مراحل طراحی مطب دندانپزشکی

یکی از اجزای فضاهای داخلی که قابلیت زیادی برای ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی مطب و کلینیک را دارند، سقف ها هستند. از عوامل نیاز به بازسازی و تعمیر داخل ساختمان با کاربری های مختلف می توان به فرسودگی تأسیسات، تغییر نیاز کاربران، تغییر کاربری ساختمان و همچنین نیاز به داشتن محیطی به روز و مدرن می توان اشاره کرد. همانطور که می دانید فضاهای داخلی پس از گذشت چند سال نیاز بنا به دلایل مختلفی به تعمیر و بازسازی پیدا می کنند. در طی طراحی داخلی و بازسازی این مطب دندانپزشکی طراحان می بایست محدودیت فضایی و موانع موجود در ساختار پیشین آن را رفع می ساخته و یک مطبی ساده، مدرن و استقبال کننده متناسب با نیازها و خواسته های پزشکان ایجاد می کردند. در حرفهی دندانپزشکی تخصصهای مختلفی وجود دارد که مراجعهکنندگانی متفاوت دارند. دکوراسیون کلینیک روانشناسی، تاثیر مستقیمی بر روند درمان دارد. محیط اطراف ما تاثیر مستقیمی بر روحیه و حتی جسمِ ما دارد، بدون اینکه خودمان خبر داشته باشیم.

طراحی دکوراسیون داخلی مطب دکتر

از این رو برای بازسازی و طراحی مطب دندان پزشکی بهتر است که قبل از هر کاری با یک متخصص در زمینه طراحی و دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی مشورت کنید و یا کار را به طور کامل به وی بسپارید. اگر شما هم با سوالات بالا مواجه هستید تا انتهای این بحث با ما همراه باشید تا اطلاعات مناسبی درباره طراحی داخلی مطب های نوساز و همچنین طراحی بازسازی مطب و کلینیک پزشکی و دندانپزشکی دریافت نمایید و با دانش کامل نسبت به پروسه طراحی مطب خود ورود نمایید. در حیطه معماری آنچه بیمار به عنوان ورودی های سمعی، بصری و لمسی از محیط دریافت می کند، می تواند تا حد زیادی حس ناخوشانید درد را کاهش و یا به تعویق اندازد. دنیای پردازش آنلاین: بیماران معمولاًً مدتی را در اتاق انتظار یا روی یونیت دندانپزشکی در مطب سپری میکنند، بنابراین طراحی دکوراسیون مطب دندانپزشکی، محیطی راحت و تمیز میتواند در ارزیابی مراجعهکنندگان درباره خدماتی که در آن مطب دریافت میکنند، مؤثر باشد.

کفپوش کلینیک کودکان باید کمی اصطحکاک داشته باشد تا کودکان بتوانند به راحتی و بدون خطر لیز خوردن، روی آن راه بروند. کودک از دیدن بخش هایی از مطب به هیجان آید. چنین کلینیک هایی باید دکوراسیونی منعطف داشته باشند. کلینیک با فضای تاریک، غم انگیز است و بیماران چنین فضایی را دوست ندارند. بهترین نوری که میتوانید استفاده کنید همان نور طبیعی است که مستقیما وارد فضای مطب می شود. برای بهتر دیده شدن فضای مورد نظرتان می توانید گلدان های بزرگ در کناره های سالن انتظار در نظر بگیرید. البته یادتان باشد که نباید در استفاده از طرح چوب زیاده روی کنید. البته یادتان باشد که صندلی ها نباید سَبُک باشند، چرا که مُراجع خشن می تواند از آن به عنوان ابزار خشونت استفاده کند. این کار باعث می شود فضا دنج و دلنشین به نظر برسد.

