آموزش بازاریابی رایگان! ۱۸ قدم ثابت بازاریابی سنتی + دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ)

شما باید یک مسیر، برنامه، ابزار مناسب و شیوه هایی برای ارزیابی پیشرفت خود داشته باشید اگر انتظار دارید که در بازاریابی محتوا به جایی برسید. بعضی اوقات کاربران از شما انتظار دارند محتوایی در اختیار آنها قرار دهید که با مشاهده آنها اطلاعاتی به دست آورند. افرادی که به عنوان افیلیتور (پیشنهاد دهنده یا تبلیغ کننده) در این حوزه فعالیت دارند و نقش ایفا می کنند، می توانند افرادی باشند که از کسب و کار خارج هستند و هیچگونه ارتباط مستقیمی با کسب و کاری که محصولش را می فروشند نداشته باشند. صفحاتی که در فضای مجازی ایجاد می کنید، به عنوان ویترینی برای شما عمل می کنند که از طریق آن می توانید به تعامل دو طرفه دست یابید. سوال اول اینکه بنده قصد دارم در عرض 2 تا 3 ماه آینده یک فروشگاه اینترنتی با محصولات فیزیکی (کالا) به صورت جدی همراه با یک دفتر کار در تهران راه اندازی کنم میخواستم بدونم به نظر جنابعالی هزینه اولیه برای راه اندازی همچین فروشگاهی با حداقل 3 تا 4 گروه از محصولات چقدر است و به نظر شما در ابتدا باید برای موفقیت با هزینه کم شروع کرد و یا زیاد؟ با توجه به اهمیت روزافزون بازاریابی اینترنتی برای هر سازمان تجاری یا غیرانتفاعی، سوال این نیست که آیا یک استراتژی بازاریابی اینترنتی دارید، بلکه این است که چه تکنیک هایی برای بازاریابی اینترنتی پیشنهاد می دهید.

علاوه بر این، میتوانید به ازای این محتوا، اطلاعات تماس مشتری را داشته باشید که بویژه در زمان بازاریابی برای فروشگاه اینترنتی استفاده زیادی سایت easyemailmarketing دارد. تبلیغات PPC (pay per click) یا به عبارتی پرداخت به ازای هر کلیک در طیف دیگری از سئو کار می کند. پدیده جدیدی که در دنیای موتورهای جستجو گر به وجود آمده است، جستجوی مرتبط با متن یا تبلیغات هدفدار است. چند مزیت عمده در دیجیتال مارکتینگ وجود دارد. مدیر یک بازاریابی اینترنتی باید سواد بالایی راجع به تکنیک های فروش، دیجیتال مارکتینگ و طراحی کمپین های تبلیغاتی داشته باشد. آنها به شدت از سیستم عامل های شبکه های اجتماعی طرفداری می کنند زیرا شخصی تر از وبسایت ها هستند و به اشتراک گذاری آن ها آسان است و باعث افزایش اثر دهان به دهان “ویروسی” می شود که در رسانه های آنلاین بسیار رایج است. امروزه تعداد و تنوع افرادی که وقت خود را در اینترنت می گذرانند و مایل به صرف هزینه آنلاین هستند فقط در حال افزایش است. از آن زمان به بعد، مبلغی که برای بازاریابی اینترنتی صرف می شود، رشد کرده و سود حاصل از آن به نسبت افزایش یافته است. هر ساله ده ها میلیارد دلار صرف بازاریابی اینترنتی می شود.

به آنها توضیح دهید که با تعلل و به تعویق انداختن خرید، چه چیزهایی را از دست خواهند داد. افزایش آگاهی از برند، گزینه مهمی است چرا که مردم را با برند شما و محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید آشنا می کند. برای عده ای حالت دهنده بودن مهم است و برای بعضی سلامت مو مهم است. به علاوه، میتوانید با یادگیری ابزارهای بازاریابی اینترنتی مانند گوگل آنالیتیکس، برای شرکتهای مختلف، پروژه ای کار کنید و به کسب درآمد بپردازید. برای یادگیری بازاریابی اینترنتی شما نیاز به آشنایی با اصول بازاریابی اینترنتی و استفاده از این اصول خواهیدداشت. با استفاده از سایتهایی مانند GTmerix، سرعت سایت خود را بسنجید. شرکت های تبلیغاتی خدمات طراحی سایت و سئو را با کمترین هزینه فراهم می کنند. یکی دیگر از اصول بازاریابی دیجیتل مارکتینگ می توان به ارسال ایمیل یا پیامک های تبلیغاتی مرتبط با برندتان اشاره کرد که کمتر به آن اشاره شده است؛ اما از اهمیت ویژه ای در جذب مشتری به صورت آنلاین تاثیر دارد.

