تهیه طرح بازاریابی یک صفحه ای در ۹ قدم ساده

تولید محتوای با ارزش به تنهایی کافی نخواهد بود، برای اینکه محتوای شما دیده شود باید برای موتوهای جستجو هم بهینه سازی شود. بله در مرحله اول شما یک ایمیل بی ارزش دارید. یک استراتژی مؤثر بازاریابی محتوا به طور مداوم برای مخاطبان ارزش قائل می شود. کاربران وقتی به تخصص شما اعتماد می کنند، مطالب شما را می خوانند. شما در این دوره علاوه بر مطالب عملی، مطالب کاربردی ویژه ای را خواهید آموخت که متناسب با بازار روز ایران است. یک استراتژی بازاریابی محتوا ممکن است شامل داشتن یک وبلاگ به روز شده در وبسایت، ارسال مطالب جذاب در رسانه های اجتماعی و ارائه اطلاعات مفید در قالب پادکست، فیلم، وبینار و… بازاریابی محتوا دقیقاً یعنی اینکه با تولید محتوای جذاب و کاربرپسند، بتوانیم او را بیشتر در سایت خودمان نگه داریم.

سنجههای (متریکهای) زیادی وجود دارد که به کمک آنها میتوانید اندازهگیری انجام دهید اما مهمترین آنها، «شاخص کلیدی عملکرد» (Key Performance Indicator | KPI) است. این روشها در طول زمان اثری جز تخریب برند ندارد اما ممکن است در زمانهای کوتاه، موجب رشد برخی پارامترهای بازاریابی شود. در ادامه، برخی از تکنیکهای سئو را برای بهبود رتبه در نتایج جستجو بیان میکنیم. این برای جذب برخی از مخاطبین بسیار عالی است! پاسخ یک بله قاطع است! بازاریابی محتوا از آن جهت اهمیت دارد که شما با پاسخ به سوالات مخاطبان تان و رفع نیازهای آنها می توانید فرصت های عظیمی برای رشد و رونق کسب و کار خودتان پیدا کنید. وقتی محتوای باکیفیتی تولید می کنید که با توجه به نیازهای مشتریان تان نوشته شده و به سوالات موردنظر آنها پاسخ های عملی ارائه می دهد، شما علاوه بر یک برندسازی موفق، برای برند خود اعتماد و اقتدار ایجاد می کنید. درک عملکرد موسوم به قیف بازاریابی برای تعیین عملهای مطلوبی که به دنبال انجام آنها از سوی مخاطبان خود هستید، یکی از مهمترین موارد برای رسیدن به سود در کسب و کار شما است.

در نهایت عملکرد یک استراتژیست نهفته در عملکرد بقیه گروه خواهد بود و اگر همه کار خود را به درستی انجام دهند مشخص میشود استراتژی درست بوده است یا باید تغییر کند. اگر نمیخواهید برای نشان دادن در SERP هزینه بپردازید، میتوانید با استفاده از بهینه سازی موتور جستجو (SEO) صفحات یا پستهای وبلاگ در سایت خود را به صورت عالی رتبهبندی کنید. اهمیت بازاریابی محتوا در دیجیتال مارکتینگ به توانایی آن در افزایش حجم ترافیک باکیفیت به وب سایت شما مربوط می شود. کمپانی Segway، یک کمپانی تولید کننده دوچرخه های ایستاده است که افراد می توانند با ایستادن بر روی آن ها به حرکت در آمده و مسافت قابل توجهی را با سرعت و ایمنی زیاد طی نمایند. برندهای بزرگ می دانند که چگونه برند خود را به طور مداوم در هر نقطه از تماس مشتری نشان دهند. شما با داشتن یک تقویم محتوایی و ذکر نام نویسندهها، ویراستارها، طراحها و مسئولان انتشار برای هر مطلب تا حد زیادی باعث شفافیت محدوده فعالیت ها شده و پایبندی تیم تان را به کارشان افزایش می دهید. در این مقاله شما همزمان با آموزش اینستاگرام ، با بهترین شیوه های بازاریابی اینستاگرام، و نکات و استراتژی های کاربردی، برای داشتن فالوورهای همیشگی و تبدیل آنها به مشتری، اشنا می شوید.