ویژگی این فضاها این است که برای مراجعین بود و زمانی از آنها استفاده می شود که قسمتی از پروسه درمانی یا زیباسازی آغاز شده و نیاز است که مراجع کننده مدتی وقفه در مراحلش داشته باشد و به جای اینکه با صورت کرم زده جلوی سایرین بنشیند که ممکن سبب به وجود آمدن حس بدی در وی شود، در قسمت خصوصی تر، برای مرحله بعدی درمانش انتظار می کشد. در ضمن، صندلی یا مبل درمانگر نباید باکیفیت تر و بلندتر از مبل یا صندلی مُراجع باشد، چرا که باعث ایجاد احساس حقارت در مراجع می شود و نمی تواند با درمانگر ارتباط برقرار کند. در ضمن، صندلی و مبل کلینیک مشاوره باید متناسب با مُراجعان باشد؛ مثلاً اگر کودکان و اشخاص مسن به کلنیک مراجعه میکنند، باید مبل و صندلی راحت در اختیار داشته باشند. در دکوراسیون کلینیک روانشناسی، از گل و گیاهان استفاده کنید؛ در ضمن، اگر چشم اندازِ اتاق مشاوره به سوی باغچه ای پر گل باشد، تاثیرِ مثبتی بر روحیۀ مراجع خواهد داشت.

اگر دکتر گل ارکیده را به عنوان سرگرمی پرورش میدهد، نگارهها و نقشهای گلدار را در دفتر او نمایش دهید و مطبش را با گلهای تازه ارکیده چیدمان کنید. طراحان پس از بررسی و مطالعه ی ابعاد مختلف پروژه تصمیم به استفاده فرم منحنی به عنوان راه حل برای رفع مشکلات پیش رو گرفتند. تیم اجرایی موفق این شرکت از ابتدای پروژه طراحی کلینیک روانشناسی تا انتها همراه شما خواهند بود تا بهترین نتیجهی ممکن را به شما ارائه دهند. پروژه برجسته: تجربه حضور در دندان پزشکی برای بسیاری از ما دردناک بوده است. همان طور که در مطالب بالا ذکر کردیم، یک طراحی منحصر به فرد، برای اطفال می تواند، تاثیر چشمگیری در نگاه مراجعهکنندگان شما داشته باشد.

به عنوان مثال رنگ قرمز تند معمولاً احساس خطر و فضاهای بسیار پرانرژی را تداعی می کنند. رنگ: روانشناسان، رنگ های ملایم و روشن را برای اتاق مشاوره مناسب می دانند. از این رو، خاکستری به عنوان زمینه برای رنگ های روشن تر مناسب است. طراحی داخلی مناسب در مطب دندانپزشکی اهمیت بسیار زیادی دارد. نحوۀ چیدمان اتاق مشاوره و رنگ های به کار رفته در آن، بر تمایلِ مُراجع برای بیان مشکلات و درونیاتش و میزان صمیمیت او با درمانگر تاثیرگذار است. نتیجه تلاش ها برای طراحی چیدمان باید منجر به مطبی با چه مشخصاتی گردد؟

طراح داخلی مطب دندانپزشکی

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت هر یک از بهترین و بی نظیرترین مبلمان کلینیک روانشناسی با همکاران ما در وب سایت اینترنتی اریا چیله تماس حاصل فرمایید. بنابراین این پروژه تبدیل و تغییر کاربری یک واحد آپارتمان مسکونی می باشد که در طبقه همکف یک ساختمان قرار گرفته بود و صاحبان جدید آن که دندانپزشک بودند، از معماران خواستند تا محیطی مدرن و به طور همزمان متناسب با عملکرد جدیدش که یک مطب دندانپزشکی بود، دوباره طراحی کنند. با این کار علاوه بر ایجاد حواس پرتی برای آنها هنگام انجام کار شما به کودک احساس دعوت کنندگی را منتقل کرده و اشتیاق زیادی در او برای حضور مجدد در اتاق معاینه ایجاد می نمایید. روشنایی در مطب دندانپزشکی به دندانپزشکان و تکنسین ها کمک می کند تا وظایفشان را به نحو احسنت انجام دهند. طراحی مطب پزشکی بایستی به گونه ای خلاقانه انجام شود که مخاطب احساس یک فضای تکراری در محیط های پزشکی که یاد آور فضای بیمارستان است را نداشته باشد .بیمار پس از مراجعه به کلینیک پزشکی با طراحی متفاوت روبرو خواهد شد.

