شرکت دیجیتال مارکتینگ چیست؟ شرکت دارکوب

از آن جایی که دیجیتال مارکتینگ آپشن ها و استراتژی های بسیار زیادی دارد، می توانید نوآوری بیشتری به خرج داده و تاکتیک های بازاریابی مختلفی را با بودجه مشخص امتحان کنید. با دیجیتال مارکتینگ همچنین می توانید از ابزارهایی مانند Analytics Dashboard برای نظارت بر موفقیت و نرخ بازگشت سرمایه کمپین های خود بیشتر از کاری که می توانید با تبلیغات سنتی محتوا مانند بیلبوردها یا تبلیغات چاپی، بدست آورید. به صورت کلی، هر کاری که شما در آن از ابزارهای دیجیتال (مثل ایمیل، سایت، پیامک و…) برای تبلیغات، فروش، نظرسنجی یا معرفی محصولات یا خدماتتان استفاده کنید، نوعی بازاریابی دیجیتال است. با استفاده از سئو محلی، برندها می توانند از طریق پیامک، ایمیل و رسانه های اجتماعی به مشتریان هدف در مجاورت خود دسترسی پیدا کنند.

  • بله هر چقدر تعداد پلاس های، توییتها، لایک های مطالب شما بیشتر باشد به سئو سایت شما کمک می کند تا در موتورهای جستجو خیلی بهتر دیده شود و به عبارتی دیگر بتوانید در رتبه های بالا قرار بگیرید.
  • شما برای استفاده از وب‌اپلیکیشن‌ها نیازی به نصب ‌آن‌ها ندارید بدین معنی که در هر نقطه از دنیا امکان استفاده از آن‌ها و دسترسی به اطلاعات خود را دارا هستید.
  • تقریبا برای تمام کسب و کارها دیجیتال مارکتینگ باید یکی از نقاط تمرکز اصلی در استراتژی بازاریابی کلی در نظر گرفته بشه.
  • تا اخر این مقاله بامن همراه باش تا کامل بهت توضیح بدم، ولی قبلش باید باهم بدونیم که چرا اصلا دیجیتال مارکتینگ اصولا انقدر اهمیت داره.

هنگام برنامه‌ریزی برای بازاریابی و کمپین‌های تبلیغاتی، یک فاکتور مهم قابل اندازه‌گیری بودن آن برنامه است. اندازه گیری و تحلیل در پایان هر دوره از بازاریابی به شما اجازه می‌دهد که ببینید چقدر موفق یا ناموفق بوده‌اید. شما نمی‌توانید بفهمید چند نفر یک بیلبورد را در یک بزرگراه دیده‌اند؛ اما به لطف دنیای دیجیتالی امروز، وجود ردپاهای دیجیتال و قابلیت ردیابی هر فعالیت دیجیتالی، شما قادر خواهید بود تمام فعالیت‌های کاربران را اندازه‌گیری کنید. این فعالیت‌ها می‌تواند شامل اندازه‌گیری نرخ تبدیل، نرخ فروش، کلیک روی لینک و … باشد. هزینه‌های تبلیغات سنتی مانند چاپ و انتشار بیلبورد و تبلیغات تلویزیونی بسیار بالاست. همین امر باعث می‌شود که کسب‌وکارهای کوچک نتوانند در این سطح با کسب‌وکارهای بزرگ رقابت کنند.

اندازه‌گیری نتایجی که از این نوع بازاریابی عایدتان می‌شود بسیار سخت و دشوار است. همچنین این روش برای برندسازی به دلیل مشخص نبودن جامعه هدف، چندان مناسب نیست. ضمن این که به خاطر داشته باشید منطقی به نظر نمی‌رسد که هیچ فرد، موسسه یا وب‌سایتی ادعا کند که می‌تواند آموزش کامل دیجیتال مارکتینگ را از صفر تا صد انجام دهد.

