شیائومی دنیای لپتاپ، برند لنوو است

رفتهرفته با رشد علم و توانایی شرکتها در تولید پردازندهها، کارتهای گرافیک و غیره در سایزهای کوچک و قابلاستفاده در لپتاپها، شاهد رشد روزافزون قدرت و کارایی لپتاپها بودیم و فاصلهٔ این تکنولوژیها با سیستمهای دسکتاپ کمتر و بهترین لپ تاپ گیمینگ تا ۳۰ میلیون کمتر شد. درگذشته و ابتدای مسیر رشد لپتاپها، این فناوریهای کاربردی بسیار محدود و ضعیف بودند و فاصلهٔ زیادی با سیستمهای خانگی یا بهاصطلاح دسکتاپها داشتند. با وجود پیشرفت عجیبی که طی این سال ها در صنایع وابسته به تکنولوژی اتفاق افتاده از وقتی که اولین سیپییو به بازار عرضه شد، بروزرسانی های زیادی در آنها ایجاد شده است. بله این مدل بهترین انتخاب برای شما است. برای انتخاب رم باید گفت 8 گیگ رم برای یک کاربر معمولی کافی است اما باید این جمله را گفت که هرچه رم بیشتر باشد بهتر است. تنها چیزی که نیاز دارید پردازشگر گرافیکی نسبتاً قوی است تا یک نمایشگر 1080p بصری خیلی خوب برایتان ساخته و به یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ تبدیل شود!

بهترین لپ تاپ گیمینگ تا ۳۰ میلیون

اما مشکلی که بعضی از گیمرها با اون برخورد داشتن، گرم شدن بدنه در نقاط خاصی از شاسی بوده. پردازنده Core i7 10870H، رم ۱۶GB، حافظه ۱TB PCIe با سرعت بالا و البته گرافیک GTX1650 Max-Q در یک لپ تاپ بدنه فلزی با وزن ۲ کیلوگرم و ضخامت ۱۸ میلیمتر، حکایت از قدرت یک لپ تاپ جذاب و پرچمدار دارد. این سیستمعامل که شاید برای خیلی از افراد نامآشنا نیست و کروم را فقط مرورگر میدانند سیستمعامل جدیدی باشد اما کروم یک سیستمعامل هم دارد که برای کسانی مناسب است که کارهای خود را در مرورگر وب انجام میدهند. با اینکه تماشای فیلم و ویدیو در این لپتاپ به خاطر نسبت تصویر مقداری عجیب است و دو نوار مشکی بزرگ را ما در دو طرف شاهد هستیم، اما این نسبت تصویر برای کسانی که کارشان نوشتن یا امورات اداری و ابزارها و برنامههای گوناگون است، بسیار کاربرد دارد.

بهترین لپ تاپ تا ۲۵ میلیون

از ویژگیهای شاخص این لپتاپ میتوان به نمایشگر عالی آن و وزن کم آن اشاره کرد که باعث میشود جابجایی آن راحت شود. درواقع از ابتدا قرار بود که این بخش از ساختار نسل بعدی پردازندههای اینتل با فناوری ساخت ۵ نانومتری طراحی شوند و این شایعه کاملا بیاساس بوده است.اینتل در توضیحات خود به چند نکتهی کلیدی درباره سری Meteor Lake اشاره داشته که بیشتر روی فناوری پکیج این تراشهها تمرکز دارد. البته فناوری­های نوظهور دیگری برای ساخت نمایشگر لپ­تاپ­ها هم وجود دارد که از آن جمله می­توان به نمایشگرهای OLED اشاره کرد. در بازار پرتنوع چه از لحاظ قیمتی و چه از لحاظ کانفیگ و غیره، انتخاب لپتاپ مناسب که همهٔ نیازهای ما را برطرف کند، کار سادهای نیست و تحقیق و بررسی و شناخت مشخصات و کاراییهای متفاوت لپتاپها را میطلبد. شرکتهای سازنده سیپییو در دنباله این نامگذاری یکسری حروف و اعداد قرار میدهند که نشاندهنده مشخصات دیگری از این پردازنده است مثلاً قابلیتهای تراشه یا زمان عرضه که این اصطلاحات خیلی تخصصی هستند که در این متن نمیگنجد.

