آمیخته بازاریابی Marketing Mix چیست؛ معرفی آمیخته بازاریابی ۷p ،۴p و ۴c

بازاریابی، یکی از مهمترین قسمت های فروش موفق هر محصول یا خدمت است. در این مقاله و در این مطلب آموزشی قصد داریم در خصوص تعریف و مفهوم بازاریابی یا مارکتینگ (Marketing) و انواع آن صحبت کنیم تا دقیقا متوجه شویم که هر وقت واژه بازاریابی یا مارکتینگ را می شنویم، دقیقا درباره چه چیزی صحبت می کنیم و منظورمان چیست؟ تیم فروش هیچ دخالتی در اینکه محصول چیست و چه کسی آن را خریداری میکند ندارد – این تیم فقط مشتریان راغب را انتخاب کرده و آنها را متقاعد به خرید میکند. به عنوان مثال اگر شما محصول کاهش وزن به فروش میرسانید، باید بر بهبود سلامت، افزایش انرژی و ظاهر زیباتر تمرکز کنید و نه بر خود محصول. تمامی تلاشهای بازاریابی شما باید بر مشکلاتی که حل میکند متمرکز باشد و اینکه شما چگونه زندگی مشتریان را بهبود میبخشید. اطلاعات نقش مهمی در فعالیتهای مدیریت بازاریابی استراتژیک دارد، اطلاعات قابل اطمینان – موثق و در دسترس بخصوص در جهت تشخیص نیازمندیهای بازار بهبود کالا و خدمات – نوآوری و خلاقیت – برنامهریزی و کنترل برای مدیریت بازاریابی با ارزش و موثر است که این موضوع به عنوان یکی از مسائل مهم مدیران بازاریابی در ایران و سایر کشورهای در حال توسعه میباشد.

۱.پرسونای مشتریان خود را طراحی کنید: برای انجام هر نوعی از بازاریابی (چه دیجیتال باشد یا نه)، اول باید مخاطب خود را بشناسید. بنابراین با برگزاری یک مسابقه یا اعطای رایگان محصولات، میتوانید افراد بیشتری را به کسب و کار خود جذب کنید. وب سایت WordStream یک منبع کاملا رایگان برای یادگیری مهارتهای بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ است. هرچند عاقلانه نیست که بخش اعظم موجودی خود را به صورت رایگان یا با تخفیف بالا به مشتریان ارائه دهید، اما تعداد آن باید در حدی باشد که توجه بازار را جلب کند و به مشتریان دلیلی بدهد تا بخواهند محصول شما را خریداری نمایند.

به بیان ساده می توان گفت این روش شامل ارسال ایمیلهای گروهی به تعداد زیادی از کاربران و تشویق آنها به بازدید از وب سایت و خرید می باشد این کار بدون رضایت افراد انجام نمی شود شما باید از راه های مختلف مثل ثبت نام افراد در وب سایتتان یا برای خرید محصولتان از آنها پست الکترونیکی بگیرید. پیدا کردن محتوایی که توسط دیگران تولید شده است و به اشتراک گذاری یا نظر دادن در مورد آن یک راه عالی برای نشان دادن تخصص و افزایش اثرگذاری شما است. به طور کلی بازاریابی در تعیین نحوه قیمت گذاری رقابتی یک محصول یا خدمات، مخاطبان هدف آن، اینکه چرا آن مخاطب محصول یا خدمات شما را می خواهد و چگونه به بهترین نحو ارزش محصول یا خدمات را توضیح دهید، مفید است. مفهوم محصول فرض میکند که مصرف کنندگان از محصولاتــی که از نظر کیفیت، عملکرد، ویژگیهای نوآورانه، طرحها و غیره برتر هستند ترجیح میدهند. در انتخاب هر یک از این ابزارها عامل هزینه نقش تعیینکننده ایفا میکند. لباس مناسب بپوشید و روی صندلی بنشید یا ایستاده با او صحبت کنید.باور کنید انرژی شما از طریق تلفن به مشتری منتقل خواهد شد و او متوجه وضعیت شما در پشت تلفن خواهد شد.