از آنجایی که اغلب پزشکان در ساعات بعد از ظهر و شب در مطب خود مشغول به کار هستند در نتیجه نورپردازی و استفاده از روشناییهای مناسب برای قسمت های مختلف مطب ضروری است. چراکه این مراکز، ارتباط مستقیم با سلامت و بهبود بیماران دارند و رعایت اصول روانشناسی رنگ ها و سبک ها برای ایجاد فضایی مناسب و آرامش بخش، بسیار حائز اهمیت است و بر روند بهبود بیماران تاثیر بسزایی دارد. سبک نئوکلاسیک را می توان سبکی دانست که تلفیقی از سبک مدرن و سبک دکوراسیون کلاسیک می باشد . معمولا این تاسیسات ابتدا جایگذاری شده و از کف عبور داده می شوند و سپس یونیت دندانپزشکی به ان متصل میگردد. شاید در ابتدا عملی کردن این نکات ساده به نظر برسد اما برای مثال بهره گرفتن حداکثری از نور طبیعی روز در برخی موارد مستلزم ایجاد تغییرات مفصل در محیط است.

طراحی داخلی مطب دندانپزشکی

همان طور که می دانید، در یک مطب زنان و زایمان داشتن یک فضای آرامش بخش و بدون استرس باید از اولویت های طراحی باشد به همین دلیل بیشتر از رنگ های خنثی (طوسی) در کنار رنگ سبز استفاده شده که نشان دهنده یک فضای درمانی نیز باشد. بدین گونه منحنی وارد فضا شده و ساختار جدید را شکل می دهد. بنابراین طراحی یک میز منشی زیبا و جذاب می تواند راهی برای فرار از کسل بودن فضا باشد. بنابراین اگر شما نیز قصد راه اندازی مطب را دارید، میتوانید طراحی داخلی و دکوراسیون آن را به ما بسپارید. به دلیل این که رنگ سبز حس تازگی و طراوت، تعادل و آرامش را به افراد بدهد. همچنین استفاده از گیاهان طبیعی طراوت و تازگی را به کلینیک شما میآورد و در القاي حس آرامش مؤثرند. اگر قرار است در بخشی از مطب کارهای دندانپزشکی اطفال صورت گیرد و یونیت خاصی برای کودکان در نظر گرفته شده است، تلاش کنید این بخش از بخشهای دیگر مطب که مخصوص کارهایی مانند کشیدن و جراحی دندان برای بزرگسالان است، جدا باشد تا دیدن مناظر ترس و اضطراب یا احیاناً صدای وسایل و بیماران، موجب ترس و نگرانی کودک نشود.

در کنار نور طبیعی و متناسب با نیاز فضای کلینیک می توانید از نورپردازی مصنوعی نیز بهره بگیرید و فضایی جذاب و منحصر به فرد ایجاد نمایید. در نتیجه کودکان و بیماران کم سن و سال نه تنها از آمدن به مطب شما ترسی ندارند بلکه مشتاقانه از حضور در یک فضای شاد و سرگرم کننده با عنوان مطب دندانپزشکی لذت می برند. نورپردازی در طراحی داخلی و میزان روشنایی در مطب دندانپزشکی از مسائلی است که جنبه ی عملکردی آن به مراتب مهم تر از جنبه ی تزئینی آن می باشد. باشند. حتما سعی کنید فضای سرویس بهداشتی را از سادگی خارج کنید و از تزییناتی در آن استفاده کنید. در ضمن با طرحهای زیبا میتوان فضای بهتری را برای مراجعین ایجاد کند.

