نکات طراحی دکوراسیون داخلی ویلا

مثلا در یک سبد گل اگر گل هایی به رنگ قرمز یا بنفش وجود داشته باشد ممکن است این رنگ باعث شود که قسمت های دیگر گیاه در چشم بیننده خودنمایی نکند و بیننده فقط غنچه های گل را ببیند. مثلا اینکه درختان میوه بهتر هستند یا بی ثمره و زینتی، گیاهان و درختان زیبا و کمیاب یا فقط در هر نوع درخت و گیاه سبز، استفاده از درختان همیشه سبز یا درختان برگ ریز و خزان دار یا تلفیق همه انواع گیاهان و درختان. عوامل بسیاری می توانند در خطوط محوطه سازی ویلا تأثیر داشته باشند از لبه گذرگاه های عبور و مرور، لبه نهرهای مصنوعی تا جعبه و سبدهای گل، نرده ها، نوع چیدمان فضاهای سبز ،گل ها و گیاهان داخل آن که باعث شکل گیری این خطوط شده و ممکن است باعث زیبایی یا زشتی کار شوند. در محوطه سازی ویلا که فضای بیرونی این نوع از سازه ها را شامل می شود، عوامل زیادی می توانند دخیل و تعیین کننده باشند.

طراحی ویلا شمال

3- به سابقه فعالیت پیمانکار خود توجه کنید اما این موضوع شرط کافی برای عقد قرارداد نیست و عوامل دیگر از جمله خوش قولی در زمان تحویل پروژه نیز مهم هستند. در این مقاله از شهرهای جدید به این موضوع می پردازیم. یکی از مراحل طراحی ویلا سفید کاری است. یکی از زیباترین ویلاهای سنتی ویلاهای سنتی ایرانی هستند از ویژگی های منحصربه فرد این سبک می توان به پنجره های اُرسی ، مشبک وچوبی ، شیشه های رنگی، نقوش اسلامی و استفاده از آجرهای سنتی و قزاقی اشاره کرد. از نقطه نظر سرمایه گذاری نیز هزینه ساخت ویلا دوبلکس در مقایسه با ویلای همکف، آینده دارتر بوده و براساس آمار موجود، درصد تقاضای افراد برای ساخت، خرید و اجاره آنها بیشتر می باشد.

تخته چوب های به کار برده در کف پوش، صندلی ها و پنجره های بزرگ چیزی است که در این اتاق بسیار مورد توجه است و هر کسی آن را دوست خواهد داشت. در سبک و روال کلاسیک ویلا سازی به عنوان ساختن قصرهایی با دیوارهای بلند و مجلل و اتاق های تو در تو تعریف شده که باغ های بزرگ و شگفت انگیز آن ها را احاطه کرده و در میان می گرفته است. شکل این سازه ها با گذشت زمان تغییر کرده و مکان آن ها به حومه شهر منتقل شده است و به خانه باغ هایی سر سبز تبدیل شده اند اما کارایی و هدف شکل گیری شان همچنان ثابت باقی مانده است؛ هدفی که نوعی گریز از شهر محسوب می شود. اما نکتهای که باید به آن توجه شود این است که در صورت انتخاب یک سبک خاص برای طراحی ویلا همه قسمتهای ویلا را باید مطابق با همان سبک طراحی کنید.

طراحی داخلی ویلا کوچک

همچنین استفاده از وسایل دکوری و رنگهای روشن می تواند علاوه بر حس آرامش، کیفیت و چشم اندازه کار را ارتقاء دهد. استفاده از فضا های دارای آب می تواند تأثیر مهم و غیر قابل انکاری بر حس تازگی و طراوت محیط پیرامونی داشته باشد. این خانه ها معمولا به شما حس زندگی در یک فضای پر نور و دلباز را می دهند که مساحت زیادی دارد. در توسکانی خورشید، طبیعت و جذابیت در فضای باز خیلی حائز اهمیت است. به موقعیت پنجره ها و نورگیرها توجه شود و مطابق با اقلیم منطقه بهترین جایگزاری انجام شود.نحوه و محل قرار گیری پلان ویلا نیز خیلی مهم است . البته در کاشت گیاهان و درختان باید به این نکته توجه کرد که درختان و گیاهانی برای محوطه سازی در ویلا ها مناسب هستند که از نظر بوم زیستی و شرایط طبیعی، در عین زیبایی با شرایط اقلیمی منطقه ویلا همخوانی داشته باشند تا دچار مشکلات دوباره کاری نشوند.