بسیاری از کاربران لینکدین مدرک دورههای آموزشی این سایت را در لینکدین خود منتشر میکنند و به این وسیله مدیران و کارفرمایان را تحت تاثیر قرار میدهند. این مقالات به صورت انگلیسی هستند و ترجمه آنها نیز توسط تیمی از بهترین مترجمین رشته مدیریت انجام شده و در قالب فایل ورد (WORD)، تایپ شده اند. بهترین کار این است که این تصمیمات را بر اساس نیازها و انگیزه های مصرف کنندگان و اینکه محصول چه سودی برای مصرف کننده دارد بگیرید. یک بازاریاب داستانی درمورد شرکت، برند، محصول و… در واقع، بیشترین قدرت در فروش محصولات از طریق بازاریاب به مشتری صورت نمیگیرد، بلکه از طریق مشتری به مشتری انجام میشود.

در روش پولی نیز در ازای پرداخت هزینه، تبلیغ شما در صفحات مختلف این شبکه ها ظاهر میشود. بازاریابی ویروسی استراتژی است که افراد را به انتقال پیام بازاریابی به دیگران تشویق می کند و ایجاد کننده ی امکان رشد ترویجی در نمایش و نفوذ پیام است که شبیه همان روش قدیمی دهان به دهان کردن است و با اصلاح یک کلاغ چهل کلاغ نزدیکی دارد، روشی است که شما کاری می کنید که محتواهایتان همین طور خود به خود و به شکل ویروسی منتشر شود. چنانچه در این بخش از نمناک می خوانید کار خانگی یک منبع مهم اشتغال برای زنان است اما هر نوع کاری نمی تواند کار خانگی محسوب شود .

بازاریابی اینترنتی در شبکه های اجتماعی نسبت به بازاریابی با موتورهای جستجو از شانس کمتری برای جذب ترافیک و خریدار برخوردار می باشد اما می توان از آنها به بهترین شکل ممکن برای معرفی برند و محصولات خود استفاده کرد. وقتی افراد مطلع شوند که به محتوای تولیدی آنها لینک دادهاید، به وبسایت شما سر میزنند و این میتواند باعث همکاری آنها با شما شود وکسب و کار شما را رونق می دهد. به عنوان مثال، یک مقاله آموزشی عملی در وبسایتتان میتواند تبدیل به یک ویدیو در یوتیوب شود. یا دنبالکنندگان شما در توییتر ممکن است شما را در یوتیوب دنبال نکنند. همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ، یکی دیگر از روشهای درآمدی است که میتوانید در خانه انجام دهید. 4. اطلاعات بیشتری از کسب و کار خود ارائه دهید.

زمانی که مخاطب، شما را در شبکههای اجتماعی مشاهده کند، به شکل بهتری با کسب و کارتان آشنا خواهد شد. شرکت Glossier که در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی فعالیت می کند، نمونه قابل تشخیص این مفهوم مارکتینگ است. در بازاریابی پستی به طور مستقیم از مواد چاپی مانند کارت پستال، بروشور، نامه، کاتالوگ و آگهیهایی که از طریق نامه پستی ارسال می شود، برای جذب مشتری استفاده میشده. به عبارت دیگر، تلاش های بازاریابی که توسط کسب و کارها صرفا از طریق اینترنت انجام می گردد به عنوان بازاریابی اینترنتی شناخته می شود. ویژگی دیگری که سوشال مدیا دارد این است که از طریق آن به راحتی می شود در مخاطب احساس نیاز ایجاد کرد.