ارسال مطالب منظم در وبسایت و به روز نگه داشتن مستمر صفحات می تواند باعث شود شما بیشتر دیده شوید. مطمئن می شوید که ترکیبی از شیوه های بازاریابی مؤثر عمل می کنند. و در کنار همه اینها بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ به شرکتی خطاب میشود که همه این خدمات را با قیمتی مناسب به مشتریان ارائه دهد و تجربه خوبی در کار خود داشته باشد. محتوای عالی مخاطبان مناسب را به سمت برند شما جذب می کند. یکی بدون دیگری نمی تواند به طور مؤثر کار کند. البته در کنار اینها بهتر است خودتان هم اصول این کار را یاد بگیرید زیرا اگر اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید، می توانید بر چگونگی کار این آژانس های تولید محتوا نظارت دقیق تری داشته باشید. 2. بازاریابی اجرای فعالیتهایی در فضای کسب و کار است که جریان کالا و خدمات را از تولیدکننده به سمت مصرفکننده هدایت میکند. همانگونه که میدانید، دیجیتال مارکتینگ یک حوزه بسیار گسترده و متنوع است. اما به طور کلی بهترین راه این است که در هر قطعه ای از محتوا که تولید می کنید، یک کال تو اکشن قوی قرار دهید. فراهم آوردن شرایط ساده برای تبدیل: اینترنت، فرآیند خرید را برای کاربر بسیار ساده میکند چراکه تمام آن چیزی که کاربر به آن نیاز دارد با چند کلیک ساده و ثبتنام، امکانپذیر خواهد بود.

شما با شناخت مخاطبان تان و آشنایی با دغدغه های و نیازهای آنها در این شبکه ها، می توانید طبق نیاز آنها برای آنها به صورت هدفمند، تولید محتوا بکنید طوری که محتوای تولیدی تان علاوه بر جذاب بودن برای آنها، بتواند کمی از دغدغه ها و مشکلاتشان را حل کند. یعنی یک نوع برنامه ریزی که طبق زمان بندی تعیین شده، محتواهای خودتان را تولید و منتشر خواهید کرد. تا کاربران بتوانند طبق نیازها و شرایط خودشان این حق را داشته باشند تا از میان انبوه محصولات موجود در بازار، بهترین و مناسب ترین محصول را خریداری کنند. دیجیتال مارکتینگ مبحث گستردهای است که اگر بخواهید به شیوه درست از آن استفاده کنید و به اهداف خود در معرفی کسبوکار و کسب درآمد برسید، باید با انوع روشهای آن آشنا باشید و از میان آنها، روش مناسب و منطبق بر کسبوکار خود را انتخاب کنید. در صورتی که اگر ما این روش را به درستی اجرا کنیم و از نکات و آموزشهای کاربردی و درست بجا استفاده کنیم می توانیم با روش بازاریابی تلفنی مشتریان خیلی زیادی را جذب کنیم . اما درست مثل هر نوع دیجیتال مارکتینگ دیگری قبل از استفاده توصیه میکنم اول یک استراتژی اتخاذ کنید.

رابطه بین SEO و بازاریابی محتوا ساده است. بسیار ساده! باید وارد Google Trends شده و بعد از مشخص کردن کشورتان، با وارد کردن کلمه کلیدی مورد نظرتان بفهمید که آیا آن کلمه کلیدی توسط کاربران جستجو می شود یا خیر! بازاریابی دیجیتال امروزه بسیار گسترده انجام میشود. آن افراد باید چه کاری را انجام دهند؟ باشد، در ادامه با همیار آی تی همراه باشید تا به طور کامل با دیجیتال مارکتینگ و تکنیکهای نوین آن آشنا شویم. اگر استراتژی بازاریابی محتوایی شما به خوبی با محصولات و خدماتی که می فروشید مطابقت داشته باشد، بازدیدکنندگانی که برای مشکلات خود در محتوای شما به دنبال راه حل هستند، می توانند مخاطبان هدف شما باشند. به عنوان مثال در مقاله ی ما که هدف آموزش بازاریابی اینترنتی می باشد، کلمه کلیدی آموزش بازاریابی اینترنتی است.در هر موضوعی که می خواهید محتوا تولید کنید باید بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کنید. روش های سنتی مانند بازاریابی مستقیم و بازاریابی سنتی سال هاست که توسط کسب و کارها و بازاریاب ها استفاده می شود؛ ولی همان طور که در ادامه خواهید دید، بازاریابی شبکه ای به شیوه کنونی (MLM) قدمت آن چنان زیادی ندارد. پس مهم است که به خوبی روی آن کار شود و همهٔ موارد مهم در آن به نمایش درآید.