مثل سلیقه و خواست صاحبان و طراحان، داشتن فضایی زیبا و سرزنده، استفاده از گیاهان مناسب که دارای تنوع بوده و هم در میان آنها درختان همیشه سبز مثل برگ سوزنی ها، کاج ها یا درختان خزان دار که در بهار و تابستان بسیار زیبا هستند و همچنین انواع گیاهان و گل ها که هر کدام با زیبایی خود می توانند کیفیت کار را دو چندان کنند، استفاده کرد. درست است که شما علاقه دارید دکوراسیون داخلی ویلای خود را ، خودتان طراحی کنید و از هر وسیله ای که دوست دارید در طراحی داخلی دکوراسیون ویلای خود استفاده کنید اما این کار اصلا اصولی نیست چرا که تمامی طراحان دکوراسیون داخلی ویلا عقیده دارند که هر ایده و سلیقه ای در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا نمی تواند مناسب باشد چرا که ایده ها و سلایق شما در طراحی داخلی دکوراسیون ویلا باید متناسب با شرایط محیطی داخلی ویلا باشد .

شاید در نگاه اول فکر کنید که برای طراحی دکوراسیون داخلی ویلا مدرن نیاز نیست به اتاق خواب ها توجه زیادی شود در حالی که اصلا چنین نیست و اتاق خواب ها جز مهم ترین قسمت ویلا و ساختمان لاکچری می باشند. در ویلا نیم پیلوت، نیم طبقه افزوده شده توسط پلکانی به بالا هدایت میشود که این ایجاد ارتفاع در کنار این پلکان، زیبایی ساختمان را دو چندان می کند .معمولا در نیم طبقه ایجاد شده یک اتاق در نظر می گیرند که فضایی دنج وآرامش بخش را ایجاد می کند. یکی دیگر از مزایای ویلای دوبلکس را از سایر طراحی ها متمایز می کند، نقشه و معماری آن است که باعث ایجاد فضای بیشتری برای ساکنین خواهد شد. حتی این مدرنیزه کردن به جایی رسیده که مثلاً در بعضی از نقاط بکر و زیبای شمال به دلیل تقاضای بالا برای ویلا و کمبود جا و گرانی عجیب زمین، سازندگان رو به ساخت فضا های نسبتاً کوچک تری آورده اند که شاید مساحت آن ها به 200 تا 300 متر هم نمی رسد.

طراحی داخلی ویلا باغ

اگر مایلید بدانید خصوصیات یک ویلای مدرن چه شاخصه هایی دارد این مطلب را تا انتها دنبال کنید. همچنین طراحی ویلا دوبلکس برای ویلا هایی که میخواهند دید و منظر بهتری داشته باشند نیز مناسب است. منتهی باید به این نکته توجه کرد که برای بالا بردن راندمان و کیفیت کار باید در طراحی داخلی و خارجی یک ویلا طوری عمل شود که تناسب و هماهنگی بین فضای داخلی و خارجی به نحو مناسب رعایت شود و از تمام ظرفیت هایی که می تواند این تناسب و هماهنگی هارمونی را بالا ببرد استفاده شود.