به علاوه مقالهی دیگری نیز در مدیر مارکتینگ با موضوع اصول بازاریابی وجود دارد که میتوانید برای کسب اصلاعات بیشتر به آنها نیز سری بزنید. بنابراین شما باید در مکانهای مختلف و از طرق مختلف حضور داشته باشید تا بیشتر دیده شوید. اما از همین حالا هم بسیاری از دیجیتال مارکترها در اندیشه استفاده بیشتر و سرمایه گذاری های عظیم تری بر روی هستند. امروزه سرویس های مخصوص اشتراک گذاری ویدئو مثل آپارات یا تماشا در کشور وجود دارد که فضای مناسبی برای تبلیغات شماست. امروزه آنچنان این ویدئوها اهمیت پیدا کرده اند که در سرچ کلید واژه ها اول از همه ویدئوها بالا می آیند و نشان از این دارند که بازاریابی ویدئویی از هر چیزی مهمتر است. درست است که یک وبسایت میتواند 24 ساعته و هفت روز هفته فروش داشته باشد اما واقعیت این است که تنها به این دلیل که وبسایت شما آنلاین است به این معنا نیست که کاربران و مشتریان میتوانند آن را به راحتی پیدا کنند. درآمدزایی راحت، بی دردسر و سود بالا که تنها برای خود شماست، مشاغل خانگی را به یکی از بهترین ایدههای درآمدزایی تبدیل کرده است. با هدایت استاد دوره، شما را به یک کارشناس خبره در حوزه بازاریابی مبدل نموده و شما را قادر به بهره برداری از فرصت های این حوزه چه در بدترین و یا بهترین شرایط بازار کسب و کار فعلی نماید.حوزه برندسازی در ایران بسیار جدید و نوپا است و صاحبان کسب و کار به تازگی به اهمیت فراوان آن پی برده اند، در حالیکه در کسب و کار مدرن برند حرف اول و آخر را می زند.استراتژی برند یعنی تعیین اینکه چه چیز را، چگونه، در کجا، و به چه کسی ارائه میکنید؛ به عبارت دیگر یعنی برنامهی شما برای انتقال پیام برندتان.

شما در یک ماراتنِ نفسگیر برای بالا بُردن رتبۀ سایتتان و از آن مهمتر دیدهشدن و فروش رفتن محصولاتتان قرار دارید و باید تازهترین راهها را در پیش بگیرید. این فرآیند، یک اصطلاح کلی است که طیف گسترده ای از استراتژی ها و مسیرهای بازاریابی را پوشش می دهد. این روش به لحاظ صرفه اقتصادی و برگشت سرمایه ای که صرف اجرایی شدن آن شده است در رتبه دوم روش های مارکتینگ قرار می گیرد. مشابه با استراتژی های بازاریابی، روش های فروش می توانند بسته به صنعت، محصولات، بازار و مشتری هدف متفاوت باشند. در حال حاضر، کسب و کارها می توانند مخاطب هدف خود را با دقت زیاد انتخاب کرده و اطلاعات مفیدی را به آن ها ارائه کنند. دنیایی ست که در آن بازاریابان می توانند با هزینه های تقریبا معادل صفر مشتری ایجاد کنند. بازاریابی اینترنتی همان اصولی است که به ما کمک می کند کسب درآمد کنیم، خود را به دیگران بشناسانیم و در اینترنت دیده شویم. یکی دیگر از مشاغل جدید خانگی با درآمد بالا، کپی رایتینگ است. کسب درآمد آنلاین، چه از طریق فروشگاه آنلاین باشد، یا وبلاگ یا ارائه خدمات، نیاز به بازدیدکننده از سایت دارد و خود به خود رخ نمیدهد.

لازم نیست همه ۷ روش بازاریابی اینترنتی را عملی کنید کافیت چند مورد مهم را رعایت کنید و نسبت به سرمایه خود باقی کارها را انجام دهید و بازاریابی کنید. نقشه های اپل: Apple Maps جز پرکاربردترین برنامه ها در گوشی های هوشمند است.این سرویس دارای رتبه دهم در بین پرکاربردترین ابزارهای مورد استفاده است، نقشه گوگل در رتبه 6 قرار دارد.بنابراین برای کسب و کار شما مهم است که علاوه بر نقشه های گوگل در نقشه اپل نیز حضور داشته باشید. جابز در آن زمان سهامهای این شرکت با قیمتی ۵ برابر بیشتر از ارزش واقعی آنها خرید و علاوه بر این سهامها حق استفاده از PS را نیز خرید. ممکن است مجبور نباشید بهطور خاص برای نتایج جستجو هزینه کنید، اما ایجاد محتوای شگفت انگیز و انجام بهینه سازی فنی وب سایت خود به زمان و تلاش نیاز دارد. مردم به این دلیل خرید میکنند که میخواهند نیازی را در درون خودشان برآورده کنند مثل ظاهر یا حس بهتر داشتن یا صرفه جویی در هزینه و زمان.

