فرق تبلیغات کلیکی گوگل و سئو سایت چیست؟

آیا این صفحه نیاز کاربر را رفع میکند؟ گوگل با توجه به امتیاز کیفیت و نیز مبلغ پیشنهادی شما برای تبلیغات، رتبه تبلیغ شما را مشخص میکند. برای برنده شدن در سیستم مزایده ای گوگل ادز و دیدن تبلیغ خود در گوگل برای کلمات کلیدی مربوط، باید امتیاز کیفی و مبلغ پیشنهاد خود را بهینه کنید. همچنین برای بهدست آوردن موفقیتهای بیشتر سایت خود نیز به فکر استفاده از فرایند سئو باشید. نمره کیفیت نیز یکی از دو عامل تعیینکننده AdRank است (عامل دیگر مقدار مبلغ پیشنهادی است). در این قسمت نیز راهنمایی کامل برای انجام کارها وجود دارد. در این صورت میتوانید گوگل ادز خود را تنظیم، مدیریت و بهینه کنید.

زمانی که گوگل آنالیتیکس و گوگل ادز را با یکدیگر پیوند میدهید، میتوانید مستقیماً در حساب آنالیتیکس خود به مجموعه جدیدی از گزارشهای مربوط به کمپینهای گوگل ادز دست یابید. زمانی که محتوای متن آگهی را در ساعات غیراداری، از «برقراری تماس» به «با شما تماس حاصل خواهد شد» تغییر میدهید، یعنی به فکر مشتریان احتمالی هستید. ساعت زمانی که میخواهیم اطلاعات حساب کاربری بر اساس آن باشد را انتخاب میکنیم. در ابتدای تنظیم گوگل ادز، یک منطقه جغرافیایی انتخاب میکنید تا تبلیغتان در آن منطقه نشان داده شود. ما از گوگل ترندز استفاده کردیم تا مشخص کنیم چگونه این ابزار مفید میتواند به شما برای جمع آوری لیست کلمه کلیدی مورد نظر کمک کند. با کمک این روش تبلیغاتی میتوانید مشتریان بالقوه زیادی را جذب سایت خود کرده و فروشتان را به شدت افزایش دهید.

ممکن است بپرسید که اصلا این ابزار تاثیر کافی را دارد و میتواند پاسخ مناسبی به هزینههای صرف شده بدهد؟ این ابزار مبلغ صرف شده شما را به بهترین نحو مورد استفاده قرار میدهد و بالاترین بازده را در پی خواهد داشت. به بیان ساده CVR بالا به این معنی است که صفحه فرود شما یک تجربه کاربری یکپارچهای ارائه میدهد که با وعده داده شده در تبلیغ مطابقت دارد. برخی از افراد تبلیغات در گوگل ادز را تجربه میکنند، ولی آن را ناموفق میدانند. تجربه کاربر پس از کلیک کردن روی تبلیغ شما بسیار مهم است و نباید تلاشتان را با یک اشتباه از بین ببرید.

نحوه کار با گوگل ادز

اگر شما هم فروشنده هستید و میترسید برای تبلیغات کسبوکار خود از گوگل ادز استفاده کنید، باید برای موفقیت در این حوزه از روشهای درستی استفاده نمایید. پس از کلمات کلیدی مناسب در صفحه فرود استفاده کنید، آن را برای رسیدن به نرخ تبدیل مناسب بهینه کنید و در نهایت مخاطب را به هدف مطلوبش برسانید. نرخ تبدیل معیاری از ارسال فرم به نسبت کل بازدیدهای صفحه فرود شماست. امروزه با توجه به تبدیل محیط رقابتی به محیط فرا رقابتی، نقش تبلیغات بیش از قبل پر رنگ شده و میزان اثرگذاری آن اهمیت زیادی پیدا کرده است. دنیایی که در آن خبری از مغازهها و فروشگاههای قدیمی نیست و میتوانیم با یک جستجوی ساده اینترنتی هر آنچه میخواهیم را داشته باشیم. آموزش سئو و یادگیری آن نیاز به زمان، مطالعه و تمرین دارد که وبسایت پلاتیوم مرجع آموزش سئو در ایران است. گوگل ادز پلتفرم تبلیغات جهت نمایش در سرویس های گوگل و همچنین سایت های همکار آن است.

نکته دیگری که در مورد هزینه گوگل ادوردز وجود دارد، این است که همیشه تبلیغات ادوردز برای شما به صرفه خواهد بود. سه نوع کمپین پولی در Google Ads وجود دارد که باید یکی از آنها را انتخاب کنید. به همین دلیل رقابت زیادی بین کسب و کارهای مختلف به وجود میآید و کسی در این بازی برنده است که بتواند از بهترین امکانات و فرصتها استفاده کند. گوگل ادز به شما این امکان را میدهد که تبلیغات به موقع (از طریق تلفن همراه و دسک تاپ) را ایجاد کنید و در بین مخاطبانتان به اشتراک بگذارید. سپس لینکی دریافت کرده که آن را می تواند در سایت یا شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارد.