این کتاب راهنمای کاملی است که از یک فرد مبتدی در حرفه بازاریابی، متخصصی حرفهای میسازد. ولیکن می توان گفت که این شرکت یکی از بهترین شرکت های بازاریابی در ایران است. پس اگر شما یک بوتیک لباسفروشی دارید یا محصولات آرایشی و بهداشتی، ابزارآلات الکترونیکی و یا هر نوع محصول یا خدمتی که نیاز به جذب مشتری و خریدار دارد را ارائه میدهید، بهتر است که بیشتر با شیوههای بازاریابی اینترنتی آشنا بشوید و از این طریق کسب و کار خود را رونق بدهید. محتوا در ایجاد آگاهی و تولید لید یا سرنخ ها که رشد فروش سالم را تضمین می کنند، در دنیای وب پادشاهی می کند. برای مثال فرض کنید که کسب و کار شما لوازم آرایش هستشف شما میتوانید در مجلات مربوط به سبک زندگی، خانه داری و… حضور و فعالیت در شبکه های اجتماعی تان را گسترش دهید تا بتوانید مخاطبان خودتان را از آنها به وبسایت تان هدایت کنید، آنها را در خبرنامه ایمیلی تان عضو کنید یا آنها را ترغیب به شرکت در رویدادهای انجام گرفته در سایت تان بکنید و این کار امکان پذیر نیست جز با تولید محتوایی که برای مخاطبان تان جذاب می باشد!

احتمالا اگر کسبوکار خیلی کوچکی داریم این موضوع امکانپذیر نیست به این دلیل که ما وقت کافی نداریم و باید به موارد دیگر کسبوکارمان بپردازیم ولی اگر خیلی اول راه هستیم شاید بتوانیم خودمان این 4 بخش دیجیتال مارکتینگ را تا حدی یاد بگیریم و بر آن تسلط پیدا کنیم و انجام بدهیم. کالا یا اصطلاحا Goods محصولاتی هستند که برای رفع نیاز مشتری به صورت ملموس و فیزیکی عرضه میشوند. هدف از تولید محتوا این است که اطلاعات، پیام یا دانشی را به مخاطب ارائه دهیم و از این طریق با او ارتباط برقرار کنیم. پیگیری عملکرد تیم می تواند یکی از سخت ترین اهداف بازاریابی محتوا باشد و به بررسی مداوم تیم، ارزیابی عملکرد آنها و نظارت مدیریت پروژه به هر موضوعی که نیاز به اصلاح دارد، اشاره دارد. هر قدر فضای اینترنت و کاربران وب بیشتر افزایش پیدا میکند، رقابت بین کسبوکارهای مختلف در این فضا شدیدتر میشود. بازاریابی پرداخت به ازای کلیک با دو گونهٔ مختلف از تبلیغات به کار گرفته میشود: تبلیغات وابسته به جستجو و تبلیغات نمایشی یا تبلیغات همسان . در واقع بازاریابی، شامل همه تاکتیکهایی است که شرکتهای مختلف با استفاده از آنها خدمات خود را در بازار ارائه کرده و مخاطب را به خرید خدمات و محصولات ترغیب میکنند.

