کاملترین راهنما برای طراحی فست فود

هم چنین تیم معماران در این طراحی این رستوران از پوشش گیاهی سبز و برای کف پوش فضا از متریال چوب استفاده نموده اند تا دمای فضا را تعدیل نمایند و کیفیت اقلیمی و لطافت فضا را ارتقا دهند. بی تردید دکوراسیون داخلی رستوران بعد از غذای خوب و مکان بهداشتی آن از مواردی بوده که نظر ما را به خود جلب نموده است. گچکاری نیز از عناصر و المانهای محبوب و ضروری در دکور سقف به سبک کلاسیک است. لذا همه افراد در انتخاب رستوران مدرن و یا کلاسیک حتما علاوه بر کیفیت غذا، به طراحی داخلی و معماری رستوران یا نمای داخلی آن دقت می کنند. کسانی که رستوران سنتی را برای صرف غذا انتخاب می کنند می خواهند طراحی داخلی رستوران ایرانی سنتی سبک خاصی داشته باشد و یک حس نوستالوژیک در آنها ایجاد کند. طراحی داخلی رستوران سبک های مختلفی دارد و بدون شک این موضوع شامل طراحی یک رستوران ایرانی نیز می باشد.

طراحی رستوران معماری داخلی

برخی طراحان داخلی از سبک سنتی برای طراحی داخلی رستوران ایرانی بهره می گیرند و بسیاری دیگر از سبک امروزی برای طراحی داخلی رستوران ایرانی استفاده می کنند. فضای نشیمن رستوران معمولا فضای نشیمن، بار، سرویس بهداشتی و فضای انتظار 60 درصد از متراژ کل رستوران را در بر می گیرند و 40 درصد باقی مانده مختص به آشپزخانه، انبار و آماده کردن غذا است. این جزیره نام خود را از قلعه بورگاز یا آنتیگونی (به یونانی) که توسط دمتریوس اول مقدونی ساخته شده، گرفته است. ولی به طور کلی طراحی داخلی رستوران ایرانی هم می تواند سنتی و هم روباز یا بسته باشد.

طراحی و دکوراسیون داخلی رستوران

ویژگی های طراحی داخلی رستوران ایرانی همان طور که پیش تر هم ذکر شد. که دقیقا به همان زیبایی ستون های سازه ای هستند که با سرامیک های چینی مزین شده اند و همانند سنگ مرمر خودنمایی می کنند. رستوران هفت خوان شیراز مجموعه ای به مساحت ۱۴۰۰متر و زیربنای ۶۰۰۰ مترمربع که در قالب پنج رستوران و دو کافی شاپ بنا شده است. وقتی وارد یک رستوران می شویم اولین چیزی که توجه ما را به خود جلب می کند، طراحی داخلی آن است. با این رویکرد متفاوت میتوان هم از حس ناسیونالیست ایرانی های برای جلب مشتری بهره برد و هم یک فضای کاملا متفاوت را عرضه نمود.

یادمان باشد طراحی قسمت های مختلف رستوران سبک خاصی دارد و اجرای بهترین دکوراسیون داخلی رستوران در طراحی های مختلف متفاوت است. علت این کار این است که در فصول گرم از محل های باز و در فصول سرد از محل های سرپوشیده استفاده شود. شاید به همین خاطر است که لیست فست فود های تهران هر روز در حال افزایش می باشد و در هر گوشه و خیابان این شهر تعداد بسیار زیادی از انواع آنها را میتوانیم ببینیم.

شاه بلوط های بوداده در سطح شهر فروخته می شوند که بسته کوچک آنها 30 لیر است و مزه سیب زمینی پخته شیرین می دهد و به نطر شخص من ارزش خرید ندارد. کافه رستوران سرآشپز، محیطی بسیار آرام و شیک با منوی غذایی ایرانی و فرنگی و سطح قیمت نسبتا بالا دارد که اگر میخواهید در اینجا غذایتان را میل کنید باید حواستان به قیمتها هم باشد. معمولا در رستوران های ایرانی برای تزیین دیوارهای آن از تابلو های متناسب با سبک طراحی رستوران نیز استفاده می شود. در این فست فود اصلا جای نگرانی برای مواد نگهدارنده و همچنین نوع گوشت موجود در ساندویچ نیست، چون کاملا دست ساز هستند و به شیوه ای کاملا بهداشتی و مرغوب تهیه میشوند. تفاوتی ندارد که شما صاحب یک رستوران بزرگ هستید و یا یک کافه کوچک، محیط خود را به گونه ای طراحی کنید که برای مشتریان خود فضایی جذاب و آرامبخش را به ارمغان بیاورید.