در پاسخ به این سوال که ایا لپ تاپ برای بازی مناسب است یا نه باید بگوییم به طور کلی کامپیوترها قدرت بیشتری به نسبت لپ تاپها دارند و طبیعتا به همین دلیل نیز برای بازی کردن شاید بتوانیم آنها را گزینه بهتری به نسبت لپ تاپ بدانیم. در حالت کلی قیمت یک لپ تاپ به نسبت کامپیوتر رومیزی همرده گرانتر است و این یعنی شما با خرید سیستم کامپیوتر رومیزی میتوانید هزینه کمتری صرف کنید. اگر یک لپ تاپ همه فن حریف از ایسوس میخواهید که خیلی هم وزن و ضخامت زیادی نداشته باشد به خرید این مدل بسیار جدی فکر کنید. اولین لپتاپ گیمینگ که در نوشتار لیست قیمت بهترین لپ تاپ های گیمینگ امروز 2 آذر 1400 معرفی شده، لپتاپ ایسر Predator Helios 300 است. لپ تاپ بهتر است یا کامپیوتر برای بازی؟ اگر درگذشته تنها مساحت صفحه نمایشگر لپ­تاپ­ها یا به طور عامیانه اینچ صفحه لپ­تاپ اهمیت داشت، اما امروزه فناوری ساخت صفحات نمایشگر هم اهمیت بسیاری پیدا کرده­اند.

بهترین لپ تاپ تا ۴۰ میلیون

پس اگر یک گیمر حرفهای هستید و میخواهید به بالاترین فریم ریت ممکن دست پیدا کنید حتما به سراغ کامپیوتر بروید و یک کامپیوتر گیمینگ بسیار قوی برای خود تهیه کنید اما اگر میخواهید سیستمی داشته باشید که هم بتواند بازیها را در گرافیک بالا اجرا کند و هم به شما امکان دهد تا آن را به دنبال خود داشته باشید و حتی در سفر نیز بازی کنید به سراغ لپ تاپ و به خصوص لپ تاپ گیمینگ بروید. همچنین این مقدار از رم برای کسانی که به صورت حرفهای کارهای گرافیکی انجام میدهند و مدام رندر میگیرند نیز مناسب است. این مک بوک با بدنه تمام آلومینیومی با ظرافت ساخته شده با کیبورد جادویی جدید است.

بهترین لپ تاپ گیمینگ

در آخر راهنمای خرید لپتاپ دست دوم و استوک، چند نرمافزار تست سختافزارهای لپتاپ را به شما معرفی میکنیم که بهراحتی بتوانید سالم بودن تمام قطعات را بررسی کنید. پس با بررسی همه مشخصات زیر راهنمای کامل بهترین مارک لپ تاپ برای شخص شما به دست میآید. در مورد ظرفیت ذخیره هارددیسکها، باید گفت که از 256 گیگابایت حافظه تولید میگردند و با ورود فناوری­های جدید مثل Nvme تا 4 ترابایت هم تولید شدهاند که انتخاب ظرفیت کامل به شما بستگی دارد و میزان فضایی که برای فایلها و دادههای خود لازم دارید. دلیل این که لنوو V15-IE را یکی از بهترین لپ تاپ برای دانشجویان میدانیم این است که پردازنده مرکزی و گرافیکی مناسبی برای آن در نظر گرفته شده و شما هم از ۱ ترابایت حافظه HDD و هم از ۱۲۸ گیگابایت SSD بهره مند میشوید.

اگر میتوانید مقداری بودجهی خود را نسبت به لپ تاپ قبلی افزایش دهید پس این مدل میتواند یکی از بهترین لپ تاپ های ارزان قیمت برای دانشجویان باشد. دانستن میزان سرمایه این کمک را به شما میکند که محدودهٔ انتخاب شما را مشخصتر میکند و با خارج کردن طیف وسیعی از برندها و مشخصات از دید شما، شمارا از سردرگمی بیش از حد نجات خواهد داد. برخی سیستمعاملها از یکسری نرمافزارها پشتیبانی نمیکنند و شناخت این نکته نیز این کمک را به شما میکند که بدانید حال باید دنبال چه سختافزاری برای سیستمعامل موردنظر خود باشید.