بلیغات سعی می کند به صورت مستقیم مشتری را به خرید کالا یا خدمات ترغیب کند در حالی که بازاریابی محتوا به دنبال تعامل با سایت easyemailmarketing مشتری است. سعی کنید آن مشکل را کشف کرده و آن را حل کنید. اما، صداقت مدرس، کیفیت محصولات و مدتزمان دوره سایت برتر نشاندهنده تکمیل بودن آن است. برای اینکه تجربه کاربری سایت خود را بهبود دهید باید دائما از مخاطبان خود بازخورد بگیرید. ثبات و انسجام در ارائه پیام های تجاری یکی از عوامل متعددی است که بر رشد و موفقیت کسب و کار شما تأثیر خواهد گذاشت. انواع مختلفی از بازاریابی محتوا وجود دارد و اگرچه همه آنها ارزشمند هستند اما باید آن نوع فرمتی را ترجیح دهید که خریدار شما می پسندد. این تحقیقات همچنین به شما کمک می کند، درک کنید چرا مشتریان ترجیح می دهند از شما یا رقبای شما خرید کنند.

موتورهای جستجو هم به اعتماد و اقتدار رتبه می دهند و با محتوای خوبِ بهینه شده، شما می توانید به کسب نتایج برتر موتورهای جستجو امیدوار باشید. شما با بررسی و تحلیل رقباهای برتر حوزه فعالیت تان (بویژه برندهای موفق) می توانید بفهمید آنها در چه کلمات کلیدی موفق به کسب رتبه شده اند و از آن طریق ترافیک زیادی را جذب وبسایت خودشان می کنند. در غیر این صورت فکر آمدن به صفحه اول گوگل و قرار گرفتن درنتایج برتر آن را به کلی فراموش کنید. اگر محتوای صفحات وب شما در صفحات اول و نتایج برتر موتورهای جستجو یافت نمی شود، ممکن است مقدار قابل توجهی از فرصت ها را از دست بدهید. برندها با تقویت روابط ایجاد شده با افرادی که قبلاً خرید کرده اند، مشتریان وفادارتری به دست می آورند که نه تنها خودشان برای خرید بیشتر برمی گردند، بلکه برند شما را به دوستان و خانواده خود نیز معرفی می کنند. در این آموزش بازاریابی اینترنتی سعی کردم مهمترین مهارت هایی که برای فروش محصولات و خدماتتان باید رعایت کنید را به شما آموزش بدهم. سعی کنید موضوعات را از جنبه شخصی خودتان بنویسید. سعی کنید در کنار تولید محتوا، از رپورتاژ آگهی هم برای جذب مخاطبان و دیده شدن تان در فضای مجازی بهره بگیرید.

به محض این که ترجیحات مشخص شد، بازار به دو دست تقسیم می شود، بعضی ها رهبر بازار می شوند و بعضی ها خارج می شوند یا فالوور هستند. اهداف بازاریابی باید قابل تعریف و اندازهگیری باشند تا جهتگیری به سمت یک هدف دست یافتنی باشد. نحوه پیگیری دست یابی به نتایج، بستگی زیادی به اهداف شما برای هر قطعه محتوا و محل مناسب آن در قیف فروش دارد. به نظر شما این دیالوگها مناسب بازاریابی تلفنی هستند؟ یعنی اگر بخواهید محتوای شما در نتایج برتر گوگل قرار گیرد باید تمام اصول سئو از جمله یافتن کلمه کلیدی مناسب و پرجستجو، توزیع و تراکم کلیدی در متن، لینک سازی داخلی و خارجی و…

لازم به ذکر است هزینه تولید محتوا شما می تواند بسته به فرمت محتوایی شما، موضوع متن و تخصصی یا عمومی بودن آن، میزان تخصص، سابقه و تجربه نویسنده آن متن متغیر باشد. اگر در دورههای آنلاین شرکت کرده باشید، احتمالاً نگرانیِ دسترسی به محتوای تدریس شده پس از پایان دوره و البته بهروز بودن مطالب را تجربه کردهاید؛ اما دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال عادل طالبی، با دسترسی همیشگی به سایت، خیالتان را از این موضوع راحت میکند. فشردهسازی تصاویر، ساختارمند بودن اطلاعات و بهینهسازی فایلهای CSS همگی از اقداماتی هستند که در سئوی فنی یا تکنیکال انجام میشوند و میتوانند سرعت بارگذاری وبسایت شما را بهبود دهند.