نداشتن سبک در رستوران باعث میشود که افراد هنگام ورود حس خوبی نداشته باشند و احساس کنند که یک چیز جور در نمی آید. به خاطر ویژگی های بارز طراحی داخلی رستوران ایرانی هم اکنون نیز در کشور شاهد هستیم که رستوران های زیادی از این سبک استفاده می کنند. ممکن است چنین تحلیلی به خاطر این است که فضای دلپذیر محیط و دکوراسیونی که پیش روی ما حین غذا خوردن وجود دارد غذا را برای لذت بخش تر می کند. «دکتر ابراهیم یوسفی» فارغ التحصیل معماری داخلی از دانشگاه «مترو پولیتن» انگلستان و «مشاور هنری هلدینگ دلتا» در گفتگو با مجله دلتا به تحلیل شیوه معماری این بنای دیدنی پرداخته است. را انجام دهد. محل برگزاری چنین مراسمهایی در سالن VIP مجموعه است و تمامی پرسنل در تلاشند تا این شب را برای مهمانان خاطرهای ماندگار کنند. استفاده از کاشی کاری، تابلوهای قدیمی، سرامیک های نقاشی شده و طراحی قفسه های سنتی با عتیقه جات از دیگر ویژگیهای طراحی داخلی رستوران ایرانی است.

دکوراسیون داخلی رستوران ایرانی

در طراحی رستوران و اصولا آغاز هر نوع کسب و کاری، اولین موضوعی که باید بررسی شود امکان هزینه کردن است. این یک تجربه ی عالی و رستورانی بی نظیر برای خوشگذرانی است. عنصری مانند یک لوستر جذاب و گیرا یا یک گلدان قدیمی گرانبها یا حتی یک تابلو بسیار نفیس. Cooking Craze با رابط کاربری جذاب و سادهی خود بیش از ده میلیون کاربر فعال دارد و از امتیاز بالایی نیز برخوردار است. طراحی داخلی کافه رستوران ها خوب باعث میشود که مشتریانی که اولین بار است در رستوران شما غذا میخورند بازهم به آن جا بیایند. بر اساس تعریف ارائه شده در صنعت رستورانداری؛ فست فودها رستورانهایی هستند که غذاهای سریع را بهصورت برونبر به مشتریان ارائه میدهند. طراحی و اجرای دکوراسیون برای راه اندازی فست فود امر به سزایی است برای هرچه بهتر شدن فست فود ها اهمیت دکوراسیون و طراحی منحصربفرد در موفقیت فست فود و کافی شاپ بر همگان ثابت گردیده است.

این رستوران قدیمی و نوستالژی در میدان هفت تیر، خیابان قائم مقام، میدان شعاع، پلاک ٨٧ قرار دارد و منو پیتزا پنتری شامل غذاهای مکزیکی، پیتزاها، استیک و لازانیا است که دارای بالاترین کیفیت و دکوراسیون داخلی رستوران و کافی شاپ طعمی بینظیر هستند. اصولا طرحهای ساده و یا گلدار در هر نوعی به راحتی میتواند با فضای داخلی و بیرونی رستوران و کافی شاپ ارتباط حاصل کند، به شرط آنکه گلدانهای زیبای دکوری را نادیده نگیرید. خوان سوم،به فست فود اختصاص داشته و در خوان چهارم شاهد یک کافی شاپ شیک و بسیار مجلل هستیم. طراحی مفهومی با گرایشات نوین که یک تغییر اساسی است و کلیه طراحی یک رستوران را از صفر تا صد در بر میگیرد.

اجزای دکوراسیون مانند یک پازل است که باید به درستی در کنار هم چیده شود و هر قطعه اشتباه کل مجموعه را زیر سوال می برد. امروزه رستوران ها علاوه بر اینکه غذای خوبی را باید برای مشتریان مهیا کنند، باید محیطی را فراهم کنند که مشتریان برای گذراندن اوقات و تفریح همراه با غذا به آنجا مراجعه کنند و باید یک فضای دلپذیر به تمام معنا را برای خود طراحی و دیزاین نمایند. مهندسین و طراحان در شرکت های دکوراسیون و معماری با توجه به دانشی که درباره فضاهای مختلف و عملکرد آن ها و ترندهای روز دنیا درمورد طراحی و دیزاین و زمینه های مربوطه دارند می توانند با مشورت با کارفرما و انتخاب یک سبک و کانپست مشخص شروع به طراحی رستوران کنند و نتیجه ای با کیفیت را به شما نشان دهند .

از سمت دیگر در طراحی داخلی رستوران رنگ نارنجی حس گرما و راحتی را القا میکند؛ یعنی همان حسی که با امنیت داشتن یک سفرهی پربار پیوند خوردهاست. چرا که در این سبک بازیها شما باید سرعت عمل زیادی داشته باشید، مشتریان را با تحویل به موقع غذایی که سفارش میدهند راضی نگه دارید، غذاهای خوشمزه درست کنید و از این فرایند لذت ببرید. دکتر یوسفی با اشاره به این که هماهنگی در جلوه های بصری و تلفیق علم، هنر و عشق در طراحی این پروژه بیننده را به وجد می آورد گفت:« از سوی دیگر این اثر معماری، ما را به تامل واداشته و البته نوعی حسرت هم به همراه دارد که چرا نباید چنین آثار استانداردی در نقاط دیگر کشور و تمام ایران بزرگ نیز به چشم بخورد». چرا؟ چون هم کابینت سازهای باتجربه و حرفه ای عضوش هستند و هم برای خیلی از کابینت ها، خودِ سلام ساختمان ضمانت قیمت بهتون میده.