به عنوان مثال در صورتی که کسب و کار شما یک تولیدی پوشاک باشد، اینستاگرام می تواند بهترین شبکه اجتماعی برای بازاریابی اینترنتی باشد؛ این در حالی است که در صورتی که در زمینه تکنولوژی فعالیت می کنید، لینکدین و توییتر می تواند پلتفرم مناسب تری برای بازاریابی برند شما باشد. مشاغل خانگی بهترین راه کسب در آمد برای بسیاری از افرادی که از کار کردن برای دیگران خسته شده اند به شمار می رود . چطور با صفحه شخصی در اینستاگرام برای املاک بازاریابی کنیم؟ داشتن وبسایت مناسب که با قوانین گوگل و سئو همتراز باشد، کمک بسیاری به ادامه مسیر خواهد کرد. به عنوان مثال، یک کمپین بازاریابی اینترنتی برای انتشار یک آلبوم جدید ممکن است شامل یک وبسایت درباره آلبوم، به روزرسانی های روزانه این هنرمند در صفحات شبکه های اجتماعی و یک موزیک ویدیوی منتشر شده در سایت های ویدیویی معروف مانند YouTube باشد. داشتن یک وب سایت برای یک کسب و کار که با توجه به اصول سئو و نیاز های مخاطبین هدف کسب و کار طراحی شده باشد، دسترسی مشتریان بالقوه را به محصولات و خدمات برند شما آسان تر می کند. هنگام توسعه یک استراتژی رسانه اجتماعی، هدف شما این است که کاربران را به وب سایت خود جذب کنید.

در سال 2009، مجله فوربس گزارش داد که 65 میلیارد دلار در دوازده ماه آینده توسط شرکت های آمریکایی فقط برای بازاریابی آنلاین هزینه می شود. طبق آمار، تا ماه اکتبر سال ۲۰۱۹، ۴.۴۸ میلیارد نفر کاربر فعال اینترنت در دنیا وجود دارند و این عدد، ۵۸ درصد از جمعیت جهان را شامل میشود. استفاده از اینترنت در سراسر جهان به ویژه در ثروتمندترین کشورها، طی دهه گذشته بطور مداوم افزایش یافته است و هیچ نشانه ای از کند شدن آن وجود ندارد. داده های حاصل از بازاریابی اینترنتی قابل اندازه گیری و ذخیره سازی است و به همین دلیل به راحتی می توان با استفاده از آن ها به نتیجه گیری و تعیین استراتژی های جدید پرداخت. یک قسمت اساسی از هر کمپین بازاریابی اینترنتی تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از کمپین است. برای مثال ممکن است پس از ارزیابی متوجه شوید که رنگ بهکاربردهشده از محصول در تبلیغات، طرفدار زیادی ندارد، بهراحتی میتوانید تغییرات لازم را اعمال کنید و بازخورد بهتری بگیرید.