بهترین لپ تاپ گیمینگ ۲۰۲۲

با این حال لپتاپ لژیون ۵ لنوو چیزی حدود ۲.۴ کیلوگرم وزن دارد که نسبت به ابعاد و قدرت درونی آن، منطقی و حسابشده است. اگر قدرت سخت افزاری بسیار زیادی برای ویرایش ویدئوهای بسیار سنگین و اجرای بازیها در نهایت فریم ریت میخواهید و زیاد از خانه خارج نمیشوید و همچنین خودتان میتوانید قطعات لازم برای سرهم کردن کیس را خریداری کرده و در کنار هم قرار دهید به سراغ کامپیوتر بروید. البته که این گفته تا حد زیادی به این بستگی دارد که مثلا چه مانیتور یا کیبوردی برای سیستم رومیزی خود خریداری کنید و اگر قرار باشد به سراغ محصولات گران قیمت بروید شاید قیمت سیستم شما در نهایت بیشتر از لپ تاپ شود. زیرمجموعه یکی از این دو نوع قرار می­گیرند. کدام یک از ویژگی­ها برای انتخاب لپ­تاپ در درجه اول اهمیت قرار می­گیرند؟ بهطورکلی نمایشگر لپتاپها در سه دسته کلی TN ، LCD و LED جای می­گیرند.

لپ تاپ گیمینگ

لطفا به بقیه مقالات تخصصی ما در مورد انواع لپ تاپ گیم و بازی یک سر بزنید. اگر لپتاپی در حدود 500 دلار یا کمتر میخواهید، انتخابهای برتر ما را در اینجا و همچنین توصیههای خرید خاصتری را برای آن محدوده قیمت بررسی کنید. این لپ تاپ برخلاف لپ تاپ هایی که تا به اینجا معرفی کردیم، یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ سال 2020 می باشد که دارای شارژدهی خوب و مناسبی می باشد. ایسوس یکی از تولید کنندگان موفق لپ تاپهای گیمینگ است و در سال 2021 هم لپ تاپهای قدرتمند و متنوعی را به بازار عرضه کرد که یکی از آنها لپ تاپ TUF A15 (لپ تاپ گیمینگ asus tuf gaming fx505dv) است.

ایسوس در لپ تاپهای خود نوآوری چشمگیری را بههمراه داشته است و توانست که لپ تاپهایی با دو صفحه نمایش را نیز روانه بازار کند. صفحه نمایش IdeaPad Gaming 3 15IMH05 از نوع IPS است که میتواند تصاویر را با رزولوشن FHD و نرخ بروزرسانی 60 هرتزی نمایش دهد. این نرخ فریمها هم به لطف عملکرد بینظیر DLSS در این لپتاپ است. لپ تاپی عالی از ایسوس میخواهید که در همهی بخشها عملکردی بسیار خوب داشته باشد و همچنین به صورت پیش فرض هم از ویندوز ۱۰ برخوردار باشد؟ مثلاً نرمافزارهای پرکاربرد MS Office، Access یا Outlook مختص ویندوز هستند که اگر نیازتان با این نرمافزارها برطرف میشود شما باید سیستمعامل خود را ویندوز انتخاب کنید. خرید یک لپ تاپ گیمینگ ارزان و مناسب سختترین و بزرگترین تصمیمی است که یک گیمر میتواند در زمینهی بازی با آن روبرو شود.

بهترین لپتاپ های گیمینگ

برای تهیه لپ تاپ اولین قدم دانستن این نکته است که چه مقدار سرمایه وجود دارد. هارد دیسک قطعهای است که شما اطلاعات خود را در آن ذخیره میکنید و البته سیستمعامل خود را در آن ذخیره میکنید. اشتباه رایج هنگام خرید لپ تاپ عدم توجه به نکاتی در مورد لپ تاپ است که میتواند شمارا در خرید با دردسر مواجه کند. این لپ تاپ دارای پردازنده Ryzen 5 نسل یازدهم است و ۴ گیگابایت کارت گرافیک مجزا از نوع ۳۰۵۰ نیز دارد که برای انجام کار شما کاملا مناسب است. اکثر کارتهای گرافیک در لپتاپها بهصورت onboard یا متصل به مادربورد هستند و اگر نیاز به بازی و کارهای گرافیکی سنگین ندارید کافی است و نیازتان را برطرف میکند اما اگر بهاصطلاح گیمر هستید یا از بازیهای نسبتاً سنگین استفاده میکنید باید لپتاپی را تهیه کنید که از کارت گرافیک مجزا بهره ببرد. استفاده از لپ تاپ هایی که کارت گرافیک مجزا ندارند و پردازنده گرافیکی با CPU یکپارچه است باعث می شود فقط بازی های قدیمی با تنظیمات گرافیکی خیلی پایین را بتوانید اجرا کنید.