بازاریابی کلاسیک را «تسهیل‌گری» برای پیشبرد فعالیت‌های اقتصادی می‌دانند و آن را به عنوان علمی که به بررسی نیازهای مشتری و حتی ایجاد نیاز خاصی می‌پردازد و بعد با معرفی و عرضه یک محصول، آن نیاز را تامین می‌کند، معرفی می‌کنند. با این حال تفاوت بازاریابی کلاسیک و دیجیتال هم ماهوی و هم ابزاریست، بازاریابی جاذبه‌ای و بازاریابی محتوا مشخصا از دل بازاریابی دیجیتال برخواسته‌اند و ابزارها و کانال‌های دیجیتال مارکتینگ، صرفا به همین سی یو وب حوزه تعلق دارند. اگر حالت بیزینس شما B2C است، با توجه به نقاط قیمتی محصولات شما، معمولاً هدف نهایی فعالیت های دیجیتال مارکتینگ شما جذب مردم به سمت وب سایت و تبدیل کردن آن ها به مشتریان بدون نیاز به صحبت کردن با تیم فروش می باشد. دیجیتال مارکتینگ با استفاده از تاکتیک ها و کانال های متعدد برای ارتباط برقرار کردن با مشتریان جایی که بیشتر زمان خود را می گذرانند، یعنی فضای آنلاین تعریف می شود. از خود وب سایت گرفته تا دارایی های آنلاین یک برند؛ تبلیغات دیجیتال، ایمیل مارکتینگ، بروشورهای آنلاین و موارد دیگر تاکتیک های متعدد و متنوعی هستند که زیر چتر دیجیتال مارکتینگ قرار می گیرند.

برای ایجاد ترافیک بهینه و با کیفیت به سئوی سایت شما چندین روش وجود دارد. این روش‌ها شامل مواردی هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم؛ اما همانطور که تا به الان توضیح دادیم، استفاده و به کارگیری صحیح این ابزار شگفت انگیز، کسب و کار شما را زیر و رو می‌کند! پس لطفا به خاطر خودتان هم که شده ادامه این بخش را جدی بگیرید و با دقت بیشتری بخوانید.

این به تنهایی یک کانال بسیار قدرتمند است و وسیله ای است که برای اجرای انواع کمپین های بازاریابی آنلاین لازم است. یک سایت باید یک برند، محصول و خدمات را به شیوه ای واضح و به یاد ماندنی نشان دهد. اینباند مارکتینگ یکی از استراتژی‌هایی است که از ابتدا در دل بازاریابی دیجیتال متولد شده و سپس به دنیای غیردیجیتال هم راه پیدا کرده است. این استراتژی بر جذب، تعامل و لذت مخاطبان تمرکز می‌کند و تلاشش این است که تبلیغات و بازاریابی حس مزاحمتی برای مخاطبان ایجاد نکند. حتی اگر با حضور در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام بتوانید به فروش برسید، داشتن سایت باعث می‌شود مردم به شما اعتماد بیشتری داشته باشند زیرا کسب و کارتان شکل رسمی‌تری به خود می‌گیرد.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ 10 استراتژی جدید این روش تبلیغات

از مهم‌ترین موارد استفاده از وب‌اپلیکیشن‌ها می‌توان اتوماسیون‌های سازمانی و بین‌سازمانی، یا پنل‌های بیمارستانی را نام برد. شما برای استفاده از وب‌اپلیکیشن‌ها نیازی به نصب ‌آن‌ها ندارید بدین معنی که در هر نقطه از دنیا امکان استفاده از آن‌ها و دسترسی به اطلاعات خود را دارا هستید. امروزه با پیشرفت سرعت اینترنت در جهان، استفاده و بهره‌گیری از وب‌اپلیکیشن‌ها هر روز بیشتر از روز قبل رو به افزایش دارد. معرفی تبلیغات و پنل ‌های تبلیغاتی به عهده مدیا پلنر است، این کار با همکاری استراتژیست و تولید محتوا انجام می‌گیرد و اگر آنها کار خود را به درستی انجام دهند مدیا پلنر باید در مقابل دلیل دیده شدن یا نشد محتوا پاسخگو باشد. بازاریابان دیجیتال برای هر کانالی معمولا بر روی شاخص های کلیدی عملکرد مختص آن کانال تمرکز می کنند تا عملکرد شرکت را در هر یک از آنها بسنجند.

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ Email Marketing

شرکت دیجیتال مارکتینگ چیست؟ شرکت دارکوب

ما در یکی از درس‌های تقویت خواندن انگلیسی، قسمتی از کتاب پولیتزی را با صدای خود او آورده‌ایم و درباره‌اش توضیحاتی ارائه کرده‌ایم (نقش مخاطب در بازاریابی محتوا). کتاب دیوید اسکات با عنوانقوانین جدید بازاریابی و روابط عمومی را می‌توان یک کتاب مرجع کلاسیک در زمینه‌ی بازاریابی دیجیتال دانست. ضمن این‌که ما هم در درس‌های مرتبط با بازاریابی دیجیتال، از آن‌ها استفاده کرده و بارها به آن‌ها ارجاع داده‌ایم. در این رویکرد، معنی دیجیتال مارکتینگ را بر اساس معنای مارکتینگ تعریف می‌کنند. قبل از هر کاری باید گزاره‌های منحصر به فرد خودتان را مشخص کنید، صدای برند را بشناسید و ارزش‌هایی که دارید را مکتوب کنید.