نکته مهم این است که مخاطبان درستی در کمپین ایمیل مارکتینگ خود داشته باشید و از ارسال ایمیل اسپم به صورت انبوه خودداری کنید. اینترنت فضایی چند رسانه ای و تعاملی با جمعیت گسترده و رو به رشد است. یک متخصص محتوا با استفاده از مهارت های ارتباطی کتبی و کلامی عالی، سواد رایانه ای بالاتر از حد متوسط و علاقه طبیعی به گرایش ها، باید یک حرفه ای تمام عیار باشد. اغلب شرکت های تبلیغاتی معتبر برای بازاریابی اینترنتی در این شبکه ها، خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی را فراهم آورده اند. این نقش شامل ایجاد نه تنها ظاهر وبسایت ها و برنامه ها، بلکه مهندسی تجربه کاربر است. مهم ترین عنصر یک وبسایت این است که مخاطبان را در مورد شرکت و محصولات آن آگاه می کند اما بسیاری از شرکت ها همچنین عناصر تعاملی مانند سایت های شبکه های اجتماعی و خبرنامه های ایمیل را ادغام می کنند. بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ Email Marketing: بازاریابی ایمیلی یکی از شایع ترین نوع بازاریابی می باشد که با طراحی مناسب صفحه فرود(landing page) سایت و ارسال منظم ایمیل به مشتریان می توانید مشتریان بالقوه بیشتری را به صورت وفادار نگه دارید و از اهداف آن می توان به معرفی برند به مشتریان، اطلاع رسانی مشتریان از تازه ترین محصولات و خدمات، هنگامی که مشتریان وارد سایت شما می شوند و ایمیل شان را در اختیار شما قرار می دهند در واقع علاقه مندی خود را به سایت اعلام می دارند و حتی با ترک سایت با داشتن ایمیل می توانید آنها را به سایت خود برگردانید و حتی می توانید نتایج ایمیل های ارسالی را از مشتریان دریافت کرده و مطابق بازخورد مشتریان محصولات آینده خود را طراحی کنید.

این بدان معنی است که تعداد بیشتری از راه ها برای دستیابی به مشتریان بالقوه وجود دارد. وجود ایمیل های تبلیغاتی نامربوط و یا همان اسپم، بسیاری از کارآفرینان را از ورود به این بازار باز داشته است. سطح پیشرفته داده ها در نوک انگشتان ما بدان معنی است که می توانیم این دید را به واقعیت تبدیل کنیم. فضای اینترنت امروزه میلیون ها کاربر آنلاین دارد که روزانه ساعت ها از این فضا استفاده می کنند؛ از همین رو بازاریابی اینترنتی برند در این فضا باعث قرار گرفتن آن در معرض دید مشتریان بالقوه و در نتیجه افزایش درامد برند خواهد شد. علاوه بر موارد گفته شده با استفاده از بازاریابی آنلاین شما به راحتی برند خود را در معرض دید قرار خواهید داد و همین امر باعث می شود که مخاطبین و خریداران بالقوه راحت تر و بیشتر جذب برند شما شوند. بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی آنلاین به معرفی و ارائه خدمات یا محصولات یک برند یا کسب و کار به صورت اینترنتی به منظور جذب مشتری و حفظ آن گفته می شود. همانطور که پیشتر نیز گفتیم، بازاریابی دیجیتال عبارتست از به کار گیری ابزار و روشهای موجود در بستر دیجیتال و رسانههای ارتباطی جهت ترویج، تبلیغ و در یک کلام بازاریابی محصولات و خدمات ارائه شده توسط یک سازمان یا شرکت که ارزش افزودهی بسیاری زیادی را برای یک کسب و کار به همراه خواهد داشت.

با ما تماس بگیرید. ۵۸. سعی کنید روابط طولانی مدت همراه با اعتماد ایجاد کنید. علاوه بر آن داشتن یک وب سایت معتبر در افزایش اعتماد مشتری به برند شما خواهد شد. می باشد. فعال بودن در شبکه های اجتماعی و دیده شدن در این شبکه ها می تواند گام بزرگی در جذب مشتری و جلب اعتماد آن ها به شمار می رود. البته لازم به ذکر است که استفاده مناسب از شبکه های اجتماعی به منظور بازاریابی و گسترش برند نیازمند یک مدیر ماهر و باتجربه در زمینه شبکه های اجتماعی می باشد. جوابهای این دو سوال با هم متفاوت است و این تفاوت باعث صرفه جویی در هزینه های بازاریابی خواهد شد. این سوال برای بسیاری از صاحبین کسب و کار ایجاد می شود که چگونه بازاریابی اینترنتی کنیم؟ این نوع بازاریابی برای مخاطبان خاص و کسب و کارهای خاص هنوز هم جوابگو است اما نمیتوان به طور قطعی و کامل بر روی آن متمرکز شد.