این یعنی به محض این که برق قطع شود شما دیگر قادر نخواهید بود از کامپیوتر رومیزی خود استفاده کنید و حتی ممکن است اطلاعات ذخیره نشده شما نیز از بین برود. دلیل قیمت بیشتر لپ تاپ این است که این محصول از تاچپد، کیبورد، در برخی مدلها حسگر اثر انگشت، اسپیکر داخلی و بسیاری از اجزاء دیگر استفاده میکند و همچنین شرکت باید کل این قطعات را در یک بدنه کوچک با وزن 1 تا 3 کیلوگرم جای دهد که این موضوع باعث قیمت بیشتر لپ تاپ میشود. از طرف دیگر ممکن است دانشجوی یک شهر دیگر شوید و مجبور باشید که سیستم خود را دائما به دنبال خود جابجا کنید و به همین دلیل خرید کامپیوتر برای دانشجو چندان منطقی بهنظر نمیرسد، مگر این که رشته شما به گونهای باشد که نیاز به لپ تاپ در دانشگاه نداشته باشید. از طرف دیگر ممکن است دانشجوی یک شهر دیگر شوید و مجبور باشید که سیستم خود را دائما به دنبال خود جابجا کنید و به همین دلیل خرید کامپیوتر برای دانشجو چندان منطقی بهنظر نمیرسد.

از سایر مشخصات این لپ تاپ گیمینگ میتوان به باتری سه سلولی ۴۸ وات ساعت، سه پورت USB 3.0، یک پورت USB Type C و برخورداری از ویندوز به صورت پیش فرض اشاره کرد. از دیگر مشخصات این مدل میتوان به باتری سه سلولی ۴۲ وات ساعت و شیار کارت حافظه اشاره کرد. باتری 48 وات ساعت، 12 مگابایت حافظه Cache و وزن 2.6 کیلوگرمی از دیگر مشخصات کلیدی این لپ تاپ هستند. به سختی می توان لپ تاپ مقرون به صرفه ای پیدا کرد که علاوه بر نازکی و سبکی، عملکردی مناسب و عمر باتری خوبی داشته باشد. علاوه بر کانفیگ معرفی شده میتوانید با سیستمهای سخت افزاری متفاوتی هم Asus TUF A15 را تهیه کنید. در این مرحله در لیست لپتاپهای قابلخرید خود به دودسته لپتاپ برخورد میکنید که این دستهبندی بر اساس CPU یا پردازنده تقسیم میشوند و عموم مردم با این دو شرکت سازنده پردازنده آشنا هستند.

راهنمای خرید لپتاپ گیمینگ

1 ترابایت حافظه ی HDD در نظر گرفته شده برای این لپ تاپ فضای زیادی به شمار میرود امّا جذاب تر از آن چیپست گرافیکی NVIDIA Geforce MX150 است که توجه کاربر را جلب میکند، 2 گیگابایت حافظه ی اختصاصی در نظر گرفته شده برای این پردازنده حتی برای بسیاری از بازی های میانه ای کافی خواهد بود امّا برای استفاده از بازی های روزِ دنیا شما را ناامید خواهد کرد. در مورد فناوری OLED باید به این نکته اشاره کرد که به دلیل هزینه ساخت بالا، قیمت تمام شده لپ­تاپ را بالا می­برند و اگرچه که چندین سال است که در نمایشگرهای کوچک مثل گوشی­های هوشمند به کار برده می­شوند، اما تنها در سالیان اخیر در حوزه لپ­تاپ­ هم از این نوع نمایشگرها استفاده می­شود. شاید در نگاه اول افزایش وزن لپتاپ حتی در حد چندین گرم برای شما اهمیتی نداشته باشد اما باید این نکته را در نظر بگیرید که وزن بالای لپ­تاپ میتواند در بلندمدت آزاردهنده باشد، خصوصاً اگر مجبور باشید که لپ­تاپ را دائماً با خود به همراه داشته باشید.

این مدل علاوه بر ظاهر ساده و زیبا، از مشخصات بسیار خوبی بهره میبرد که ارزش خرید آن را بالا برده است. به علاوه CPU مدل AMD Ryzen 5 5500U در کنار ۸ گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 بخش سخت افزاری ایسوس M433UA-EB406 را کامل میکند.GPU یا همان پردازنده گرافیکی این مدل AMD Radeon Graphics است ولی خبری از حافظهی گرافیکی جداگانه نیست. پردازنده AMD نیز با کد AMD Ryzen و از 3 به بالا تولید میگردند و همچنین یک سری پردازنده قدرتمند با نام AMD Ryzen Threadripper که در رقابت در دنیای گیمرها و لپتاپهای ورکاستیشن حرفی برای گفتن داشته باشد.