اگر نمیخواهید وبسایت ایجاد کنید، می توانید با Google My Business یک صفحه محلی ایجاد کنید و با کمپینهای هوشمند در Google Ads تبلیغ کنید. یکی دیگر از مزایا ریمارکتینگ گوگل این است که شما می توانید از طریق کامپیوتر یا اپ به لیست ریمارکتینگ خود دسترسی پیدا کرده و تبلیغات خود را به آنها نمایش دهید. هرچه این مقدار بالاتر باشد، رتبه شما بهتر خواهد بود و چشم افراد بیشتری به تبلیغ شما میافتد. در صورتی که نمره کیفیت شما پایین باشد، کاربران کمتری تبلیغات شما را میبینند و شانس کمتری برای تبدیل خواهید داشت.

CPE یا هزینه به ازای تعامل (cost-per-engagement)، مبلغی است که هنگام اقدام یک شخص با تبلیغات شما پرداخته میشود. البته PPC مخصوص Google Ads نیست اما متداولترین کمپین پولی محسوب میشود. حتما قبل از راه اندازی اولین کمپین تبلیغاتی گوگل از جزئیات PPC مطلع شوید. برخی از این موارد مختص Google Ads و برخی دیگر به PPC مربوط هستند. به این صورت میتوانید مخاطبتان را جذب کنید و بازدید و فروش بیشتری داشته باشید. اتعطاف پذیر بر اساس میزان بودجه: یکی از مزایای روش پرداخت بر اساس کلیک این است که میتوانید به اندازه وسع بودجه خود هزینه کنید و تعرفه گوگل ادوردز مناسب خود را انتخاب کنید. این عمل بر طبق یک سری قوانین تعیینشده و استاندارد در گوگل و همچنین قوانین کلمه کلیدی انجام میشود. هدف شما در زمان تعریف یک کمپین گوگل ادز کاهش CPC است؛ ولی اگر کمپینها هدفمند انجام نشده باشند، هزینه زیادی صرف کلیک میشود که هرگز تبدیل ثبت نام در گوگل ادز به لید نمیشوند.

سایت گوگل ادز

تبلیغات نمایشی (Display ads)، معمولاً مبتنی بر تصویر هستند و در صفحات وب Google Display Network نشان داده میشوند. ریمارکتینگ مبتنی بر لیست مشتریان (Customer List Re marketing): به شما اجازه می دهد تا لیستی از اطلاعات مشتریان خود را در گوگل آپلود کنید و هرگاه مشتریان با این داده ها وارد حساب کاربری گوگل خود شدند، می توانید تبلیغ محصولات مختلف خود را به آنها نشان دهید. برای دستیابی بهتر به مشتریان بالقوه خود، همچنین می توانید کمپین های خود را به زبان هایی که آنها صحبت می کنند هدف قرار دهید. همچنین دو گزینه برای انتخاب زبان و کشور و یک گزینه برای نمایش یا عدم نمایش اسامیبرندها وجود دارد. اما اگر خدمات یا محصولی جهانی ارائه میدهید، هیچ محدودیتی برای شما وجود نخواهد داشت.

ثبت نام در گوگل ادز

پس از فعال کردن بازاریابی مجدد در Google Analytics، یک کوکی پیش فرضی خواهید داشت که میتواند هر کسی که برای بازدید از وبسایت شما اقدام کند آن را ذخیره کند و آن را جذب کنید. تبلیغات آنلاین شما به این سایت لینک داده میشود و شما میتوانید از آن به عنوان فرصتی برای آگاهی بیشتر مشتریان از تجارت خود استفاده کنید. این کار به کمک افزونه PRICE انجام شده و باعث بالارفتن نرخ کلیک میشود. یکی از مزایای گوگل ادوردز اکسپرس این است که میتوان تبلیغات را متناسب با بودجه خود تنظیم کرد و این موضوع ربطی به حجم کسب و کار و تجربه کوتاه یا طولانی بیزنسی شما ندارد. کلمات کلیدی پر کلیک را پیدا کنید و آنها را متناسب با تبلیغات و مخاطبان هدف خود تنظیم کنید. در صورتی که فروشگاه الکترونیکی دارید، موقعیتتان را در محلهای دارای سرویس حمل و نقل تنظیم کنید. روش پرداخت هزینهها در Google Ads به صورت پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) است و تبلیغکنندگان، بازاریابان دیجیتال و صاحبان کسبوکار باید به ازای کلیک یا هر برداشت (CPM) در یک آگهی، هزینهای را پرداخت کنند.

درامد از گوگل ادز در این بخش ما یکی از راحت ترین و البته موثرترین راهکار های ثبت تبلیغات در گوگل را به شکل مرحله به مرحله توضیح می دهیم. ” ، ” نحوه ثبت سفارش خدمات گوگل ادوردز ” و … برای مثال زمانی که کاربر یک کلمه کلیدی را جستجو کند که توسط دو سفارش دهنده ثبت شده باشد. بعد از آن شما می توانید کلمه کلیدی که مد نظر دارید و می خواهید با استفاده از آن گوگل شما را به کاربران پیشنهاد دهد را وارد می کنید.

