اقتصاد و الگو سازی | easyemailmarketing

© ۲۰۲۳ تمام حقوق این وب‌سایت، بر اساس مقررات کپی‌رایت، برای رادیو فردا محفوظ است. گاز اروپا به پایین‌ترین قیمت پس از جنگ اوکراین رسید؛ فرانسه دوباره صادرکننده برق شد آمارها حاکی است که قیمت گاز در اروپا در ابتدای سال جاری میلادی به پایین‌ترین میزان پس از آغاز جنگ اوکراین رسید و فرانسه دوباره صادرات برق را پس از چند ماه وقفه از سر گرفته است. از سویی دیگر کاهش درآمدهای دولت پس از خروج ایالات متحده از برجام باعث شده تا بودجه دولت شرایط نامناسبی را در سالهای اخیر تجربه نماید. آغاز سال ١۴٠٠ که از سوی مقام معظم رهبری »تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی ها « نام گرفته است، مقارن با دو رویداد مهم در عرصۀ سیاست خارجی بود. تمامي خبرها بصورت خودکار و توسط نرم افزار جستجوگر خبر سايت گردآوري شده و سايت parseek.com در مورد محتواي اخبار مسئول نمی باشد. آیا اطلاعات بیشتری لازم دارید؟ بخوانید درباره لایحه شبکه ملی اطلاعات یا اینترنت ملی .

http://agahi-free.ir

مصوبه کمیسیون تلفیق بورس را سبزپوش کرد/ کاهش فشار فروش در بازار سهام در جریان بررسی لایحه بودجه سال 1402 در مجلس شورای اسلامی، کمیسیون تلفیق مقرر کرد که کلیه خودروها باید در بورس کالا عرضه شود. اکوایران یک سایت چند رسانه ای است که اخبار، اطلاعات، رویکردها و تحولات اقتصادی ایران و جهان را در قالب‌های مختلف خبری و تحلیلی با استفاده از ابزارهایی چون ویدیو، متن، پادکست، تصویر و سایر قالب های روزنامه‌نگاری در اختیار مخاطبان خود قرار می دهد. بر خلاف اقتصاد خرد رفتارهای فردی شکل دهنده اقتصاد کلان نیست هر چند که از جمع رفتارهای فردی شکل گرفته‌است. کینز پدر علم اقتصاد نوین نمونه بارزی را از آثار رفتار واحدی را در عرصه کلان و خرد ارائه داده‌است که به تناقض پس‌انداز مشهور است.

از اینرو افزایش پس‌انداز برای اشخاص مفید می‌تواند باشد ولی برای جامعه به صورت کلی تأثیرات متفاوتی نسبت به تأثیرات فردی آن دارد. کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه علمی اقتصاد و مدیریت شهری می باشد. عراق در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۱۱۵ میلیارد دلار نفت فروخت یکی از عوامل مهم افزایش درآمدهای نفتی عراق بالا رفتن بهای انرژی پس از تهاجم روسیه به اوکراین و تصمیم اعضای اوپک و کشورهای هم پیمان به عدم افزایش تولید در ماه‌های اخیر بوده است.

  • آیا اطلاعات بیشتری لازم دارید؟ بخوانید درباره لایحه شبکه ملی اطلاعات یا اینترنت ملی .
  • این منحنی به اندازه‌گیری میزان این می‌پردازد که ازدیاد تولید یک کالا به هزینه چه میزان تولید کالای دیگر تمام می‌شود؛ بنابراین اگر تولید یک اسلحه بیشتر به معنای کاهش تولید ۱۰۰ عدد کره باشد، هزینه فرصت یک اسلحه برابر ۱۰۰ کره است.
  • سال ۹۹ سالی دیگر در مواجهه اقتصاد ایران با محدودیت‌های اقتصادی است که به خاطر تحریم‌ها به وجود آمده است.درآمد نقتی ایران در چندماه گذشته افت بسیار محسوسی کرده است و نشانه بارز آن سند بودجه است که سعی شده درآمدهای نفتی کمتر در آن اثر داشته باشد.
  • نسخه برداری و استفاده از مقاله های این نشریه تابع قانون دسترسی آزادCreative Commons Attribution 4است.
مدیر بازارهای مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس کالای ایران خبر داد که از هفته آینده اوراق سلف موازی استاندارد وانت کارا در بورس کالا عرضه می‌شود. افت قیمت ربع سکه در بورس کالا ربع سکه در جریان معاملات امروز بورس کالا با کاهش قیمت روبرو شد. اقتصاد غیر رسمی فعالیت‌های اقتصادی را شامل می‌شود که برخلاف اقتصاد رسمی، نه مالیاتی می‌پردازد و نه تحت نظارت دولت انجام می‌گیرد؛ از این رو، اقتصاد غیر رسمی در محاسبات مربوط به تولید ناخالص ملی نمی‌آیند. اگرچه غالباً اقتصاد غیررسمی با مباحث مربوط به کشورهای در حال توسعه پیوند خورده‌است، تمامی نظام‌های اقتصادی درجاتی از اقتصاد غیر رسمی را شامل می‌شوند. در حال حاضر، ایران بر اساس فهرست صندوق بین‌المللی پول با توجه به درآمد ناخالص ملی اسمی بیست و یکمین و بر اساسِ درآمد ناخالص ملی تعدیل شده با شاخص برابری قدرت خرید هفدهمین اقتصاد بزرگ دنیاست.

وعده کاهش قیمت گوشت قرمز در هفته جاری به کجا رسید؟ / کاهش قیمت گوشت قرمز نداشته‌ایم، قیمت‌ها فقط تثبیت شده است

افزایش 18 هزار و 656 واحدی شاخص بورس تهران شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد با افزایش 18 هزار و 656 واحد همراه شد. تحلیل گران فنی باور دارند در صورتی که سکه امامی محدوده 23 میلیون و 800 هزار تومان را از دست بدهد، احتمال افت قیمت تا ابتدای کانال 23 میلیون تومان نیز وجود دارد. مجله خبری ایمیل مارکتینگ آسان سیاسی نام سنتی این رشته‌است که آنتوان دو مون‌کرتین نخست‌بار آن را عنوان کتاب خود ساخت.[۱۶] این سنت تا قرن نوزدهم ادامه یافت، چنان‌که جان استوارت میل کتابش را تحت عنوان «مبانی اقتصاد سیاسی» و دیوید ریکاردو تحت عنوان «اصول اقتصاد سیاسی و مالیت ستانی» نوشت. حتی مارکس که موضعی تهاجمی نسبت به دانش اقتصاد داشت کتابش را «نقد اقتصاد سیاسی» نام نهاد.

دردسرسازی برای دلار/ خطر در کمین بازار ارز