قیمت طراحی داخلی مطب

تأثیر رنگ در دکوراسیون داخلی بسیار حائز اهمیت می باشد. این دو دفتر مجزا توسط شیشه های سفید نشده از یکدیگر جدا شده اند که محدودیت های دید بین آنها را به منظور هماهنگی با استانداردهای استقلال کار مشخص می کند. طراحی دکوراسیون کلینیک روانشناسی، یک روش مشخص و ثابت ندارد، بلکه روانشناسان باید تایید کنند که آیا خودشان و مراجعان آن ها احساس خوبی از حضور در آن دکوراسیون خواهند داشت یا خیر. طراحی و اجرای این پروژه با سطح زیر بنای 77 متر مربع از فروردین ماه 1390 آغاز و در اواسط شهریور ماه 1390 خاتمه یافت. دفتر معماری زتا به فعالیت خود ادامه نمی دهد و هر دو معمار این پروژه هم اکنون دفاتر مستقل خود را مدیریت می نمایند. طراحی نورپردازی و انتخاب رنگ های مناسب یکی دیگر از نکاتی است که در طراحی یک دکوراسیون موفق برای مطب دندانپزشکی می تواند تاثیرگذار باشد.

محیط هایی که نامرتب هستند و یا هماهنگی و تناسب را در چیدمان کلینیک روانشناسی خود رعایت نمیکنند باعث تشویش در بیماران شده و در نتیجه روند درمان به تعویق میافتد. همیشه گل و گیاه در فضاهای مختلف احساس شادابی و طراوت را در وجود ما زنده میکند. میتوانید در بخشهای مختلف از گل و گیاه استفاده کنید .اگر استفاده از گل طبیعی هم ممکن نبود از تصاویر پوسترها استفاده کنید و فضا را سر سبز نشان دهید. معجره گل و گیاه را در هیچ فضایی فراموش نکنید.

طراحی داخلی مطب دکتر

به گونه ای که تمامی استرس ها و نگرانی ها را از آنها دور معماری داخلی مطب دندانپزشکی نماید. در طراحی داخلی این اصل که صفحات با رنگ هاي گرم به سمت ناظر نزدیکتر و با رنگ هاي سرد از ناظر دور می­شوند، نمی­توانند همواره درست باشند. اما شما میتوانید بخشی از این نگرانیها را در فضای مطب خود از آنها دور کنید. مهندس رضا مفاخر و رضا نجفیان دو معمار جوان شناخته شده در ایران، نمونه ای موفق را در چنین فضایی ارائه داده اند.

طراحی داخلی مطب زنان زایمان

برای ایجاد اشتیاق در کودک در پایان کار چه روشی پیشنهاد می کنید؟ در همین راستا مطالبی در رابطه با اصول طراحی مطب دندانپزشکی در اختیارتان قرار دادیم. اگر قصد دارید یک طراحی منحصر به فرد برای مطب دندانپزشکی داشته باشید، لازم است، بدانید که هرگز نباید از استفاده گل و گیاه در مطب را فراموش کنید. منحنی موجود در سالن پذیرش دوباره ظاهر می شود. برای کودکان، نه تنها مطب دندانپزشکی بلکه جهان مجموعه ای از فرم، شکل و رنگ ها می باشد.

طراحی داخلی مطب

متریال سنگ، تمام ویژگی های لازم و کافی برای دکور کلینیک زیبایی را در خودش دارد. درد، مقوله پیچیده ای است که شدت و ضعف آن ارتباط مستقیم با حواس پنجگانه انسان دارد. اما مطالعات نشان می دهد با برخی مشکلات و مسائل رفتاری کودکان ارتباط مستقیم دارد. به همین ترتیب، طراحی دکوراسیون کلینیک های روانشناسی و اتاق های مشاوره نیز بر تجربۀ درمانی بیمار و همچنین روحیۀ درمانگر تاثیر می گذارند. در سالهای اخیر سعی طراحان داخلی و معماران بر این بوده است که در طراحی مطب دندانپزشکی با استفاده از رنگهای روشن و جذاب و همچنین بهره گیری از نورپردازی مناسب و به خصوص نور طبیعی محیطی دلپذیر و آرامش بخش خلق نمایند.