منتهی در ایجاد این فضا ها باید به این نکته توجه شود که تا حدودی از گیاهان و درختان فاصله داشته باشند تا همیشه آب آن ها زلال و تمیز بماند. همچنین می توان با قراردادن حوض و آب نماهای بزرگ در لابی و ورودی این ویلاها نمایی زیبا و منحصر بفرد برای آن ها بوجود آورد. استفاده از گل و گیاه درخت و درختچه تزیینی و طراحی فضای سبز خاص، داشتن استخر کوچک، آب نما، حوضچه، مسیرهای سنگ فرش برای پیاده روی، آلاچیق، لامپ های آویز و بسیاری موارد دیگر، باعث جذابیت بیشتر دکوراسیون خانه ویلایی می شود. طراحی ویلای کلاسیک نیز می تواند به سبک های مختلفی انجام شود، به طور مثال برخی از این نوع ویلاها نمای بیرون سبک کلاسیک و نمای داخل ویلا سبک مدرن دارد .برنامه های طراحی ویلای کلاسیک به این روش دارای فضای بیرونی زیبا و فضای داخلی مدرن است و اصول معماری کلاسیک با ویژگی های طراحی مدرن گنجانیده شده است که بسیاری از خانواده ها از خانه های جدید انتظار دارند.نوع دیگر طراحی ویلای کلاسیک به این گونه است که بیرون ویلا و داخل آن سبک کلاسیک دارد.

طراحی داخلی ویلا مدرن

در ادامه تصاویری از خانه ویلایی دوبلکس کوچک و بزرگ را خواهیم دید. به همین خاطر است که ما میگوییم ویلای شما جایی است که ما بخشی از روح شما را در آن میدمیم. از آن جایی که باغ های ویلا ها بزرگ است؛ حتما داشتن چندین لامپ در طول شب به زیبایی آن می افزاید؛ زیرا باعث شده ویو باغ حتی در طول شب نیز جذاب و شگفت انگیز باشد. ولی باید گفت که بزرگ بودن صرفا نشانه ی بهتر بودن نیست؛ و یک ویلای کوچک با طرح و نقشه ی مناسب، بسیار زیبا و جذاب به نظر می رسد. تراس یا بالکنها نقش مهم در این سبک دارند و قرارگیری گل و گیاهان مختلف در آن اولویت است که برای ایجاد فضای جذاب و بینظیر و منظره چشمنوازه بسیار حائز اهمیت است . برای طراحی مسیر ورودی ویلا می توان از طرح های مارپیچ، سنگ فرش های زیبا، نورپردازی، استفاده از گل و گیاهان تزئینی و نهرها و فواره های آب استفاده کرد.

دکوراسیون داخلی خانه ویلایی

از آن جایی که امروزه با گسترش شهرنشینی و آپارتمان نشینی مواجه هستیم، بسیاری از افراد به دنبال آن هستند تا ساعاتی را در حومه و اطراف شهر بگذرانند و در مکانی دنج و آرام و به دور از دغدغه، به استراحت طراحی داخلی ویلا باغ بپردازند. در انتخاب تختخواب برای این اتاق خواب ها بهتر است به دکوراسیون چوبی آن توجه شود. اگر خانه ویلایی شما بزرگ است می توانید اتاق نشیمن را به چند بخش مختلف تقسیم کنید و برای هر بخش یک دکوراسیون مجزا تعیین کنید. اما اگر میخواهید از دکوراسیون مدرن کمک بگیرید باید بدانید در این نوع طراحی، تنها آرامش و آسایش فرد در محیط مورد بحث قرار میگیرد.

طراحی داخلی خانه ویلایی یک طبقه

طراحی مسیر های پیاده: مسیرهای پیاده باید به گونهای طراحی شوند که دسترسی افراد به تمام نقاط ویلا به راحتی صورت گیرد و همچنین قابلیت عبور و مرور برای افراد با سنین مختلف از کودکان تا سالمندان وجود داشته باشد. به نحوی که از قابلیت نور افشانی بالایی برخوردار باشند تا نور خروجی از آنها تأثیر گذاری بیشتری داشته باشد. نور عامل مهم در تفکیک رنگها و تعریف راهها و معابر در شب ها می باشد. همچنان که طراحی زیبای محوطه بیرونی ویلا می تواند نقش مهمی در زیبایی و کیفیت یک ویلا داشته باشد. در این طراحی از جنگل وارد محوطه خانه شده و با یک حیاط کم ارتفاع و شگفت انگیز روبرو می شویم که ورودی شیشه ای خانه را شکل داده است. پوشاندن استخر و همچنین اطمینان از عدم وجود هر چیز آسیب زننده مخصوصا برای کودکان از مهمترین اقدامات ایمنی است. این اتاق نشیمن با دکوراسیون ساده و یک چیدمان باز هر آنچه را که شخص از فضا می خواهد دارد.

