو و بهینه سازی سایت بر اساس معیارهای مختلفی روی سایت اجرا می شود؛ یعنی ابتدا یک سایت از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار میگیرد، سپس با توجه به نیاز سایت، اقداماتی که لازم است روی آن اجرا می شود. اگر شما در ابتدا از اینکه چه کسی کالای شما را خریداری می کند و چرا آنها را خریداری نمی کنند ، درک دقیقی نداشته باشید هیچ یک از استراتژی های بازاریابی دیجیتال مؤثر نخواهد بود.

متخصص دیجیتال مارکتینگ