در حقیقت تمامی اصول و نظریههای بازاریابی سنتی در این روش به صورت سایت easyemailmarketing آنلاین صورت میگیرند. شما با استفاده از برخی روش ها و ترفند های سئو می توانید تعداد بازدید بالایی برای سایت خود ایجاد کنید. استفاده از ابزار ایمیل، جهت اطلاع رسانی و برقراری ارتباط با مخاطبین از اهمیت بالایی برخوردار است، به همین جهت ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی و تکنیک های مختلف با این زمینه مانند ایجاد صفحه فرود می توانند به شما در طراحی و پیاده سازی یک کمپین موفق دیجیتال مارکتینگ کمک زیادی بکنند. سوم سومین موضوع خدمات جانبی تور مانند خدمات و جذابیت های جانبی می باشد همانگونه که اشاره شد مثلا در یک بوم گردی در منظقه یزد مانند بوم گردی دهکده فروردین یزد این موضوع باید برای ما دارای اهمیت باشد که منظقه یزد با توجه به بافت کویری مطلوب گردشگران اروپایی می باشد خوب در اینجا از نظر اقلیم انتخاب گردشگر در قالب اکو توریست است و تلفیق این قضیه با سبک زندگی و بازدید از ابنیه تاریخی متناسب با توریسم فرهنگی بوده خوب در اینجا در واقع یک تیر و دو نشان می باشد برای ایجاد جاذبیت های قالب در کنار این امکانات طبیعی و ایجاد شده ما میتوانیم موزه های تاریخی و تمدنی ایجاد کنیم صرفا موزه مختص به یک محیط خاص با یک سری اشیاء خاص نیست در موزه هایی که در این بخش می توان ایجاد کرد شامل اثار و اشیاء منطقه و حتی ایجاد تنورهای سبک طبخ غذا به صورت نمایشی ، نوع پوش شو لباس های مردان و زنان منطقه و مواردی این چنینی باشد این را باید بدانیم که گردشگران به خصوص گردشگران خارجی به دنبال غذا ، ادوات مختلف موسیقی محلی و سبک های ارگانیک و طبیعی هستند.چهارم ایجاد مکان ها و نمایشگاه های کوچک و متوسط از کالا و خدمات و صنایع دستی منطقه در مقصد های گردشگری فراموش کنیم بخشی از صادرات و ارز اوری از طریق گردشگری در تمام دنیا متداول هست که این سبک از صادرات محصولات کشور می تواند ایجاد فضای کسب و کار در بخش های صنایع دستی ، صنعت غذایی مانند شیرینی ها و فراوری های خوراکی منطقه و موارد مشابه باشد.

هرم ارتباطی در یک روز ساخته میشود بدین گونه که هر شخص می تواند در عرض کمتر از یک روز با صد نفر ارتباط برقرار کند و هر کدام از این صد نفر نیز با بیش از صد نفر دیگر ارتباط برقرار سازند. شما باید به طور مداوم محتوای خود را به روز کنید و به نیازهای جدید مخاطبان توجه کنید. این ابزار می تواند شیوه ای موثر برای شناسایی بازار هدف، کشف خواسته ها و نیازهای بخش بازاریابی، ایجاد روابط بلند مدت با مشتریان یا ایجاد اقتدار و تخصص در یک صنعت نیز باشد. برای ایجاد یک برنامه بلند مدت بازاریابی چه در دنیای سنتی چه در دنیای مدرن، قدمهای ثابتی وجود دارند که در موفقیت ما تاثیرگذار هستند و باید آنها را رعایت کنیم. تا اینجا میدانیم که دیجیتال مارکتینگ چیست و چه کانالهایی را شامل میشود. در این مقاله تعاریف مختلفی را از زبان بزرگان بازاریابی گردآوری کردهایم تا به یک مفهوم جامع برسیم که تعریف بازاریابی چیست و در ادامه با ۲۵ تعریف، انواع، اجزا و تفاوت آن با فروش آشنا خواهیم شد. علاوهبر اینها، عملکرد بسیاری از جنبههای استراتژی بازاریابی شما (ازجمله لوگو، برند، کاربران شبکههای اجتماعی و بازدیدکنندگان سایت) در بلندمدت مشخص خواهد شد.