می توانید تنها لوازم ضروری را خریداری نمایید و از خرید لوازم غیر ضرور و تزیینی و بسیار گران خودداری نمایید. در این صورت هزینههای مصرفی شما در زمینه خرید زمین نیز بسیار کاهش مییابد. همچنین در اینگونه از سازه ها باید از طراحی و معماری جدید و مدرن استفاده شود و حتی المقدور سعی شود تا دیوار چینی و تیغه ها به حداقل ممکن کاهش پیدا کند تا نور براحتی و بدون مانع در همه جای سازه تابیده شود. هم ارتفاع سقف از کف بلندتر می شود و هم زیبایی کار را دو چندان کرده و در اینگونه سازه ها اگر از پنجره های بزرگ و قدی که با شیشه های بزرگ پوشیده می شوند استفاده شود هم نور زیادی تری به فضای داخلی تابیده خواهد شد و فضای داخلی بسیار روشن و زیبا می شود. تا بدون هیچ دغدغه ای برای یک زمان طولانی بتوان آن ها را روشن نگاه داشت.

طراحی داخلی ویلا های مدرن

دکوراسیون داخلی ویلا باید با توجه به سبک طراحی پلان و نمای ساختمان انجام شود همچنین تجهیزات و لوازم را مطابق با سبک ویلا انتخاب کنید.نورپردازی عامل مهمی در طراحی ویلاست . یعنی شما در ابتدای طراحی باید سبک مورد نظر خود را انتخاب کنید تا طراحی نقشه ، نمای ویلا ، دکوراسیون و چیدمان داخلی مطابق با همان سبک طراحی شود. در طراحی باید هماهنگی کامل میان طبقات و ساختار سقف وجود داشته باشد و نوع سقف نیز از قبل انتخاب شده باشد تمهیدات لازم برای نوع سقف شیب دار یا ترکیبی در طراحی پلان باید انجام شود. ویلاها در متراژ های بزرگ ساخته می شوند که دیزاین داخلی آن ها تا حدودی نسبتا دشوار می باشد بنابراین بهتر است قبل از هر چیز اطلاعات لازم را در زمینه دیزاین دکوراسیون ویلا بدست آورید.

دکوراسیون داخلی ویلا

در این نوع طراحی هم از المان های سنتی و هم از المانهای مدرن بر اساس خواست و علایق مشتری استفاده می شود. در ادامه ضمن آشنایی با آنچه ویلا از سرگذرانده با با انواع دکوراسیون داخلی خانه ویلایی هم آشنا می شویم. به قاب کشیدن طبیعت بیرون با پنجره های متعدد و کاشت درختان روبه روی آن جهت حفظ حریم خصوصی یکی از بهترین گزینه ها ست که چشم انداری بی نظیر به ویلا خواهد بخشید. طراحی نمای خارجی ویلا باید به گونه ای باشد که علاوه بر جذابیت و زیبایی ظاهری، مشکلی در نورگیری ساختمان، حریم خصوصی و پوشش آن ایجاد نکند.

ولی بطور کلی ساخت ویلاهای کاخ گونه هنوز هم با ترکیب و درآمیختن الگوهای قدیمی با نوآوری های جدید ادامه دارد که امروزه نمونه های مشهود و قابل مشاهده آن را می توان در منطقه لواسانات تهران پیدا کرد. پس از این باید با لحاظ کردن بودجه و سلیقه مشتری، شرایط منطقه ای نیز به خوبی بررسی شده و با در نظر گرفتن آن ها، استانداردهای بعدی برای طراحی ویلا، مورد استفاده قرار بگیرند. طراحی داخلی ویلا چند سبک اصلی دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم. خانه مدرن یا نمای بیرونی بسیار اهمیت دارد.

طراحی دکوراسیون داخلی ویلا