متاسفانه در بسیاری از پروژه های طراحی رستوران در تبریز دیده می شود که برای ساخت یک رستوران سنتی صرفا یک فضای تقلید شده را کافی می دانند و این کار موجبات ابتذال موضوع طراحی رستوران سنتی در تبریز را فراهم آورده است. نگران نباشید. این عدم راحتی عمدی است و علت آن سریعتر شدن رفتوآمد مشتریان است. در اندروید و iOS هم بازیهای زیادی وجود دارند که شما را به دنیای آشپزی برده و به شما اجازه میدهند انواع و اقسام غذاهای خوشمزه را بپزید، آنها را تزیین کنید و به مشتریان خود بدهید. رنگهای مختلف واکنشهای مختلفی را درونشان بر میانگیزند، آنها میتوانند احساس گرسنگی و تشنگی را در مشتریان ایجاد کنند.

این افراد با متریال های مختلف طراحی دکوراسیون و نورپردازی و جدیدترین فناوری ها در این زمینه باید آشنا باشند. طراحی های موفقی که در این زمینه انجام گرفته است می تواند الهام بخش شما برای طراحی فضای داخلی رستوران , طراحی داخلی باغ رستوران کافه یا فست فود تان باشد. سرآشپز این رستوران، آشپزی غیر ایرانی و بینالمللی است و مهارت بالایی در طبخ غذاهای غیر ایرانی دارد. بسیار باید حساس و دقیق کانسپت اصلی رستوران را در ورودی آن ایجاد کرد و به نمایش گذاشت.

موسیقی زنده محلی به همراه کارکنانی با لباسهای سنتی یکسان را میتوان یکی از اجزای اصلی رستوران سنتی در نظر گرفت. لازم است بدانید که در این مغازه خبری از زندگی لوکس نیست و هنوز همان حال و هوای گذشته را به همراه دارد و رویال استیک، همبرگر، قارچ سوخاری و هات داگ های آن شهرت زیادی دارند. این رستوران عامل ایجاد یک بلوک رستورانی در کمربندی سردرود شده است که حداقل 4 رستوران با تقلید از المان های رستوران برکه سعی در تجربه موفقیت آن را داشته اند که در اکثر موارد، حتی نزدیک به آن هم نشده اند. نمای خارجی بسیار با اهمیت است زیرا اولین عاملی است که یک مشتری با آن روبه رو شده و جذب رستوران می شود. یکی از موارد مطرح و مورد بحث در زمینه ی اینگونه طراحی دکوراسیون داخلی ، نورپردازی است . همچنین بهتر است از دکور فست فود با چوب برای طراحی دکوراسیون فست فود کوچک پرهیز کنید، چون طراحیهای چوب هزینه زیادی دارند و استفاده از آن ها در مقیاس بزرگ صرفه اقتصادی بیشتری خواهد داشت.

طراحی داخلی هتل و رستوران

همچنین طرح کف پوش نیز در طراحی داخلی رستوران ایرانی اهمیت زیادی دارد. باید هماهنگی متناسبی بین طرح و رنگ کف پوش با طراحی داخلی رستوران به سبک ایرانی ایجاد نمود. در تعادل و هماهنگی با هم قرار دارند. اگر شما نیز جز آن دسته از افرادی هستید که مایل به افتتاح رستوران هستید و یا مالک رستوران هستید و به فکر ارتقاع سطح فعالیت خود و جذب مشتری بیشتری می باشید در ادامه با شرکت بازسازی ساختمان و دکوراسیون هیرادانا همراه باشید تا در زمینه ی طراحی دکوراسیون داخلی رستوران سنتی و تاثیر آن بر جذب مشتری بیشتر دانسته و نسبت به تغییر دکوراسیون آن اقدام نمایید. شما نیز با ایده گرفتن از این فضاها میتوانید رستوران منحصر به فرد خود را طراحی نمایید. اگر رستوران ایتالیایی دارید, می توانید از رنگ های تیره استفاده نمایید.

ما نمی گوییم شما فقط می توانید با استفاده از روانشناسی رنگ ، افراد را برای سفارش بیشتر دستکاری کنید. ضمن اینکه در شهر تهران برخی از رستوران های فست فود غذاهایی گیاهی در منو تهیه دیده اند که می توانید از این نوع نیز امتحان کنید که در این صورت نه تنها تجربه ای تازه کسب کرده اید و طعمی متفاوت را چشیده اید بلکه رژیم سالم غذایی خودتان را هم نشکسته اید. به همین دلیل هم پیشنهاد می شود که اگر در سفر آتی خود قصد داشتی شهر بزرگ تهران را به عنوان مقصد انتخاب کنید حتماً در برنامه ی غذایی روزهای سفر روزی را یا دست کم وعده ای را به فست فود اختصاص دهید و به سراغ بهترین رستوران های فست فود شهر بروید. اگر کافه یا رستوران دور از جریان اصلی مردم باشد، احتمال اینکه مشتریان کمتری به سراغ شما بیایند زیاد است.