در این روش، همانطور که از نامش پیداست، تبلیغات مربوط به برند شما در شبکه های اجتماعی قرار می گیرد و در این پلتفرم ها بازخورد می گیرد. علاوه بر وب سایت، برای گسترش کسب و کار اینترنتی خود می توان به فعالیت و بازاریابی در شبکه های اجتماعی پرداخت. در نتیجه، بازاریابها نیز باید به دنیای دیجیتال کوچ میکردند تا بتوانند باز هم برای محصولات و خدمات خود مشتری پیدا کنند و امروز هم که در دوران کرونا به سر میبریم اهمیت دیجیتال مارکتینگ بیش از پیش شده است. هدف از اینترنت مارکتینگ میتواند جذب ترافیک، جذب مخاطب و فروش بیشتر و یا آگاهی برند باشد. ما برای انجام کارهایی که در زندگیمان میکنیم هدف مشخصی داریم؛ مثلا میخواهیم نیازهای یک بازار مشخص را تامین کنیم.

وقتی یک مطلب به اشتراک به میلیونها مخاطب گذاشته شود ، شانس دیده شدن و جذب مخاطبین هدف از بین آن میلیونها نفر بسیار زیاد میگردد. برای ایجاد یک برنامه بازاریابی که از افراد چندرشتهای – که آماده جلب مشتریان هستند – پشتیبانی میکند، لازم است متخصصان و رهبران بازاریابی بر این چند مهارت اصلی تمرکز کنند. نوعی روش تحت عنوان بازاریابی اینترنتی یا Internet Marketing وجود دارد که طی چند سال اخیر بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. بسیاری از مشاغل سطح ابتدایی در این زمینه وجود دارد و ترجمه آنها به موقعیت خلاقیت ارشد یا نقش مدیریتی پس از چندین سال آسان است. هر چه رسانه در سه شاخص RFI قوی تر باشد، رسانه قوی تر است. بازاریابی اینترنتی، ذاتا ادامه ای از بازاریابی سنتی در سالهای گذشته است. چگونه بازاریابی اینترنتی کنیم یکی از سوالاتی است که ذهن بسیاری از صاحبین کسب و کار را به خود مشغول می کند. بهتر است پیش از عقد قرار داد در یک جلسه مشاوره هزینه و بودجه مورد نیاز بازاریابی براورد کنید. بازاریابی اینترنتی به انواع مختلفی تقسیم بندی می شود که در ادامه به اختصار این انواع را شرح خواهیم داد.

برای ایجاد یک برنامه بازاریابی یا همان مارکتینگ پلن، می بایست بسیار زیرکانه عمل کرد. به طور کلی اگر بخواهیم یک تعریفی از بازاریابی داشته باشیم باید بگوییم که فرایند جذب و حفظ مشتری برای یک کسب و کار یا برند را بازاریابی می گویند. حتی میتوانید از پیامک برای حفظ مشتریان فعلی خود استفاده نیز استفاده کنید. برای کسانی که علاقه مند به شغل در زمینه بازاریابی هستند، درک کامل نحوه عملکرد بازاریابی در اینترنت جنبه حیاتی حفظ حرفه در این زمینه است. از مهم ترین مزایای بازاریابی اینترنتی امکان تعامل و برقراری ارتباط با مشتریان و مخاطبین هدف است. هنگامی که این شرکت هدف جمعیتی مورد نظر را برای کمپین بازاریابی اینترنتی خود شناسایی کرد، سپس تصمیم میگیرند که با چه سیستمی این کمپین را تشکیل دهند. شما میتوانید با استفاده از اطلاعاتی که از حساب کاربری مشتریان خود دارید و یا با در نظر گرفتن بازخوردهایی که قبلا از آنها گرفتهاید، تبلیغات را به صورتی به نمایش بگذارید که مورد علاقه هر کاربر باشد.

این شخص باید هم در زمینه مدیریت و بازاریابی خبره باشد و هم دانش کافی در زمینه کامپیوتر و طراحی سایت داشته باشد. یکی از مهم ترین اصول بازاریابی اینترنتی، فعالیت کافی و مداوم می باشد. داشتن یک وب سایت، تولید محتوای منحصر به فرد و ویژه برندتان در این وب سایت و بهینه سازی آن با استفاده از سئو می تواند در حضور موثر شما در فضای اینترنت نقش اساسی داشته باشد. به دلیل تعداد گسترده ای از سیستم عامل هایی که اینترنت ایجاد می کند، این رشته چندین شاخه را در بر می گیرد و شامل همه چیز از ایمیل مارکتینگ گرفته تا بهینه سازی موتور جستجو (SEO)، طراحی وب سایت و موارد دیگر برای دسترسی به مخاطب می شود.