تبلیغات گوگل ادز چیست گزینهٔ دوم؛ هزینه بهازای هر هزار نمایش قابل مشاهده (CPM) که در آن بر اساس تعداد بازدیدها در آگهی خود پرداخت میکنید. هرچه تعداد بازدیدها بیشتر باشد، دسترسی به سایت نیز بیشتر میشود و بنابراین تبلیغات نیز به مخاطبان گستردهتری نمایش داده میشود. تبلیغات جستجو (Search ads)، تبلیغاتی متنی است که در بین نتایج جستجوی گوگل نمایش داده میشود. بنابراین در لحظهای که مشتریان ایدهآل شما از طریق جستجوی گوگل یا گوگل مپ به دنبال محصولات و خدماتی همانند کسب و کار شما هستند، کسب و کار شما در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) نشان داده میشود. نمره کیفیت شما کیفیت آگهی شما را با محاسبه نرخ کلیک (CTR)، مرتبط بودن کلمات کلیدی، کیفیت صفحه فرود و عملکرد گذشته شما در SERP اندازهگیری میکند. نمره کیفیت شما نشان میدهد که تعیین رتبهبندی تبلیغات توسط گوگل چطور بوده است. این اطلاح زمانی استفاده میشود که تبلیغ شما به هزار نفر نشان داده شود.

سایت اصلی گوگل ادز

بخش مهم درآمد، ترافیک است. در این مرحله یک نام برای کمپین در بخش Campaign name وارد کنید و چون هدف کمپین تبلیغات در موتور جستجوگر گوگل است در بخش Network تیک گزینه Display را بردارید. این مبلغ طبق میزان رقابت در هر کلمه ای که می خواهید برایش تبلیغ کنید، محاسبه می شود. هزاران شرکت از گوگل ادز ( Google Ads ) برای ارتقاء مشاغل خود استفاده می کنند، به این معنی که حتی اگر شما یک اصطلاح جستجو را از نظر ارگانیک رتبه بندی کنید، نتایج شما در زیر صفحه رقیبان شما به پایین فشار می یابد.

هزینه تبلیغات در گوگل ادز

چیزی شبیه تبلیغات همسان که در ایران هم خیلی رواج پیدا کرده است. در این صورت، بودجه روزانه شما محدود میشود. CPC یا هزینه هر کلیک (cost-per-click)، مبلغی است که برای هر کلیک روی تبلیغ پرداخته میشود. نحوه کار پلتفرم تبلیغ گوگل به این صورت است که آگهی شما را در معرض دید مشتریان احتمالی که به محصول یا خدمات شما علاقهمند هستند، قرار میدهد. روی این گزینه کلیک کنید تا وارد مرحله بعدی شوید. شما باید عبارات کلیدی را به نحوی انتخاب کنید تا نزدیکترین ارتباط با کوئریها و کلمات کلیدی را داشته باشد. کلمات کلیدی باید تا حد ممکن با هدف جستجوگر مطابقت داشته باشد؛ زیرا گوگل براساس کلمات کلیدی انتخابی، آگهی شما را با سوالات و کوئریها منطبق میکند. البته وقتی که رقبای شما از این ابزار استفاده میکنند، بهتر است که شما هم از آن بهره ببرید تا هر چه سریعتر پیشرفت کنید. این موضوع در آینده نزدیک قابل لمستر میشود و جهان حقیقتا به دهکدهای کوچک تبدیل خواهد شد.

CPM یا هزینه هر میل (cost-per-mille)، مبلغی است که شما برای هزار نمایش آگهی پرداخت میکنید. CPM به معنی هزینه برای هزار نمایش می باشد. تبلیغات ویدیویی (Video ads) بین ۶ – ۱۵ ثانیه است و در یوتیوب نمایش داده میشود. با انتخاب حالت نمایش Phrase Match فقط زمانی تبلیغ شما به کاربران نمایش داده میشود که عیناً کلمه کلیدی انتخاب در جستجوی کاربران آمده و در ابتدا و یا انتهای کلمه نیز مجاز به استفاده از کلمات دیگر هستند ولی در بین کلمه کلیدی انتخاب این امکان وجود نداشته و تبلیغ نمایش داده نخواهد شد.

2. پرداخت به ازای تعداد بازدید(CPM): به عنوان مثال در کمپین تبلیغاتی خود مشخص می کنید که به ازای هر 1000 بازدید 1 میلیون تومان از حساب شما کم شود. CTR همان تعداد کلیکهایی است که متناسب با تعداد بازدید، روی آگهی خود دریافت میکنید. اگر شما یک آژانس مسافرتی داشته باشید، چه اشکالی دارد که این 8000 نفر، سایت شما را هم در میان نتایج جستجو ببیند و تعداد زیادی از آنها وارد سایت شما شوند؟ به هر حال باید این موارد را برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی موثر بدانید. در این بخش اصطلاحاتی به شما معرفی میکنیم که باید آنها را بدانید.